بازدید 4338

آغاز تحقیقات وسیع پلیس درباره رشوه‌خواری نتانیاهو

کد خبر: ۶۵۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 28 December 2016
رسانه های چاپ اراضی اشغالی خبر دادند پلیس رژیم صهیونیستی در چند روز آینده تحقیقات کامل و وسیعی را درباره پرونده محرمانه ای که از رشوه خواری و کلاه برداری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم، طی مبارزات انتخاباتی سال 2009 حکایت دارد، آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه «تایمز آو اسرائیل» چاپ اراضی اشغالی، با اشاره به اینکه پلیس بیش از 9 ماه است که درباره گزارش هایی که از رشوه خواری و فساد مالی نتانیاهو حکایت دارند، مشغول تحقیق است، نوشت: «تحقیقات پلیس درباره نتانیاهو روز دوشنبه (6 دی ماه/26 دسامبر) وارد مرحله جدیدی شد و پلیس اعلام کرده است که آنها قادر خواهند بود در چند روز آینده تحقیقات کامل و وسیعی را علیه وی آغاز کنند.
 
پلیس اخیرا اسناد جدیدی را بازخوانی کرده که به پرونده محرمانه ای مربوط هستند که 9 ماه قبل به جریان افتاده است. پلیس بر اساس این اسناد از دادستان کل درخواست کرده است تا تحقیقات کامل و جامعی درباره امور مالی نتانیاهو انجام دهد.»
 
این روزنامه در این باره اضافه کرد: «در ماه می، بازرسی کل اسرائیل، گزارش هایی را درباره سفرهای خارجی نتانیاهو از سال 2003 تا 2005 که وی وزیر دارایی بود، منتشر کرد. در اوایل ماه جاری نیز درخواست شد تا تحقیقاتی درباره نقش نتانیاهو در معامله خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی انجام شود.»
 
تارنمای روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز در این خصوص نوشت: «تحقیقات دیگری نیز حاکی از این است که نتانیاهو در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2009، از یک تاجر فرانسوی به نام «آرناد میمران» (Arnaud Mimran) که اکنون به خاطر یک کلاهبرداری بزرگ در زندان به سر می برد، یک میلیون یورو (850 هزار پوند) گرفته است. این تاجر فرانسوی که به هشت سال زندان محکوم شده در محاکمه خود اظهار داشت که این پول را به نتانیاهو داده است.»
 
سخنگوی نتانیاهو در این باره گفته است که وی هرگز پولی را به صورت غیرقانونی از این تاجر فرانسوی دریافت نکرده است. با این حال نتانیاهو پیشتر اعتراف کرده بود که در سال 2001، مبلغ 40 هزار دلار از وی دریافت کرده بود.
 
این روزنامه انگلیسی در این باره افزود: «در ماه ژوئن گزارش هایی منتشر شد که بر مبنای آنها «رونی الشیخ» (Roni Alsheikh)، رئیس پلیس اسرائیل، به پلیس ویژه این کشور که مانند «اف بی آی» است، دستور داده بود به طور کاملا محرمانه و بدون اطلاع رسانه ها درباره نخست وزیر تحقیق کند.»
 
سخنگوی نتانیاهو این گفته ها را «مزخرف» دانسته و در این باره به رسانه صهیونیستی «هاآرتص» گفته است: «تمام اینها مزخرف است. بعد از پیروزی نتانیاهو در انتخابات گذشته، عوامل متخاصم سعی دارند با طرح اتهامات نادرست علیه وی و خانواده اش باعث سقوط او شوند. این اتهام اخیر کاملا نادرست است، چیزی در کار نیست و نخواهد بود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار