بازدید 4538

نتانیاهو اوباما را به تبانی علیه تل آویو متهم کرد

کد خبر: ۶۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۵ 26 December 2016
نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا دولت اوباما را به تبانی و هماهنگی علیه تل آویو در صدور قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد.

به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه (3 دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم اسرائیل را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد. این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
 
به گزارش شبکه سی.ان.ان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه اسرائیل گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است شکی نداریم که دولت اوباما اقدام به تصویب این قطعنامه کرده، پشت آن ایستاده، هماهنگی های لازم را انجام داده و خواستار تصویب آن شده است.
 
وی افزود: این کاملا خلاف سیاست سنتی آمریکا است که ملتزم شده شروطی برای راه حل نهایی یا هر چیزی مرتبط با این امر در شورای امنیت قائل نشود. اوباما در سال 2011 در ممانعت از چنین اقداماتی (علیه اسرائیل) ملتزم بود.
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: دهه ها است که درباره شهرک سازی بین دولت های متوالی در آمریکا و اسرائیل اختلاف وجود داشته است اما همواره توافق داشتیم که شورای امنیت، جای حل این قضیه نیست. روی آوردن به شورای امنیت مذاکرات را پیچیده تر و صلح را دور از دسترس تر خواهد کرد.
 
وی افزود: به جان کری وزیر امورخارجه آمریکا گفته بودم، دو دوست، همدیگر را به شورای امنیت نمی‌کشند.
 
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند زیرا رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد و بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار