بازدید 4837

آلودگی شدید هوا در انگلیس به دلیل وارونگی هوا

کد خبر: ۶۵۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 24 January 2017
سطح آلودگی هوا در انگلیس روز دوشنبه به دنبال حاکم شدن مه غلیظ و وارونگی هوا در بخش‌های وسیعی از این کشور از جمله در کلان‌شهر لندن، به حد 'خیلی بالا' رسید

به گزارش ایرنا، وزارت محیط‌زیست انگلیس شامگاه دوشنبه در گزارشی با هشدار نسبت به رسیدن سطح آلودگی هوا در لندن، جنوب و جنوب شرق انگلیس به حد 'خیلی بالا' گفت که وارونگی هوا به دلیل حاکم شدن هوا سرد، عدم وزش باد و مه غلیظ ، وضعیت آلودگی را در این کشور تشدید کرده است.
 
این وزارتخانه درخواست کرده است که افراد مسن، کودکان و کسانی که دارای مشکلاتی قلبی و یا تنفسی هستند، از فعالیت‌های شدید فیزیکی خصوصاً در فضای باز در مناطق آلوده به‌شدت پرهیز کنند.
 
در همین حال شهرداری لندن نیز در اطلاعیه جداگانه‌ای با اشاره به رسیدن سطح آلودگی در این کلان‌شهر به بالاترین حد، نسبت به تداوم آلودگی شدید هوا در این منطقه هشدار داده است.
شهرداری لندن به علت افزایش آلودگی هوا در این کلان شهر و رسیدن آن به سطح بی سابقه، آماده باش کامل اعلام کرده است.
 
براساس اعلام وزارت محیط‌ زیست انگلیس، در شمال ایرلند؛ شمال غرب انگلیس و غرب این کشور نیز میزان آلودگی هوا در حد 'بالا ' است.
 
براساس گزارش این وزارتخانه، آلودگی شدید هوا همچنین در روز سه‌شنبه در سراسر بریتانیا در وضعیت هشدار قرار دارد و این شرایط در انگلیس و ولز نسبت به سایر نقاط این کشور بدتر خواهد بود.
 
آخرین بار در اول دسامبر سال 2016 میلادی، آلودگی هوا در بخش هایی از انگلیس در سطح خیلی بالا اعلام‌ شده بود.
 
انگلیس دارای چهار سطح آلودگی شامل آلودگی 'پایین' (سطح 1 تا 3) که در این شرایط تمامی افراد می‌توانند از فضای باز به ‌صورت معمولی استفاده کنند، آلودگی'متوسط' (سطح 4تا 6) که در این وضعیت کودکان و افراد بزرگسالی که دارای مشکلات قبلی و یا ریوی هستند بایستی مراقبت‌های لازم را خصوصاً برای فعالیت در فضای باز به عمل آوردند، آلودگی 'بالا' (سطح 7- 9) که در این وضعیت کودکان و بزرگسالانی که دارای مشکلات قلبی و یا تنفسی هستند بایستی فعالیت‌های فیزیکی خود را خصوصاً در فضای باز کاهش دهند و آلودگی 'خیلی بالا' ( سطح 10) که در این شرایط، این دسته افراد بایستی از فعالیت فیزیکی در فضای باز خودداری و افراد مبتلا به آسم و بیمارهای تنفسی ممکن است نیاز به مراقبت‌های پزشکی از جمله اکسیژن پیدا کنند.
 
حال و هوای کنونی پایتخت انگلیس، یادآور آن چیزی است که لندن در سال 1952 میلادی شاهد آن بود، هنگامی که آلودگی شدید هوای این شهر به مرگ نزدیک به 12 هزار نفر انجامید.
روزنامه گاردین اخیرا نوشته بود: بر اساس قانون، ذرات سمی دی اکسید نیتروژن در هر ساعت نبایستی از 200 میکروگرم در مترمربع و به طور کلی 18 بار در سال تجاوز کند؛ این در حالی است که این سطح بارها در لندن شکسته شده است.
 
این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در برخی از مناطق شهر لندن طی سال گذشته میلادی بالغ بر یک هزار بار از حد مجاز آلودگی هوا فراتر رفت نسبت به روند فزاینده آلودگی هوا در پایتخت انگلیس طی سال جاری میلادی هشدار داده بود.
 
انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا سالانه حدود 40 هزار مرگ زودرس در انگلیس را منجر می‌شود که هر سال 20 میلیارد پوند برای این کشور هزینه در بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل