بازدید 7410
۱

تحصن در بغداد

کد خبر: ۶۵۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸ 09 January 2017
گروهی معدود از شهروندان عراقی، یکشنبه شب در اعتراض به اوضاع امنیتی و تشدید حملات تروریستی، در میدان التحریر در مرکز بغداد تجمع و تحصن نامحدودی را سازماندهی و کار برپایی چادرهای تحصن را همزمان آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، معترضان میدان التحریر را که به محل تجمع ها و تظاهرات دائمی اهالی بغداد تبدیل شده است، برای تحصن خود انتخاب کردند و می گویند، در حمایت از شهروندان در برابر تهدیدها و حملات تروریستی این تحصن را سازمان داده اند.
 
آنها که یکشنبه شب سرگرم برپا کردن خیمه های تحصن بودند، گفتند که خواهان حمایت از شهروندان در برابر حملات تروریستی هستند که در مناطق مختلف پایتخت صورت می گیرد و طی دو هفته گذشته تشدید شده است.
 
آنطور که السومریه نیوز گزارش کرده، یکی از درخواست های تحصن کنندگان گویا ایجاد تغییراتی در تشکیلات امنیتی مسئول در بغداد است، بطوری که گفته می شود آنها خواهان تغییر تیپ مسئول امنیت شهرک صدر در شرق بغداد هستند.
 
این منطقه پر جمعیت، طی 12 روز گذشته بطور مستمر هدف بمب گذاری های جنون آمیزی قرار داشته که جان بسیاری از اهالی را گرفته است.
 
معترضان، مشغول برپا کردن خیمه ها بودند و همزمان نیروهای امنیتی تدابیر ویژه ای را برای شرایط اضطراری پیش بینی کرده و به اجرا گذاشتند، ازجمله باردیگر سیم های خاردار و دیواره های بتنی را که دو هفته پیش جمع آوری شده بود، دوباره به جای خود بازگرداندند.
 
حملات تروریستی طی 12 روز گذشته به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته، بطوری که صدها کشته و زخمی برجا گذاشته است. با اینحال هنوز مشخص نیست، بانیان این تحصن جدید چه جریان ها یا گروه هایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نعمتان مجهولتان
الصحه و الامان
دو نعمت فراموشند
سلامتی و امنیت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست