بازدید 4437

نتانیاهو سفیر آمریکا را احضار کرد

کد خبر: ۶۵۱۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰ 26 December 2016
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سفیر آمریکا در تل آویو را احضار و دیدار آتی خود با نخست وزیر انگلیس را لغو کرد.

به گزارش مهر، خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه «دانیل شابیرو» سفیر آمریکا در تل آویو را به منظور اعتراض به رای ممتنع واشنگتن به قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت و توقف شهرک سازی ها احضار کرده است.

آمریکا جمعه شب به قطعنامه شورای امنیت که خواستار توقف شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین شده است رای ممتنع داده و از حق وتو استفاده نکرد. در همین حال وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که نتانیاهو با سفیر این کشور در تل آویو دیدار خواهد کرد.

رسانه ها همچنین اعلام کردند که رژیم صهیونیستی روز یکشنبه سفرای ده کشور را که به قطعنامه اخیر شورای امنیت رای مثبت داده و در تل آویو دارای سفارتخانه هستند احضار کرده است.

از سوی دیگر پایگاه «فلسطین الیوم» اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه دیدار آتی خود با «ترزا می» نخست وزیر انگلیس را به دلیل حمایت این کشور از قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی های اسرائیل لغو کرد.

شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو لغو دیدار خود با نخست وزیر انگلیس را به کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرده است. این در حالی است که نتانیاهو پیش از این دیدار با نخست وزیر اوکراین را نیز به دلیل رای مثبت این کشور به قطعنامه شورای امنیت در محکومیت شهرک سازی های رژیم صهیونیستی لغو کرده بود.

به دنبال تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در جلسه امنیتی کابینه خود به وزیر خارجه اش دستور داد تا سفرای تمامی کشورهای رأی دهنده به قطعنامه مذکور به این وزارتخانه احضار شوند.

گفتنی است که شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب قطعنامه‌ ای که خواستار توقف فوری شهرک‌ سازی‌ های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ و «کرانه باختری» می‌ شد را با ۱۴ رأی مثبت و ۱ رأی ممتنع آمریکا به تصویب رساند؛ اقدامی که عصبانیت این رژیم جعلی را به همراه داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی