بازدید 3577
پوتین:

روسیه در همکاری خود با اوپک مصمم است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری خود در در پایان سال، روز جمعه گفت،.روسیه تولید نفت خامش را کاهش داده شده و با سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) برای حمایت از قیمت جهانی نفت همکاری خواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳ 23 December 2016
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری خود در در پایان سال، روز جمعه گفت،.روسیه تولید نفت خامش را کاهش داده شده و با سازمان کشور های صادر کنندۀ نفت (اوپک) برای حمایت از قیمت جهانی نفت همکاری خواهد کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، پوتین گفت که امیدوار است قیمت نفت در سطح فعلی ثابت بماند. قیمت کنونی نفت بالاتر از میانگین قیمت نفتی ست که در بودجۀ روسیه پیشبینی شده بود. بودجۀ سال آیندۀ روسیه با میانگین قیمت بشکه ای 40 دلار بسته شده است.

روسیه در همکاری خود با اوپک مصمم است

پوتین گفت اگر قیمت نفت به طور میانگین بشکه ای 50 بماند، به بودجه وابسته به نفت این کشور 1.75 تریلیون روبل (28.65 میلیارد دلار) در سال آینده اضافه خواهد شد.

پیشتر کسنیا یودایوا، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه در حاشیۀ کنفرانس سرمایه گذاری ای که توسط بورس مسکو در لندن سازماندهی شده بود گفته بود آن طور که پیش بینی می شود، اقتصاد روسیه رو به بهبود است و نشانه های امیدوار کننده ای از رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه اول سال 2017 دیده می شود، هرچند سال ها طول می کشد تا انتظارات تورمی مهار شود.

به گفتۀ تحلیلگران شرکت سرمایه گذاری روسی VTB-capital، با بودجۀ مبتنی بر نفت روسیه با میانگین قیمت بشکه ای 40 دلار، جهش قیمت نفت به بشکه ای 55 دلار پس از توافق کاهش میزان تولید اوپک، می تواند یک تریلیون روبل (حدود 15 میلیارد دلار) به خزانۀ کرملین بیافزاید.

به گفتۀ تحلیلگران بانک اورالسیب، به نقل از Vedomosti daily، اگر قیمت نفت 15 تا 25 درصد بیشتر از آن چیزی ست که بودجۀ سال آینده بر پایۀ آن برنامه ریزی شده، و هیچ هزینۀ برنامه ریزی نشده ای وجود نداشته باشد، کسری بودجه از حدود 4 درصد امسال، به 1.8 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال آینده کاهش می یابد. اگر این روند ادامه یابد در سال 2018 کسری بودجه به طور کامل برطرف می شود.

در پی توافقی که برای تقویت قیمت نفت در اوپک صورت گرفت، روسیه قول داده است که تولید نفت خود را در نیمۀ اولِ سال 2017 به تدریج 300 هزار بشکه در روز کاهش دهد.
براساس داده های وزارت انرژی روسیه، این کشور در ماه نوامبر به طور میانگین روزانه 11.21 میلیون بشکه نفت تولید می کرد که این مقدار از زمان فروپاشی جماهیر شوروی بی سابقه است.

در پی توافق به دست آمده برای کاهش تولید نفت، که اولین توافق میان اوپک و روسیه از سال 2001 است، سهم هر یک از کشور ها در کاهش تولید نفت مشخص شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی