بازدید 50417

چه کسی راه افشای حقایق درباره حادثه پلاسکو را سد کرده است؟!

لطفا برای پاسخ به این پرسش، هر کاری از دستتان ساخته است، انجام دهید؛ این درخواست بسیاری از مردم از مسئولان است. از آن دسته مسئولانی که از دور و نزدیک دستی بر آتش حادثه پلاسکو داشتند اما به دلایلی درک ناشدنی، سکوت کرده‌‌اند.
کد خبر: ۶۵۹۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 25 January 2017
لطفا برای پاسخ به این پرسش، هر کاری از دستتان ساخته است، انجام دهید؛ این درخواست بسیاری از مردم از مسئولان است. از آن دسته مسئولانی که از دور و نزدیک دستی بر آتش حادثه پلاسکو داشتند و با سرکشی به محل حادثه، دریافت گزارش‌های مختلف و مباحثه با دیگر مسئولان، اطلاعات کاملی از حادثه و حواشی آن دارند؛ اما به دلایلی درک ناشدنی، سکوت کرده‌‌اند.
 
به گزارش «تابناک»؛ اگر قرار باشد به حادثه پلاسکو بپردازیم و ابعاد آن را مورد توجه قرار دهیم، نادیده گرفتن حاشیه بزرگی که پس از فرو ریختن این سازه غول آسا بروز و نمود پیدا کرد و به فاصله یک هفته از ماجرا، هنوز به شدت پررنگ و موثر است، ممکن نیست؛ سیل اخباری که هرچند گاه تفاوت ماهوی دارند، اما همه در یک ویژگی با هم مشابهند: تکذیب!

از کشف پیکر برخی مفقودان تا دریافت پیامک از محبوس شدگان و حتی اظهار نظرهای رسمی منتشر شده از مسئولان، بسیاری از اخبار منتشره پیرامون این رویداد در زمان کوتاهی از اننتشار تکذیب شده‌اند. روندی آزار دهنده و بسیار رنج آور که اعتراض همگان را به دنبال داشته و کاری کرده که تمیز دادن میان اخبار تکذیب نشده و اخباری که کذب خوانده شدند، به سادگی میسر نباشد.
 
یعنی باید زیر و بم اخبار در این باره را درآورده باشیم تا تازه بتوانیم درباره اخبار تکذیب نشده ای که ساعاتی از انتشارشان گذشته، اظهار نظر کنیم. این در حالی است که از روز دوم وقوع این حادثه به بعد، اکیپ تصویربرداران و خبرنگاران شبکه خبر در محل حادثه مستقر شدند و پخش زنده تصاویر از محل حادثه در دستور کار رسانه ملی قرار گرفت؛ اقدامی که حتی نتوانست مانع تکذیب اخبار منتشر شده از این رسانه شود!

بدین ترتیب عجیب نیست که می‌بینیم بازار شایعات فراوان پیرامون این ماجرا حسابی داغ شده و اخباری پیرامون این رویداد تلخ در جامعه در حال گردش است که هیچ سنخیتی با واقعیت ندارند. وضعیتی ناراحت کننده که با تأکید هیچ یک از مسئولان و مقاماتی که به حادثه واکنش نشان داده و از ضرورت رسیدگی سریع و قاطع به تمامی ابعاد آن سخن گفتند، هم خوانی ندارد.

پس اشکال کجاست؟
 
پاسخ به این پرسش، کاری سخت و آسان است؛ سخت از این رو که می‌دانیم ممانعت از حضور خبرنگاران در محل حادثه و دریافت اطلاعات لازم موجب پدید آمدن این وضعیت شده و آسان از این بابت که می‌شود با توضیحاتی، همه نقاط تار و مبهم ماجرا را روشن و درباره آنها شفاف سازی کرد؛ رویکردی که ظاهرا برخی موافق آن نیستند.

این را می‌شود از برخی سخنان مطرح در نشست امروز شورای اسلامی شهر تهران فهمید؛ جایی که رحمت الله حافظی، یکی از اعضای شورا با انتقاد از بیرون راندن خبرنگاران و عکاسان از محدوده کارگاه پلاسکو و اجازه حضور تنها به خبرنگاران صداوسیما، خواستار لغو انحصار خبری شد و گفت: «شاید انتشار عکس در فضای مجازی، موجب ناراحتی خانواده‌ها شود، ولی جای سؤال است که چرا خبرنگاران بیرون رانده می‌شوند و نباید حضور داشته باشند؟»

پرسشی که برای خیلی ها مطرح است و به نوعی ریشه بسیاری از تکذیبیه های صادر شده در خصوص اخبار منتشره پیرامون این حادثه نیز هست؛ اما هیچ مسئولی تمایلی به پاسخ گویی در خصوص آن ندارد. آنقدر که حافظی در ادامه می‌گوید: «٢٠-٣٠ نفر در پلاسکو مردن مردم باید بدانند. [می‌بایست] فایل صوتی جلسه شنبه در پارکینگ پروانه منتشر شود.»
 
تصویری که از بیرون کردن خبرنگاران از محل حادثه منتشر شده و در توضیح آن آمده: ممانعت از حضور خبرنگاران در لحظه خروج یکی از پیکرهای کشف شده، برای عدم ثبت تصویر
تصویری که از بیرون کردن خبرنگاران از محل حادثه منتشر شده و در توضیح آن آمده: ممانعت از حضور خبرنگاران در لحظه خروج یکی از پیکرهای کشف شده، برای عدم ثبت تصویر
 
اظهار نظری که ثابت می‌کند عزمی برای عدم انتشار اخبار صحیح پیرامون این حادثه وجود دارد که مانع از افشای حقایق در این باره شده است. آنقدر که یکی از نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران، خواستار انتشار فایل صوتی یک جلسه می‌شود تا به این وسیله ثابت کند، حقایق با آنچه بیان می‌شود فاصله زیادی دارد، اما از مردم پنهان شده است. موضوعی که اگر ثابت شود، این سؤال پیش می‌آید که چرا بر حقیقت سرپوش گذاشته شده و چه کسی خواستار کتمان واقعیت ها شده و به دور نگه داشتن خبرنگاران از محل حادثه و کانالیزه کردن اخبار دستور داده است؟!

ادعایی که تنها با انتشار فایل صوتی مورد اشاره مشخص خواهد شد، واقعی است یا خیر و تنها در این صورت می‌توان پی برد که چه کسی خواستار کتمان واقعیت ها و عدم عرضه شان به مردم شده است. موضوعی بسیار مهم که می‌تواند در پیگیری حقوقی و قضایی پرونده، وفق سخنان رئیس دستگاه قضا و خواست عمومی، نقش کلیدی ایفا نماید و راه سودجویانی که از غائله پلاسکو برای خود بازی های سیاسی به راه انداخته‌‌اند را برای همیشه ببندد.

راهکاری که اگر بگوییم برای حفظ اعتماد عمومی، اتخاذ آن ضروری ست، اغراق نکرده‌ایم و آن گونه که به نظر می‌رسد، هیچ هزینه ای نیز به دنبال نخواهد داشت، الا مشخص کردن چهره افرادی که می‌خواهند واقعیت ها را به نفع خود مخدوش کرده و حادثه ریختن پلاسکو را به بحرانی حل نشده برای جامعه تبدیل نمایند!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱۰
چیز تازه ای نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
مگه بار اول هست
خدا داند و بس . مملکت گل و بلبل
دیر یازود حقیقت روشن میشود جامعه ما دیگر در حدی نیست که بتوان چیزی را مخفی کرد و مردم را گول زد
اثر تخریبی اخبار واقعی به مراتب کمتر از سلب اعتماد عمومی جامعه است.
پاسخ ها
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
آفرین واقعا حرف حقو زدی
معلوم نیست دلیل این همه پنهان کاری چیه ؟ و اینکه یه جورای دارن صدای کسبه رو خفه می کنن خیلی سریع بیمه بیکاری و وام و مکان براشون جور کردن
ساختمان پلاسکو برای چه کسی است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و زیر نظر کدام نهاد یا سازمان اداره می شود ؟؟؟؟؟؟ اینهمه اطلاع رسانی و پخش زنده تلوزیونی برای چیست ؟؟؟؟؟ چرا برای اتفاقات دیگر اینهمه هیاهو و سرو صدا نمی شود ؟؟؟؟؟؟ چرا بیست و چهار ساعته دارند کار می کنند ؟؟؟؟؟؟ اتهام به سوی چه کسانی یا مسئولی می باشد . مردم همه چیز حالیشون میشه . با پخش زنده و گزارش لحظه به لحظه و رسیدگی ویژه مسئولین نمیتوانید مردم رو گول بزنین .
اصل موضوع چیزی است که بعضی ها ازش ترس و واهمه دارند . اونه چی می تونه باشه . یا چه کسانی ممکن ایت در این موضوع مقصر باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
ببینم خب همین پخش زنده هم نبود از نظر شما فضا بهتر بود!!!
اگه تلویزیون اینکار رو نمی کرد تماشاچیان بازم می رفتن معرکه رو تماشا کنن!!
باید همه پاسخگو باشن اما نه با بایکوت رسانه ای
افراد دلواپس که همیشه همه چیز را امنیتی میکنند و همیشه با شفافیت مخالف هستنند .
چرا مسولین برای سلفی بازی متونن برن بعد خبرنگارا وظیفه خودشون رو نمی تونن انجام بدن؟

بازم خدارو شکر این تلگرام و اینا هست مگر همین الان میگفتن اصلا ساختمان پلاسکویی نبود، تکذیب می کنیم، اصلا ساختمان پلاسکو منفجر نشد، تکذیب می کنیم. اونم از وضع صدا سیما، هیچ وقت یادم نمیره شبکه خبر روز اول حادثه اونقدر تصویر محل حادثه رو کوچیک کنار تصویر نشون میداد که ما تلوزیون 56 اینج هم نمیتونستیم ببین چه اتفاقی اونجا افتاده...
به نظر من شبکه های مجازی مقصر اصلی است چون همه مردم امروزه به این فضاها دسترسی دارند و هر کدام برای خود خبرنگار هستند عکس میگیرند و گزارش مینویسند و نقد میکنند و ... در کل یعنی اضافه شدن یکسری افراد به عنوان خبرنگار که هیچ تعهد اخلاقی ندارند.
پاسخ ها
اميد فروزش
| Netherlands |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
نه عزيز دلم

ايراد در سرمايه از دست رفته اعتماد است كه صداوسيما باعث آن در گذشته بوده است وليكن درباره اين حادثه عملكرد درخشاني داشتند و بنظرم ركورد پخش زنده را شكستند.
خسته نباشيد
اما
دل نيست كبوتر كه چو برخاست،‌نشيند

اعتماد به سختي بدست ميايد برادر
وقتی صحبت از امنیت ملی بیاد وسط این سوالات مطرح نمیشه .... بسیار بسیار کار درستیب کردن که اجازه ندادن کسی ورود پیدا کنه
حالا من چنتا سوال از شما داشتم

1 اگر اجازه میدادن خبرنگارن کارشان را کنند خدای ناکرده انفجاری صورت میگرفت چه میگتین
2 اگر بمب گزاری اتفاق میفتاد چه میگفتین
3 اگر اخبار را بگونه دیگر این خبر نگاران جو ساز ارائه مکیدادن دنیا ایران را نا امن جلوه می داد
4 اگر از این اتفاق رسانه های بیگانه خبر های دروغین مطرح میکردن میدانید چه ضربه ای به اقتصاد کشور میخورد ..... چقدر بازار بورس ایزان به مشکل برمی خورد چقدر توریسم از دست میرفت

یادت باشد امنیت ملی
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
مجید جان دلبندم چرا همیشه کشورمون در شرایط حساس کنونی قرار داره؟چرا همیشه همه چیز امنیتیه؟چرا چرا چرا؟اینها رو می تونی جواب بدی؟
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
آقای آریو اینو برو از اون گرگ هایی که بیرون مرزها ایستادن تا ببینن کی این کشور نیمه جون میشه بیفتن تکه تکه ش کنن بپرس اون موقع دیگه فقط باید فکر یک ایرانستان باشی در حقیقت چیزی از هویت ایرانی برات نمیمونه که بخوای باهاش کامنت بزاری
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
مجید جان، دلبندم
قبل از اظهار فضل راجع به مسائل سیاسی و امنیتی اول یه خورده رو املات کار کن. هرشب از کتاب اول ابتدایی دو صفحه مشق بنویس. شکل درست این کلمه ها رو هم پیدا کن و ده تا ازهرکدوم بنویس (درستیب، چنتا، خبرنگارن، میگتین، بمب گزاری، مکیدادن، ایزان)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
جناب عبدالهی همیشه درخت از درون کرم می زنه بیرونیها رو کاری نداشته باشد به فکر داخل باش،همه جای دنیا تبادل آزادانه اخبار هست غیر از اینجا
صد در صد کاسه ای زیر نیم کاسه هستش،اتشسوزی برجهای دوقلو رو نگاه کنید دود اتش سیاه هستش ولی اینجا اتش سفیده،گازوئیل هم سیاه میسوزه.
این کارهای نه سنجیده و آزار دهنده مردم را به رسانه به اصطلاح ملی بی اعتماد کرده خودم دو موضوع را فهمیدم اینکه اخبار ضد و نقیض و دستکاری شده را هم حتی صدا و سیما باز سر موقع بیرون نمی دهد و دوم اینکه خیلی از مردم لا اقل انهایی که من پرسیده ام اصلا اخبار رسانه را قبول ندارند و از جاهای دیگر خبرشان را می گیرند حالا هی پارازیت پخش کنید به هر حال صاحب تکنولوژی آنها هستند با پخش پارازیتهای قوی و به درد های بی درمان دچار کردن مردم کاری نمی شود کرد بهتر است کمی تغییر سیستم بدهید بد نیست آدم گاها پیشرفت کند وگرنه روزی می رسد که این پارازیتها هم به کار نیایند و مردم بدون ماهواره هم تلویزیونشان همه چیز را نشان بدهد شاید آن روز هم تلویزیونها را بخواهید جمع کنید اینکه نمی شود یک موضع به فکر خودتان درست را انتخاب کرده اید و ولش هم نمی کنید بخدا نسل جدید مثل نسل ما ساده و حرف گوش کن نیستند درکشان از مسائل تیز و جور دیگری است اگر دلیل درست و حسابی نداشته باشید مشکل پیدا می کنید
انتشار آن فایل صوتی هم ابهامات را برطرف نمیکند. باید سیر وقایع از چند هفته قبل در این منطقه بررسی شود و با استفاده از اطلاعات ریز ولی مهم معمای پلاسکو حل شود. البته این کاری نیست که مسئولان بخواهند انجام دهند بلکه کاری است که خبرنگاران مستقل و مردم باید انجام بدهند و البته دارند انجام میدهند... شایعات گاهی چندان بیراه و کذب هم نیست.
پرواز دو پهپاد در منطقه پرواز ممنوع تهران و شلیک ضدهوایی های منطقه به آنها رمزگشایی شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
چقدر عجله داری بابا
صبر کن
هنوز کلی پرونده هست
صبر کن تا اومدن امام زمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
قبلا روی این ساختمان ضد هوایی قرار داده بودند. موضوع پهپادها از این نظر مهم است که با وجود یا عدم وجود ضدهوایی روی این ساختمان ارتباط دارد و باقی قضایا...
l مالک سعیدی کیا مقصر اصلی است.
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
مالک سرقفلی مغازه داران بودند نه بنیاد مستضعفان وقتی صاحب سرقفلی نمیخواد یک روز مغازش بخاطر تعمیرات اساسی بسته باشه و میگه میلیونها ضرر میکنه آقای سعیدی کیا باید چه کنه؟ عقلانی و قانونی این بود که صاحبان سرقفلی تقاضای تعمیرات اساسی میدادند سپس اگه بنیاد عمل نمیکرد اونوقت میشه گفت مقصر بنیاد بوده ولی وقتی صاحب سرقفلی به تعطیلی مغازه راضی نباشه......جان چند هموطن شریف و همیشه قهرمان وطن رو باید از دست بدیم. ضمنا تمامی پاساژها هیئت مدیره دارن که این موضوع عجیبه چرا به این چیزا اهمیت نداده اند
ناشناس
| Spain |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
تورج خان طبق اظهار نظر یکی از مقامات اتش نشانی چند سال پیش برخی از کسبه با نصب تجهیزات ایمنی موافق میکنند که با تهدیدات نمابنده مالک از ادامه همکاری منصرف میشوند
چرا اسم این افراد رو میذارین مسئول وقتی مسئولیت هیچ کدوم از فجایع رو بر عهده نمیگیرن. اسمشون مسئول نیست مدیران نادان هست
همه جای جهان همین طور است مثلا در امریکا که بعضی وقتها فجایع و کشتاری اتفاق افتاده آیا شده که فیلم یا عکسی از صحنه های آن منتشر شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
به شما توصیه میشه همون شبکه خبر خودمون رو ببین
چکار امریکا داری
توی ایران یک ایده اشتباهی هست به اسم مدیریت اخبار، که یک سری تحت مدیریت صدا و سیما اخبار رو بررسی کنن .. خبرهای ناگوار رو فیلتر کنن ... و احیانا خبرهایی که برضد مقامات مختلف ممکن است باشد رو حذف کنن!
دقیقا یکی از چند ریشه بی اعتمادی مردم به صدا و سیما همین هست!
از دو حال خارج نیست موضوع. یا صدا و سیما به قصد اهداف فوق الذکر این کار رو انجام میدهد که اونوقت دقیقا باید همینجوری که رفتار کند رفتار میکند. یا اینکه به دنبال روشن کردن موضوع هست که دیگه در این صورت نباید مانع انتشار اطلاعات شوند!
واقعا متاسفم
متاسفانه اونهایی که مسوولیت به گردن دارن خودشونو کشیدن کنار و جالب اینه که تواین بازار شایعات که یکی می گه اونجا رو منفجر کردن یکی می گه ترمیت اونجا داره می سوزه که بعد از 6 روز اینجوری ادامه داره و لباس دمای 500 درجه تولید نمی کنه،بیرون کردن خبرنگاران شک رو بیشتر و بیشتر می کنه،این به عهده کیه معلوم نیست
آتش سوزیها عمدی هستش مشهد یادتون نره!!!
عجیبه که توی این یک ماهه اخیر دو پهباد سرنگون شده، آقای هاشمی رفسنجانی رحلت نمودند، و ماجرای پلاسکو به وقوع پیوسته. ظاهرا" دومینویی استارت خورده!
من یه سوال دارم
روز های اول و دوم گفته میشد تعداد اتش نشان هایی که توی ساختمون موندن حدود 22 نفر هست
دو سه روز بعد گفتن 15 نفر هست
خوب این چند نفر اختلاف نفرات از کجا اومد؟
میخاستم چیزی ننویسم ولی نشد...

باید گفت "هیس مسئولان خبر نمیدهند"
وقتي قرار نبود ساختمان پلاسكو باقي بماند.
اصلا لازم نیست که تحقیق و تفحصی شود . شواهد خود گویای همه چیز است .
واقعا پیراهن و شلوار اتیش گرفته بعد از چند روز خاموش کردن میتونه اهن رو گداخته بکنه؟ چی منفحر شد که اینهمه حرارت داره
مردم ایران توانایی استخراج حقایق از میان شایعات را به خوبی کسب کرده اند. نیازی به توضیح مسئول نماها نیست.
این کتمان کاریهای و تکذیب اخبار جز ایجاد بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولین هیچ نتیجه دیگری ندارد. شاید مسئولین باید بدانند که دانستن حقیقت هرچقدر تلخ حق مردم است. بهرحال حقیقت دیر یا زود هویدا می شود و رو سیاهی می ماند به ذغال.
بدون شک یکی از مقصران اصلی این حادثه نیروی انتظامی است که در باید در چنین شرایطی با اعزام سریع نیرو به محل مسیر رفت و آمد تیم های امداد و نجات و آتش نشانی را باز می کرد و در ثانی باید یک حریم حداقل 100 متری در اطراف ساختمان ایجاد می کرد که مردم عادی و حتی کسبه پلاسکو نتوانند به حریم ساختمان در حال سوختن نزدیک بشوند. اگر نیروی انتظامی این دو کار را انجام داده بود قطعاً شاهد از دست دادن افراد کمتری بودیم. قرار نیست نیروی های آتش نشانی کار نیروی انتظامی را هم انجام بدهند.
نياز به گفتن نيست
مملكت قانون دارد و طبق همين قانون عوامل موثر در حادثه پلاسكو قابل تعريف و پيگري هستند.
مالك اصلي ساختمان (مسئولين بنياد مستضعفين )
شهرداري تهران
شوراي شهر تهران
وزارت كار و رفاه اجتماعي
و....و
....
بترتيب بايد پاسخگو باشند تا انشالله در آينده ديگر شاهد اينگونه حوادث نباشيم.
بحث من اصلا بر مبنای شایعات نیست اما این تشییع پیکر عجولانه برای فرار از چیه؟ وقتی هنوز آوار هست و هنوز پیکر بعضی از آتش نشانها پیدا نشده این شتاب چه معنایی داره؟
سایت محترم تابناک احتمالا خیلی ها این خبرت را برنتابند
باید مشخص شود مغازه داران چه کسانی بوده اند ؟ مالک واقعی ان کیست ؟ چرا گاز کشی نشده وبه چه علت ؟ چرا ساختمانی با این قدمت فعالیت داشته ؟ چرا در پاساژ های این چنینی از امکانات اتش نشانی خبری نبوده ؟ چرا اتحادیه مربوطه به علت ایمن نبودن جلوی فعالیت ان رو نگرفته ؟ و......
سوال اصلي اين است كه انفجار مهيب در پلاسكو چه بوده است؟ چون گفته شده تانكر گازوئيل منفجر نمي شود ودر زير زمين بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
اگه تانکر پایین بوده چرا اتش از بالا شروع شده وانفجار از وسط ساختمان است
باید دید مالک ساختمان چه کسی است.
دروغ گفتنم بلد نیستید
در مورد موارد اخطار به ساختمان، اگر صحبتهای آقای چمران را بدقت شنیده باشید، ایشان گفتند به ساختمان 14 بار تذکر داده شده و چند بار هم اخطار کتبی داده شده است. شهرداری هم اعلام کرده بود که به ساختمان 7 بار اخطار کتبی داده شده است. این دو مورد با هم تناقضی ندارند.
در فاجعه قطار نیشابور هم که تعدادی زیادی از آتش نشانان و فرماندار شهر شهید شد و حدودا 400 نفر از اهالی روستای نزدیک محل حادثه هم جان باختند اما هیچ هم دردی نشدی و تحقیق ها هم نامشخص ماند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
برای اینکه با اون فاجعه هم مثل همین فاجعه برخورد شد. الان هم همین شایعات فضای مجازی هستش که داره فشار رسانه ای رو زیاد می کنه
جای هرکول پوارو خالی!
این را باید از اون مسئولی پرسیده که گفت دو ساله یک پلاسکوی مدرن میسازیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
و با شرایط جدید واگذار می کنیم و کلی پول به جیب می زنیم
مالک ساختمان باید جوابگو باشد دلیل براینکه تمامی منفعد از موجر ومستاجر به مالک رسیده هر سخنی دراین خصوص واهی وغیر قانونی اشت.
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
یا حقوقدانی ولی درستو درست نخوندی یا حقوقدان نیستی حرف دیگران رو میزنی!!
يكي اون بالا گفته بود تقصير فضاي مجازيه
جوابش:
موافقم دلواپس! شبكه هاي مجازي نذاشتن همه مرضوع عين هميشه لاپوشوني بشه و از مردم مهفي بمونه
درود بر تلگرام
سلام بر اينستاگرام
فقط اخباري منتشر نمي شه كه يه ارتباطي با لياقت، مديريت، تدبير و اميد داره !
مشکل پلاسکو بی صاحب بودن ساختمان بوده است.
تمامی املاکی که توسط بنیادها مصادره شده همین وضعیت را دارند.
متاسفانه مسئولان نظام خاموشند، چراکه قصد دارند کمافی السابق به بهانه مصالح نظام پرده ای روی حقایق بپوشند فارغ از آنکه ضربه هایی که از اینگونه رفتارهای آنان این انقلاب و مردم خورده اند برکسی پوشیده نیست، باشد که روز قیامت برهمه روشن خواهدشد، البته خدا نیاورد روزی را که هرگوشه این وطن بخاطر ندانم کاری یکسری بی مسئولیت تکه تکه شود، چرا که پس از عدم اعتماد و اطمینان مردم هرچقدر موشک و ... داشته باشیم باز ....
پاسخ ها
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
آفرین
حقیقتی وجود ندارد عزیزم. چرا وقتی در کشور ما یک زلزله کوچک می آید کلی آدم کشته میشود ولی در ژاپن نمیشود.
ما کشوری هستیم که با پول نفت پولدار شدیم ولی دیگران با فکر کردن و تلاش ثروتمند شده اند. بنابراین هنوز شعورمان به اندازه ثروتمان رشد نکرده است. همه ما مردم در زندگی به ایمنی اهمیت نمیدهیم. به بیمه اهمیت نمیدهیم. خانه خوب نمیسازیم، جاده خوب نمیسازیم. ماشین خوب نمیسازیم. موتور سیکلت خوب نمیسازیم. اصلا چیزی نمیسازیم و همه چیز را وارد میکنم. در عوض ادعایمان فلک را پر کرده است.
پاسخ ها
بابا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
گل گفتی
دلواپسان سانسورچی!
چند روز پیش رفته بودم بانک . تصادفا کنار خانم مسنی (حدودا هفتاد ساله ) نشستم همه از حادثه پلاسکو بشدت متاثر و غمزده بودند از جمله این خانم . اما وقتی نظرش را در باره آن پرسیدم گفت به نظرم عمدی بوده چون اخبار اطلاعات ضدو نقیضی را بیان می کند بنابراین عدم شفافیت کار خودش را کرده است یعنی این نوع وقایع دارای ویژگی هستند که کافی است اخبار غیر دقیق و غیر عقلانی به مردم داده شود تا اذهان عمومی قضاوت خودش را بکند
دوگروه بودنداول انها که از گردش ازاد اطلاعات در جامعه ودانستن مردم همیشه وحشت دارند ودوم هم انهاییکه در این قضیه خاص سوءمدیریت وخیانت وجنایت شان مثل روز روشنه
چه کسی پست این پرده های جنایت و یا جنایت های بزرگ ایستاده است و چه کسی این سناریو های ژانر وحشت را امضا می نماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
توهم زدی ها
جالبه بزرگترین اتفاقات در کشور هایی مثل آمریکا و فرانسه از تروریستی گرفته تا غیره رخ می دهد کاملا کانالیزه و به ندرت اخبار و عکسی از آن منتشر می شود در حالیکه خودشان رسانه و آزادی رسانه ای راباب کرده اند در حالیکه که در کشور ما مثل تازه به دوران رسیده ها بدون هیچ استراتژی و فکری، کودکان توی خیابان هم از نعش آدم ها عکس می گیرند و پخش می کنند واقعا مایه خنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
خیلی 20 و 30 نبین
امروزه با وجود موبایل همه مردم خبرنگار آزاد هستند و شبکه های اجتماعی نیز بسیار قدرتمندتر از چند شبکه تلویزیونی و سایتهای اینترنتی مثل تابناک هستند که اخبار را سانسور میکنند. بنابراین مردم خود خبرنگار بوده و خود دارای شبکه های رسانه ای اجتماعی بوده و اخبار واقعی را به سرعت در اختیار همه قرار میدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
مشکل اصلی اخبار متناقض هم دقیقا از همین جاست.
ميترسم پس از اتمام آوار برداري مسئولين محترم كلا وقوع هرگونه حادثه در هفته گذشته و وجود داشتن ساختماني به اسم پلاسكو در تهران به طور كامل تكذيب كنند!
برای حفظ اعتماد عمومی؟؟؟ کدوم اعتماد عمومی؟ اینهمه اخبار متناقض و راست و دروغ درهم
یعنی پیش از این اعتمادی بود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
شما کجا تشریف دارید؟
به نظر من بسیار ضعیف عمل شده چرا که یک ساختمان در دل پایتخت کشوری بزرگ که شورای شهر و شهرداری و همه ارگان های مستقر در آن بالاترین ترین مقامات و مدعی اند , فروریخته و کل کشور را یک هفته به خود مشغول کرده است. مدیریت این ساختمان با چه کسی یا کسانی بوده ، فرسودگی آن اگر اعلام شده چرا ضمانت اجرایی برای این نامه ها و اعلامیه ها وجود ندارد . چرا برای خاموش کردن آتش اینگونه ساختمان ها از وسابل مدرن و هوایی استفاده نشده ، انفجارها ناشی از چه بوده که یک ساختمان را به یکباره خم می کند . تداوم کار برای یک هفته علیرغم همت همه مسئولان بوی سیاسی می دهد نه کم کاری و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
به همان دلیل که یک طبقه غیر مجاز از ساختمان آلومینیوم را می خواهند تخریب کنند ولی سالهاست که بر سر آن مناقشه وجود داشته و هنوز موفق به این کار نشده اند!
حالا ما مانده‌ایم و یک داغ بزرگ و نمی‌دانیم چطور باید به خودمان کمک کنیم تا کمی حال‌مان بهتر شود.
وقتی همه چیز از پیاز تا جان انسانها سیاسی می شود و سیاسیون هم بی تقوا می شوند اخبار درست را همان جا پیدا می کنی که نادر رفت!!!!
ساختمان
كاملا انفجار پشت سر هم و برنامه ريزي شده در فيلم ها مشخص اين نه كپسول گاز نه منبع گازوييل ، مشخصه عمدو بوده ... اينجوري هم از شر ساختمون خلاص ميشدن هم يه پول از بيمه ميگرفتن و هم يه كمك از دولت ...
سه حالت بیشتر نداره :
1. تعداد کشته ها خیلی بیشتر از 25 نفر بوده جلوی حضور خبرنگارها گرفته میشه که آمار تلفات پایین اعلام بشه
2. خرابکاری چیزی این وسط نقش داشته تو حادثه میخوان سرپوش بزارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
سومی چیه؟
دو تا گفتی
چه خبراست كه ملت نميداندوبايدگفته شود كه گفته نميشود؟ لطفا اگرشماميدانيد بگوييد ضمناليست گذاشته شده قابل خواندن نيست.
مگر ماده سوختی این آتش چیست که پس از 7 روز 540 درجه حرارت دارد؟ اورانیوم در این مکان وجود دارد یا ماده شیمیایی دیگری؟ هنوز سوخت این نیروگاه به پایان نرسیده که به سردی بگراید؟ زیر آوار از کجا تآمین اکسیژن می شود؟
خیلی از کاسب های پلاسکو درحال ورشکستگی بودن
یه آزمون خیلی ساده.
همین الان چند نفر برن ساختمان آلومینیوم و برن یه سری به یکی از طبقات بزنن و یه گزارش کوچیک اینجا بنویسند.
عرض سلام وخسته نباشید
من دیدم از مرکز شهرمان بزرگترین دفینه تاریخی استخراج شدولی .............. افسوس
مردم ایران مدتهاست که غریبه اند ...
بدون هیچ تردیدی سلسله انفجارهای صورت گرفته در ساختمان پلاسکو تخریب با مواد منفجره و دقیق و حساب شده و برای ریختن ساختمان بوده
متاسفم عده ای همیشه همه چیز را به هم گره مزنند و بعد مگن بیکاریم
اسمش رو نمیشه گفت ولی همه می شناسنش و میدونند کیه
واقعا غیرقابل درکه که یه نفر به نتیجه برسه این ساختمون عمدا منهدم شده
انگیزش خوب چی میتونه بوده باشه؟
فحش و تف به خودش؟
ما فقط میخایم شور و حرارت ایجاد بشه
هیچ اهمیتی نداره حرارتش چطور ایجاد بشه
اینکه بگیم 300 نفر اون زیر بودن
خبرنگارارو بیرون کردن اون 275 تا رو نبینن
واقعا شگفت انگیز و عجیبه
احتمالا ماده سوختنی ازجنس پارچه های پلیمری مثل پلی استایرن وپلی استر بوده که آتش سوزی اینجوری داشته، ضمنا فک کنم انفجار بخاطر فروریختن چند سقف درعرض کسری ازثانیه وایجاد هوای فشرده شده در فضای وسط ساختمان باشد. که راهی جز خروج از پنجره ها وشکستن کل شیشه ها نداشت چون شیشه مقاومت کمی دارد البته نظر شخصیه
حدود 9 روز گذشت ولی نفهمیدیم دلیل انفجار پلاسکو چی بود .
میگن سیم برق اتصالی کرده .
خر خودتون هستین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
دنبال مقصر نباش ادیسون بوده
مرگ ۱۵ آتش نشان و چندین نفر ٬ میلیاردها خسارت به سیستم شهری بخاطر اینکه عده ای بی مسولیت که با ادعای «سرقفلی اینجا ملیاردیه» حاضر به خرید کپسول ۱۰۰هزار تومانی اطفا حریق نبودن
هو نوز؟ می بی وی هو بیوتیفول کانتری!
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
جاست رایت!
بسم الله الرحمن الرحیم ، يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ ﴿۹﴾ ، سوره طارق آیه 9
با سلام،
دلیل آن مشخص است، عدم وجود فرهنگ خبررسانی صحیح در کشور
خدا هم سازندگان شایعات رو به راه راست هدایت کنه هم یک عقلی به منتشر کنندگان بدهد.
خدا همه ما را ادم کند
همان روز اول حادثه بنده با صراحت عرض کردم کاره تروریستهای سازمان فتح الله گولن احتمالا ولی تابناک کامنتمو منتشر نکرد.
زمانی که عقل مردم گوششون بود گذشته........
خوب کردن. پوشش خبری هم دادن. این خبرنگارها برای معروفیت و نون خودشون هوچی گری میکنن. خبرنگار متخصص نداریم که. بهتر که بستن. چه خبری میخواستن بدن این خبرنگارا بیشتر از گزارش مستقیم شبکه خبر. خوشم میاد خبرنگارهای فضول توی حالشون بخوره. اهل شایعه که موبایل داشتن . اهل حقیقت هم تلوزیون. خبرنگار میخواد چیبکار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل