بازدید 5020

روایت جوانفکر از نامزدیش برای پست جدید

دستگاه قضايي بايد نسبت به مسائل خلاف شرع، قانون و خلاف احكام اسلامي، واكنش جدي نشان دهد‌/ امنيت حيثيتى در جامعه مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۳ 22 September 2009
مشاور مطبوعاتي رئيس‌جمهور گفت: امنيت حيثيتى در جامعه مورد بي‌توجهي قرار گرفته است.

علي اكبر جوانفكر در گفت و گو با ايلنا ، در تحليل خود از سخنان سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر جلوگيري از گسترش فضاي تهمت، تخريب و افترا، اظهار داشت: اين براي اولين بار نيست كه رهبري عزيز از لجن پراكني و تهمت، تخريب افراد و مسوولان در سطوح رسانه‌اي، ابراز ناخرسندي مي‌كنند. با جرات مي‌توان گفت كه بيشترين نگراني در اين زمينه از سوي معظم له طي 4 سال گذشته مطرح شده است. ايشان در سال 85 در جمع مردم گرمسار با اشاره به گله‌مندي رئيس‌جمهور از بدگويي، لجن پراكني و بددهني برخي از مطبوعات فرمودند: من حق را به رئيس‌جمهور مي‌دهم.

وي با تاكيد بر اينكه مشكل اينجاست كه شخصيت‌ها و جريان‌هاي سياسي از طيف‌هاي مختلف، به سخنان و مواضع رهبري از منظر منافع شخصي و گروهي مي‌نگرند و با همين رويكرد به برجسته سازي يا كمرنگ كردن آن مي‌پردازند، تصريح‌كرد: ريشه اين رفتارهاي غيرمنصفانه و خلاف اخلاق به بي‌تقوايي، غفلت و طمع ورزي برمي‌گردد. متاسفانه امنيت اخلاقى، امنيت فرهنگى و امنيت حيثيتى به شكل غيرقابل قبولي در جامعه مورد بي‌توجهي قرار گرفته است و من فكر مي‌كنم كه نمي‌توان فقط به توصيه و نصيحت بسنده كرد. اجراي عدالت برعهده دستگاه قضايي است و بايد نسبت به اينگونه مسائل خلاف شرع، قانون و خلاف احكام اسلامي، واكنش جدي نشان داده شود.

مشاور مطبوعاتي رئيس جمهور با اشاره به اينكه بنده به اين موضوع يك نگاه عام دارم و براي هيچ فرد، گروه يا رسانه‌اي، استثناء قائل نيستم، ادامه داد : حتي معتقدم سازمان‌هاي خبري و رسانه‌هايي كه به نحوي از بودجه عمومي استفاده مي‌كنند يا حتي خود را حامي دولت يا هر دستگاه ديگر نظام مي‌دانند؛ در رعايت مرزهاي اخلاقي جامعه و پايبندي به قانون و اصول همزيستي مسالمت آميز، مسووليت بيشتري برعهده دارند و اگر از آن تخطي كنند ، شايسته برخورد جدي‌تري هستند.

جوانفكر تاكيد كرد: بايد توجه كرد كه خط مشي نظام و رهبري عزيز مبتني بر جذب حداكثري است و رويكرد تخريب، توهين و تهمت در سطوح رسانه‌اي ، يك مانع اساسي و مختل كننده در نيل به اين هدف محسوب مي شود.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد انتشار اخباري مبني بر انتصاب خود‌ به‌ عنوان معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد با بيان اينكه بنده هم اين خبر را از طريق رسانه‌ها شنيده‌ام، تصريح كرد: اكنون وزراي محترم در دولت دهم سرگرم تعيين همكاران جديد خود در سازمان‌هاي تابعه هستند و اين‌گونه گمانه‌زني‌هاي رسانه‌اي را بايد يك امر طبيعي در نظر گرفت و بنده هم اشكالي به آن وارد نمي‌دانم.

جوانفكر با تاكيد بر اينكه متاسفانه برخي از رسانه‌ها اين گمانه زني‌ها را با بداخلاقي همراه مي‌كنند كه جاي انتقاد و تذكر دارد تصريح كرد: در پاسخ به اين گزارش‌ها بايد تصريح كنم كه بنده خودم را نامزد هيچ پست و مسووليتي نكرده‌ام و دوستان بنده نيز هيچ تلاشي براي تصدي يك پست جديد را به عمل نياورده‌اند. مشاورت مطبوعاتي را هم در احترام به راي و نظر رئيس جمهور محترم پذيرفته‌ام و معتقدم افراد با صلاحيت زيادي در كشور وجود دارند كه مي‌توانند اينگونه مصادر امور را در اختيار بگيرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار