بازدید 7290
قیمت نفت:

افزایش دوبارۀ قیمت نفت

روز پنجشنبه با انتظار سرمایه گذاران برای شنیدن اطلاعات جدیدی در رابطه با موجودی نفت ایالات متحده، قیمت نفت آمریکا که در هفته ی گذشته کاهش متوالی داشت، مجدداً شروع به افزایش کرد. این روز ها حساسیت بازار نفت، بیشتر بر روی دو موضوع است؛ اول آن که انتظار می رود ایلات متحده نفت تولید نفت خود را افزایش دهد و دوم آن که با توافق جهانی میان تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، انتظار می رود که به عرضۀ بیش از تقاضای نفت خاتمه داده شود.
کد خبر: ۶۵۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 19 January 2017

روز پنجشنبه با انتظار سرمایه گذاران برای شنیدن اطلاعات جدیدی در رابطه با موجودی نفت ایالات متحده، قیمت نفت آمریکا که در هفته ی گذشته کاهش متوالی داشت، مجدداً شروع به افزایش کرد. این روز ها حساسیت بازار نفت، بیشتر بر روی دو موضوع است، اول آن که انتظار می رود ایلات متحده نفت تولید نفت خود را افزایش دهد و دوم آن که با توافق جهانی میان تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، انتظار می رود که به عرضۀ بیش از تقاضای نفت خاتمه داده شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز (تا ساعت 13) قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت دیروز 46 سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای 54.37 دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 40 سنت کاهش، بشکه‌ای 51.48 دلار صورت گرفت.

افزایش دوبارۀ قیمت نفت

بن لیبرن، تحلیلگر بازار در optionsXpress سیدنی گفت "برخی از سودجویان دوست دارند که قیمت نفت را پایین ترین حد ممکن نگه دارند."

"ما تنها نظاره گر تغییرات بعدی از سوی تولیدکنندگان اوپک، تولیدکنندگان غیر اوپک، تولیدکنندگان شیل ایالات متحده آمریکا، تعداد دکل ها و البته میزان موجودی هستیم... با این حال، در حال حاضر می توان گفت که به نظر می رسد، تولید به طور وسیعی محدود شده است."

تجار در انتظار دریافت اطلاعات هفتگی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) از میزان موجودی نفت این کشور هستند، که انتشار آن به دلیل تعطیل عمومی روز دوشنبه در ایالات متحده، یک روز به تعویق افتاده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل