بازدید 9493
۱

ترکیه:الباب را به سوریه پس نمی‌دهیم

معاون نخست وزیر ترکیه بدون توجه به حضور بدون مجوز نظامیان این کشور در خاک سوریه گفت: ما عملیات «سپر فرات» را انجام نداده ایم تا شهر «الباب» را به سوریه بازگردانیم!
کد خبر: ۶۵۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ 24 January 2017
معاون نخست وزیر ترکیه بدون توجه به حضور بدون مجوز نظامیان این کشور در خاک سوریه گفت: ما عملیات «سپر فرات» را انجام نداده ایم تا شهر «الباب» را به سوریه بازگردانیم!

به گزارش مهر ، «نعمان کورتولموش» معاون نخست وزیر ترکیه امروز در اظهاراتی اعلام کرد که این کشور شهر «الباب» در سوریه را حتی پس از پایان عملیات «سپر فرات» به سوریه پَس نخواهد داد.

معاون نخست وزیر ترکیه امروز در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی در این باره گفت: متأسفانه، نیروهای ائتلاف (به اصطلاح مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا) حمایت های کافی را از ما در عملیات های شهر «الباب» به انجام نمی رسانند. من به صراحت این موضوع را اعلام می کنم.

وی در ادامه افزود: ما عملیات «سپر فرات» را انجام نداده ایم تا شهر «الباب» را به سوریه بازگردانیم.

«نعمان کورتولموش» مدعی شد: من از همان ابتدای این عملیات به کرات گفته ام که هدفمان از عملیات مذکور، تقویت امنیت و از بین بردن تهدیدات موجود از سَمت مرزهای جنوبی مان است.

لازم به ذکر است ترکیه از ۲۴ آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی بر خلاف موازین بین المللی و بدون کسب مجوز از حکومت قانونی سوریه با هدف اعلامیِ مبارزه با تروریست های داعش، اما با تمرکز بر سرکوب شدید کردهای سوریه و عقب راندن آن ها به شرق رود فرات، به عملیات نظامی خود موسوم به «سپر فرات» مبادرت ورزیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان