بازدید 29183

خداحافظی با پل گیشا

کد خبر: ۶۵۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۲ 26 December 2016
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از برچیده شدن پل رو گذر گیشا خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا جاوید در مورد برچیده شدن این پل فلزی با بیان اینکه عمر مفید بهره برداری از این  پل رو به اتمام است و در زمان ساخت نیز به صورت موقت برای عبور و مرور شهروندان ایجاد شده بود، گفت: این پل موقت براساس بار و مختصات ترافیکی سالهای قبل ساخته شده بود.

وی با بیان اینکه تا پایان نیمه اول سال آینده این پل جمع آوری و به جای آن یک زیر گذر ساخته می شود، گفت: مطالعات لازم برای انجام این کار انجام شده است و در حال حاضر تجهیز کارگاه برای شروع این پروژه انجام شده است.

به گزارش ایسنا، پل گیشا یا پل نصر  در راستای بزرگراه جلال آل احمد ساخته شده است و از روی بزرگراه شهید چمران گذر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۳۲
باید فکری هم به پل تاج کنند !!! و بعد هم با زدن یک تونل از روبروی ترمینال ازادی و زیر قسمتی از فرودگاه بروند اول اتوبان ساوه روبروی بازار مبل مسئله ترافیک و گره ه را حل کنند !!
يكي از جاهاي خاطره انگيز تهران كه بالاي اون برج ميلاد به خوبي خودنمايي ميكرد .....
هزينه ي بيخودي زير گذر با پل چه فرقي ذاره
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
داره میگه عمر پل به سر اومده. هزینه های نگهداری و تعمیر زیرگذر به مراتب از هزینه های پل کمتره. در ضمن ایمنی بیشتری داره.
ناشناس
| Germany |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
بقول اون بنده خدا اين چاه واسه من آب نداره واسه تو كه نون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
كساني كه فرق زير گذر و روگذر و بهبود ترافيك و هزينه نگهداري بالاي پل موجود با زير گذر نميدانند لطفا نظر ندهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
اب نداره ولی نون که داره برا بعضیا
مثل پل زیرگذر استادمعین نشود که حدود 2ماه است کاراخوابانده اند معلوم نیست چرا؟
بیچار ه مردم که باید تاوان این نابخردی مدیران کارنابلد رابدهند.
یادش بخیر چه خاطرات زیبایی از زمان دانشجویی تو دانشکده مدیریت دانشگاه تهران باش داشتیم
شاید بتوان پل را تقویت و بازسازی نمود. آنهم با هزینه ای مناسب و بدون ریخت و پاش. همین امرپز هم این پل از تمام پلهای جدید پایدارتر است. روح سازندگانش شاد باد.
خدا کنه 6 سال طول نکشه.
می شود به پل استحکام داد با هزینه یک صدم پل وزیر گذر
اگراین موضوعی که میگویندحقیقت داردوعمرمفیدپل تمام شده پس پل های زیادی درتهران بایدعوض شودمثل پل کالج حافظ کریم خان
البته خداکنداینطوری که میگویندبادواینهمه سرمایه های این مردم بیچارهرابرای هزینه هایغیرضرورمصرف نکنند
بهترين خبري بود كه امروز صبح مطالعه كردم ساليان سال متقاضي وپيشنها بر چيدن اين پل فرسوده و بي خاصيت بودم كه بلاخره تصميم به برچيدن آن گرفتند . چون كشش لازم دوباند رفت و دوباند برگشت را نداشت و دايما بايد روكش فلزي آن با بتن خاص ترميم ميشد كه هزينه بالائي داشت و كلي روي آن تصادف ميشد و استهلاك جلوبندي ماشينهاي مردم زياد بود و كلي ترافيك ايجاد ميكرد. زير گذر بايد سه باند رفت و سه باند برگشت داشته باشد و حتما با توجه به مشكلاتي كه پل موجود داشت بر طرف ميشود
بنظر کار مناسبی میاد.
پیشنهاد می کنم برای میدان بهمن نیز زیرگذر ساخته شود. در این امر از تجربه شهرداری یزد می توان استفاده کرد.
باتوجه به اینکه شرق به غرب اتوبان جلال (قبل ازپل گیشا)توسعه داده شده وعریض شده وزیرگذرهم ایجادشده وجوداین پل باعث ترافیک سنگینی شده که فکرکنم بازیرگذرمشکل خل شود
تعویض آسفالت این پل تمام تهران رو به مدت سه ماه گره زده بود توی هم، حالا باید مردم به مدت 2 یا 3سال در گره ی کور نبود پل باشند تا پروژه های بسیار سریع شهری آماده تحویل بشوند، تشکر!
همین الان اونجا نقطه کور ترافیکی هست، چرا زمانی که زیرگذر کردستان- شهید گمنام رو میساختن این زیرگذر دوم رو اجرا نکردن؟ دوباره باید ملت توی ترافیک اون منطقه گرفتار بشن؟!
بزرگترین معضل ترافیکی - که با زیر گذر کردستان این طرح به روانی ترافیک کمک خواهد کرد به شرطی که در میدان گلها همه چیز نقش بر آب نشود.

در آنجا هم باید با یک روگذر و یا زیر گذر - به میدان فاطمی و خ مطهری فکری شود.
این پل خیلی هم محکم هست و الان احتمالا دوستان میخوان سبیل یک کسی رو چرب کنن...
امیدوارم کار کارشناسی صحیح انجام شده باشه و مسیر دسترسی گیشا به خیابان کارگر مسدود یا مشکل نشه
عمر مفید این پل پنج تا 6 سال بود قرار بود پل بتونی پهنتر ساخته بشه حالا یه سی سالی گذشت بنا بر زیر گذر شد حالا ترافیک میره پشت پل ازمایش خخخخخخ
اونجا که پل دارد پس فعلا میشود از جاهایی شروع کرد که هنوز هیچی ندارند و مشکل ترافیکی سنگین دارند مانند میدان سپاه که بعد از ورود بزرگراه صیاد شیرازی به آن ترافیک آن منطقه با مشکل شدید روبرو شده.
پل حافط وپل دروازه شمرون هم قدیمتره هم عمر مفیدش سرامده .لطفا یکی توضیح بده باز دوباره برای کی میحواهید نوندونی درست کنید.اولویت های واقعی کجایند.اصلا براتون مهم هست ؟ مرسی از شهرداری بااین نون قرض دادنهاش
اين پل علاوه بر اينكه مشكلات زيادي داشت ازنظر ديد و زيبائي هم از عوارض ديگرش بود و چشم انداز خوبي نداشت و جلو جريان باد غربي به شرقي هم گرفته بود تهران با توجه به محدوديت جريان باد و آلودگي بايد كريدورهاي جريان باد هم داشته باشد اكنون در بزرگراه همت در منطقه 22 كه بايد كريدور باد داشته باشد با احداث برجهاي بلند جلو جريان باد و كريدور مذكور بسته يا تنگ تر شده است كه اين هم از مصيبتهاي ديگر تهران ميباشد كه موجب عدم تخليه دودهاي ناشي از ترافيك تهران ميشود. در مسير بزرگراه همت هم تپه هاي بلند دوطرف بزرگراه نيز از عوامل عدم تخليه راحت دود و جريان باد ميباشد كه بايد در آينده براي آنها فكري بكنند.
در مسير بزرگراه شهيد گمنام در محدوده قزل قلعه و كردستان و تقاطع اميرآباد كه در دوسه سال اخير احداث شده است باعث بهبود ترافيك منطقه گرديده اما كماكان وجود پل گيشا از مهمترين مشكلات منطقه است كه با برداشتن آن بخشي از مشكلات منطقه برطرف ميشود.مشكل كنوني اكنون ماشينهاي خروجي از پاركينگ قزل قلعه ميباشند كه مدتي است بايد دور قمري براي دسترسي به بزرگراه شهيد گمنام داشته باشند تا به بزرگراه شيخ فضل اله يا چمران برسند روند قبلي خروجي از پاركينگ قزل قلعه كه مستقيم وارد بزرگراه شهيد گمنانم ميشديم خيلي بهتر بود ولي الان بايد از طريق كوچه پس كوچه هاي امير آباد دوباره وارد شهيد گمنام شويم كه موجب سرگرداني رانندگان ميشود و افزايش ترافيك كوچه ها و خيابان اميرآباد و اتلاف سوخت و بنزين و وقت ميباشد
در هیچ کجای دنیا در سطح شهر پل و زیر گذر ساخته نمی شود در ایران برای پر کردن جیب یک سری پیمانکار وابسته مرتب پل و زیر گذر در سطح شهر ها ساخته می شود
هزینه مجدد
مشکل اصلی ترافیک وحشتناک این منطقه اینه که تعداد راههای دسترسی از شرق به غرب و بالعکس خیلی کمه. فرض کنید از مناطق مرکزی مثلا فاطمی ولی عصر یا امیر آباد بخواهید به سمت غرب بروید عملا تنها راه عبور از پل گیشا یا میدان توحید است. اگر پل گیشا را دو برابر هم بکنید باز کافی نیست. اگر از مسیر شمال به جنوب چمران بخواهید به گیشا بروید باز هم باید از پل گیشا عبور کنید در حالی که می توان حداقل یک فرعی برای اتصال به اواسط خیابان گیشا باز کرد. پل گیشا دور برگردانی ندارد که مسیر جنوب به شمال چمران را به سمت غرب هدایت کند بنابراین باز هم ترافیک به سمت امیرآباد و روی پل هدایت می شود در حالی که قبلا بالاتر از پل دوربرگردانی بود که تغییر مسیر به سمت غرب امکان پذیر بود اما حالا مسدود شده. منظور این اس که بجای خرج کردن می توان مقداری فکر کرد و راههایی کم خرج برای حل مشکل پیدا کرد. ضمن این که پول اصلی را باید برای مترو خرج کرد.
جان مادرتان اجازه بدهيد اين پل بماند پل نه پيشكش. باز معلوم نيست چه كار مي خواهند بكنند گير داده اند به پل.
مثل اینکه یه زیر گذر ساز دست و دلباز پیدا شده که حالا همه تقاطع ها رو میخوان زیرگذر کنن
اميدوارم اين وعده مانند وعده احداث بي آر تي در مسير بزرگراه همت كه چند سال قبل قولش را دادند يا احداث تونل زير بزرگراه جهان كودك يا حقاني از همت تا چمران نشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل