بازدید 11456
۱

دستور لحظه آخر اوباما به وزارت خارجه

وزارت امور خارجه آمریکا دستور لحظه آخری باراک اوباما مبنی بر پرداخت کمک مالی 221 میلیون دلاری به فلسطین را مورد بررسی قرار می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 25 January 2017
وزارت امور خارجه آمریکا دستور لحظه آخری باراک اوباما مبنی بر پرداخت کمک مالی 221 میلیون دلاری به فلسطین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ وزارت امور خارجه آمریکا دستور لحظه آخری باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور مبنی بر پرداخت کمک مالی 221 میلیون دلاری به فلسطین را مورد بررسی قرار می دهد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است تصمیم گیری درباره این دستور پس از بررسی و با اعمال تنظیماتی مطابق با اولویتهای دولت دونالد ترامپ صورت می گیرد.

جان کری، وزیر خارجه دولت اوباما صبح جمعه 20 ژانویه و ساعاتی پیش از برگزاری مراسم تحلیف دونالد ترامپ، به طور رسمی کنگره آمریکا را از پرداخت کمک 221 میلیون دلاری آمریکا به فلسطین آگاه کرد.

کنگره آمریکا اختصاص کمک مالی به فلسطین را در بودجه سال های 2015 و 2016 گنجانده بود. با این حال مخالفت "اد رویس"، نماینده جمهوری خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و "کی گرانجر"، نماینده جمهوری خواه در کمیته تخصیص مجلس نمایندگان، پرداخت این کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین را به تعویق انداختند.

دولت باراک اوباما تنها چند ساعت پیش از آغاز مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، کنگره را از تصمیم خود مطلع کرد. کنگره آمریکا با این تصمیم موافقت کرد؛ اما "اد ریک"، نماینده حوزه انتخابیه کالیفرنیا از حزب جمهوری‌خواه و "کی گرانگر"، نماینده حوزه انتخابیه دوازدهم تگزاس از حزب جمهوری خواه به مخالفت با انتقال این مبلغ پول به تشکیلات خودگردان فلسطین پرداختند.

هدف از انتقال این 221 میلیون دلار به تشکیلات خودگردان فلسطین انجام کمک های بشردوستانه در مناطق غزه و کرانه باختری اعلام شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
امریکا به اسرائیل سلاح میدهد اسرائیل سلاح را بر روی سر فلسطینیان میریزد و امریکا کمک هزینه بازسازی به فلسطینیان میدهد عجب دنیایی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار