بازدید 11399
۵

ابعاد جدیداز پرونده قمه‌کش‌های مخوف

کد خبر: ۶۵۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶ 28 December 2016
اعضای باند قمه کش های مخوف در حالی تاکنون پرده از 30 فقره زورگیری با شیوه مسافرکشی در مشهد برداشته اند که در بازجویی های تخصصی پلیس جنایی خراسان رضوی اعتراف کردند نقشه بعدی آنان تهیه سلاح برای آدم ربایی مسلحانه و اخاذی از مالک یک مرغ داری بود.
 
به گزارش خراسان، با دستگیری دو عضو دیگر باند قمه کش های مخوف در یکی از شهرهای مرزی خراسان رضوی، شاکیان این پرونده حساس در حالی همچنان رو به افزایش است که اعضای این باند خطرناک تا روز گذشته به حدود 30 فقره زورگیری از مسافران اعتراف کردند. به گفته معاون دادستان مشهد این پرونده که با فرماندهی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی) و تلاش گروهی از کارآگاهان زبده آگاهی به سرپرستی کارآگاه افتخاری (رئیس دایره مبارزه با آدم ربایی و سرقت های مسلحانه) به سرانجام رسید، بسیاری از سرقت ها و زورگیری های خشن در اطراف شهر و به ویژه بزرگراه فجر را افشا کرد.
«قاضی حیدری» به خراسان گفت: بررسی های تخصصی کارآگاهان بیانگر آن است که اعضای این باند خطرناک در بیشتر سرقت ها از خودروی پراید سرقتی استفاده کرده اندو برای اجرای نقشه های هولناک خودشان ابتدا خودرویی را سرقت می کردند و پس از چند بار زورگیری، خودروی مذکور را در نقطه ای از شهر می انداختند.
 
این در حالی است که متهمان پرونده، از خودروهای پیکان و دو دستگاه پراید مشکی و سفید رنگ نیز در ارتکاب جرم استفاده کرده اند که بررسی های بیشتر در این باره ادامه دارد. این مقام قضایی با اشاره به این که اعضای باند به عنوان سرایدار در ساختمان ها یا مرغ داری ها فعالیت می کردند و اقدامات مجرمانه خود را از اوایل سال گذشته در مشهد شروع کرده اند، افزود: آنان در زورگیری های مخوف خود که با قمه و کارد انجام می دادند در برخی از سرقت ها به مبالغی تا 20 میلیون تومان نیز دست یافته اند.
 
وی با بیان این که آن ها در گروه چهار نفره زورگیری می کردند خاطرنشان کرد: چهار نفر از اعضای باند سوار خودرو می شدند و تنها جا برای یک مسافر باقی می ماند. وقتی آن ها طعمه خود را در مسیرهای بزرگراه سوار می کردند ناگهان تیغه های قمه و شمشیر داخل خودرو می درخشید و رعب و وحشتی عجیب در دل مسافر به وجود می آمد که مجبور می شد به خواسته سارقان تن دهد. «قاضی حیدری» تصریح کرد: تحقیقات و بازجویی از اعضای این باند خطرناک نشان داد که آن ها پس از ضرب و جرح و کتک کاری طعمه با سلاح سرد، وی را به خارج از شهر می بردند و با دست و پاهای بسته در حالی رهایش می کردند که علاوه بر سرقت اموال مانند گوشی تلفن، انگشتر، وجوه نقد و... کارت و رمز بانکی او را نیز به زور می گرفتند و با آن گوشی های گران قیمت می خریدند و سپس گوشی مذکور را با مبلغی کمتر به متصدی مغازه دیگری می فروختند.
 
معاون دادستان مشهد همچنین به ابعاد دیگری از نقشه دزدان مخوف اشاره کرد و گفت: متهمان در اعترافات خود اظهار کردند که قصد داشتند با تهیه سلاح، مالک مرغ داری که دو تن از اعضای باند به عنوان سرایدار در آن جا کار می کردند را ربوده و پول هنگفتی اخاذی کنند چرا که آن ها درباره پولدار بودن مالک مرغ داری، مطالبی را از زبان اطرافیان شنیده بودند اما این نقشه هولناک با دستگیری متهمان نافرجام ماند.
 
سرپرست مجتمع قضایی انقلاب اسلامی مشهد همچنین یادآور شد: پنج عضو دستگیر شده این باند با اتهاماتی از قبیل آدم ربایی، سرقت های به عنف، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری اینترنتی و... رو به رو هستند که همه آن ها روز گذشته تفهیم اتهام شدند و با صدور در قرار قانونی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند تا بررسی های بیشتر درباره دیگر جرایم احتمالی آنان صورت گیرد. «قاضی حیدری» از شهروندان خواست چنان چه توسط اعضای این باند مورد زورگیری قرار گرفته اند برای شناسایی سارقان و اعلام شکایت به پلیس آگاهی خراسان رضوی واقع در ابتدای رضاشهر مشهد مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
هر چه زود تر بفرستینشون به جهنم
اشد مجازات . امیدوارم
اینا آدم بشو نیستن. اعدامشون کنید زود
متاسفانه همگی آزاد می شوند
خداییش حق این جانی ها اعدام نیست؟ در زندان این ها را اعدام کنید و به طور مناسب نیز اطلاع رسانی نمائید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس