این هواپیماهای «نو» پیش از نوروز 96 وارد کشور خواهند شد +تصاویر
بررسی ها حکایت از آن دارد که تنها سه فروند از صد فروند هواپیمای خریداری شده از ایرباس با شرایطی خاص انتخاب شده و به کشورمان منتقل خواهند شد؛ یک فروند که به تازگی وارد شده و در زمان عقد قرارداد میان کشورمان با ایرباس، هنوز در خط تولید قرار داشت و دو فروند ایرباس A330 که در پروسه انجام برخی مراحل انتقال قرار دارند.
پروسه کوتاه مدت خرید و انتقال ایرباس A321 به کشورمان و پیوستن آن به ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان، در کنار حاشیههایی که داشت، این نگرانی را به وجود آورد که مبادا پرندههای تازه وارد و گران قیمتی که به کشورمان راه مییابند، نو نباشند؟ ابهامی که حالا با انتشار خبری به اوج رسیده و نگرانی هایی را موجب شده است.
به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه شرکت کلمبیایی Avianca از خرید ایرباس A321 سفارشی خود صرف نظر کرد و منتظر پایان یافتن فرایند تولید این محصول نشد، مسئولان ایران ایر که پیشتر قرارداد خرید یکصد هواپیما با ایرباس را به امضا رسانده بودند، خواستار به خدمت گرفتن این هواپیما شده و موفق شدند، پیش از زمانی که انتظار میرفت، نخستین هواپیمای نو را به کشورمان بیاورند.
شیوهای نتیجه بخش برای تحویل گرفتن سفارشات، آن هم زودتر از موعد مقرر که تکرار آن در دستور کار مسئولان کشورمان قرار گرفته و بنابراین، به زودی دو فروند هواپیمای ایرباس A330 که پیشتر به سفارش شرکت کلمبیایی یاد شده جهت انجام خدمت در برزیل تولید شده (اما فرایند خرید و تحویلشان نهایی نشده) بود، راهی میهنمان خواهند شد.
شیوهای نتیجه بخش برای تحویل گرفتن سفارشات، آن هم زودتر از موعد مقرر که تکرار آن در دستور کار مسئولان کشورمان قرار گرفته و بنابراین، به زودی دو فروند هواپیمای ایرباس A330 که پیشتر به سفارش شرکت کلمبیایی یاد شده جهت انجام خدمت در برزیل تولید شده (اما فرایند خرید و تحویلشان نهایی نشده) بود، راهی میهنمان خواهند شد.
این در حالی است که بررسی ها حکایت از آن دارد که تنها سه فروند از صد فروند هواپیمای خریداری شده از ایرباس با شرایطی خاص انتخاب شده و به کشورمان منتقل خواهند شد؛ یک فروند که به تازگی وارد شده و در زمان عقد قرارداد میان کشورمان با ایرباس، هنوز در خط تولید قرار داشت و دو فروند ایرباس A330 که در پروسه انجام برخی مراحل انتقال قرار دارند.
با این ملاحظه که هر سه هواپیمای یاد شده به سفارش شرکت کلمبیایی آویانکا تولید شده اند و هیچ کدام جز برای «پروازهای آزمایشی» از زمین برنخاستهاند. به عبارت بهتر، هیچ یک مورد استفاده قرار نگرفتهاند و مشمول عبارت «نو» هستند، در حالی که برخی اخبار منتشره آنها را مرجوعی معرفی کرده است.
این را تصاویری که پیشتر از زمینگیر شدن این غول های نو در اسپانیا به ثبت رسیده نیز میتوان دریافت. وضعیتی که با توجه به فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشورمان و تمایل به در اختیار گرفتن هواپیماهای کارآمد در زمانی سریع تر، به آن پایان داده و این دو محصول ایرباس را به کارگاه رنگ آمیزی (جهت درج نام و نشان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) و سپس به مسیر انجام پروازهای آزمایش منتقل کرده است.
در تازه ترین اتفاق در این خصوص، چند روز پیش یکی از این دو ایرباس راهی فرانسه شده تا مراحل پیش از تحویل به کشورمان را طی نماید. هواپیمایی که با کد EP-IHA در ایکائو رجیستر شده و به زودی به کشورمان تحویل خواهد شد؛ اتفاقی که به نظر میرسد، هم مسئولان ایران ایر را خرسند خواهند کرد و هم مدیران ایرباس را.
محصولات شرکتی ایتالیایی-فرانسوی که با توجه به لغو مجوز برخی پرنده های آهنین در کشورمان از جمله ایران 140، نیاز فراوانی به حضورشان احساس میشد و بر این اساس، مقدمات انعقاد قرارداد برای خریدشان از مدت ها پیش شکل گرفت. از جمله ورود یک فروند هواپیمای ATR-72-600 در روزهای ابتدایی مهرماه امسال به فرودگاه مهرآباد تهران، جهت نمایش به مسئولان ایرانایر و انجام تعدادی پرواز آزمایشی به برخی از شهرهای ایران.
اتفاقی که پیرو آن خرید 20 فروند به صورت قطعی و 20 فروند به صورت اولویت محقق شد و سه فروند از این پرنده در مسیر آماده سازی برای تحویل به کشورمان تا پایان سال 95 قرار گرفت. هواپیماهایی که به نام ایران ایر در ایکائو رجیستر شده و پروازهای آزمایشی خود را در فرانسه طی میکنند تا آماده حضور در کشورمان شوند.
ماکت خارجی و تصویر کابین یکی از محصولات شرکت هواپیماسازی ATR و پرنده ای که هما خریداری کرده و به زودی تحویل کشورمان خواهد شد
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۵
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
1- قربانی کردن یک راس شتر یا گاو و مالیدن خونش برروی دماغه هواپیما (هواپیما پلاک نداره که روش بمالند!!!)
2- آویختن یک عدد چشم زخم اعلا بر روی آئینه خلبان (اگه آئینه نداشت میتوانند آنرا روی شیشه بچسبانند یا به فرمان آویزان کنند)
3- گذاشتن حداقل 2 عدد تخم مرغ تازه زیر چرخ های
هواپیما قبل از هر تیک آف
4- دود کردن اسپند در داخل کابین بعداز تیک آف
5-خواندن سرود " درد وبلاها دور بشه الهی چشم حسودا کور بشه الهی" توسط کادر پروازی (پس از آموزش نحوی بستن وباز کردن کمربند ایمنی پرواز)
6- پختن آش پشت پا برای مسافرین
7- تعبیه یک عدد نعل اسب در مدخل ورودی هواپیما
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ناشناس
| ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
قلیدون
| ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
مگه خود بویینگ و ارباس همه چیز را در داخل کشور خودشات تولید می کنند.
ناشناس
| ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ناشناس
| ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ناشناس
| ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
پس چطور هواپيما نو است و يا ....؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ناشناس
| ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
شروع تولیدش از اون ساله
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
ناشناس
| ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
قلیدون
| ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
کاش ازینها بیشتر خریداری میشد.
پاسخ ها
reza
| ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟







