بازدید 42819

طب سوزنی علمی موفق در درمان بیماری‌ها

طب سوزنی یک شیوه قدیمی و موفق در درمان بیماری های مختلف است که می تواند با دانش و شرایط لازم بسیاری از انسان ها را از گزند امراض جسمی و روحی رهایی بخشد
کد خبر: ۶۵۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷ 07 January 2017
 طب سوزنی یک شیوه قدیمی و موفق در درمان بیماری های مختلف است که می تواند با دانش و شرایط لازم بسیاری از انسان ها را از گزند امراض جسمی و روحی رهایی بخشد
 
به گزارش تیترشهر: شیوه‌های درمانی متعددی برای از بین بردن امراض جسمی و روحی وجود دارد که ریشه بسیاری از آن‌ها در تاریخ بشر نهفته است.انسان از ابتدایی ترین زمان تشکیل تمدن در پی رفع بیماری های خود بوده است و توانسته طی هزاران سال راههای گوناگونی را به دست بیاورد. یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راههای درمان ، طب سوزنی است که قرن‌های بسیار در سرزمین کهن چین به کار گرفته‌شده.
 
تاریخچه استفاده از طب سوزنی در کشور چین به دوران نوسنگی بازمی‌گردد که در آن زمان از سنگ‌هایی نوک‌تیز به نام «بیانشی» استفاده می‌شد. سوزن‌های سنگی طب سوزنی مربوط به پنج هزار سال پیش توسط باستان‌شناسان در کشور چین کشف‌شده است.

طب سوزنی یا سوزن درمانی که به زبان چینی به آن ژن جیو  گفته می‌شود مهم‌ترین شاخه طب سنتی چین است که با فروکردن سوزن‌های بسیار نازک به نقاط خاصی از بدن که گذرگاه‌های انرژی دانسته می‌شوند باعث تسکین درد و یا درمان مشکل خاصی از بیمار می‌شود. براساس تئوری طب سوزنی، این نقاط خاص بر روی مسیرهای خاصی از بدن با نام گذرگاه قرار دارند که انرژی حیات که در زبان چینی به آن «چی» گفته می‌شود در آنها جریان دارد.

سازمان بهداشت جهانی و مؤسسه ملی سلامت آمریکا نام بیش از سی بیماری را در زمره موارد حیطه درمان توسط طب سوزنی اعلام کرده‌ است که نشان می دهد این شیوه درمانی یکی از موثرترین و کم خطرترین راههای رفع امراض در جهان می باشد. درطب سوزنی هیچ دارویی تجویز نمی شود و درمان تنها متکی به سوزن هایی است که در دوره های مشخص به بدن فرد  فشرده می شود.

در ایران فعالیت متخصصان طب سوزنی در به صورت  محدودی انجام می شود زیرا معرفی درستی از این شیوه درمانی صورت نگرفته است.

طب سوزنی علمی موفق در درمان بیماری‌ها
 
دکتر اسد کلاهدوز محمدی  یکی از پزشکانی است که در در حوزه طب سوزنی فعالیت گسترده ای داشته و توانسته است مجموعه درمانی طب سوزنی را در ایران گسترش دهد. به عبارتی وی با آموختن و تسلط بر این علم کارآمد بیماران بسیاری را در کشور درمان کرده است.

دکتر کلاهدوز محمدی پس از پایان دوره  پزشکی عمومی و دوره تخصص دربیهوشی  جهت  دوره  مقدماتی  طب سوزنی عازم کشور چین شد و در مهمترین مرکز بین المللی طب سوزنی که مورد تایید سازمان بهداشت  جهانی  بود مدرک خود را اخذ کرد و پس از عزیمت مجدد به کشور  مدت سه  سال و نیم  تجربه در طب  سوزنی و به  علت ارتقا کیفی  درمان  خود، مجدد عازم  کشور  چین  شد  و دوره  عالی این طب را گذراند و مدرک فعالیت حرفه ای را دریافت کرد.

 به همت دکتر اسد کلاهدوزی محمدی و همکارانشان این طب در ایران به شیوه درستی به کار گرفته می شود که می تواند زندگی بسیاری از مردم را شیرین کند. پزشکی غربی برای بسیاری از بیماری ها راه درمان ندارد و بیشتر از مسکن ها استفاده می کند از طرفی درمان بیماری های متعددی به بن بست خورده و یا فرآیند طولانی و عواض درمان آن خطرات متعددی را برای سلامتی ایجاد کرده است از این رو می طلبد تا با توجه لازم به طب سوزنی شیوه های درمانی اثبات شده شرقی نیز به کار گرفته شود این امر مهم می طلبد متصدیان امر برای به کارگیری درست این طب برنامه ریزی دقیقی داشته باشند زیرا ممکن است این راه درست نیز دچار آفت هایی شود. عده ای فرصت طلب و افراد غیر حرفه ای از خلاء های این چنینی سوء استفاده کرده و با فریب بیماران مسیری غیر از درمان درست را طی می کنند و پول های کلانی را به جیب می زنند. به عبارتی کلاه برداران به اسم طب سوزنی علی رغم نداشتن تخصص لازم با جان مردم بازی کرده و این شیوه درمانی را زیر سوال می برند. دکتر کلاهدوز محمدی  قرار است فردا یکشنبه 95/10/19در ساعت 12 تا 13 به برنامه خانواده یک شبکه اول سیما بیاید، تا با تشریح زوایای مختلف طب سوزنی جامعه را نسبت به مسائل گوناگون آن آگاه سازد. افرایش سطح آگاهی مردم در خصوص این شیوه درمانی به ارتقا سطح سلامت خانواده ها کمک شایانی می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار