بازدید 5298
۱

دغدغه‌های هنرمندان در دیدار صمیمانه وزیر ارشاد

حل مشکلات بیمه هنرمندان اولویت اصلی کاری‌ام است مسائل باید با تعامل حل شود در فضای مناقشه نمی‌توان کاری از پیش برد
کد خبر: ۶۴۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲ 15 December 2016
عقربه‌ها، ساعت 3 بعد از ظهر را نشان می‌داد، ساعتی که قرار بود در آن، اصحاب فرهنگ و هنر بی‌واسطه دغدغه‌ها و مسائل حرفه‌ای و صنفی خود را با سید رضا صالحی امیری در میان بگذارند؛ این نخستین دیدارِ صمیمانه و نزدیک اصحاب هنر با وزیرِ جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و می‌شد حدس زد که در آن هم هنرمندان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و هم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. وزیری که با پشت سر گذاشتنِ روزها و دغدغه‌های استقرار، حال مجالی پیدا کرده بود تا بی‌واسطه با هنرمندان ساعتی را بنشیند و با آنها از نزدیک گفت‌و‌گو کند؛ دیداری که عصر دیروز در خیابانِ کمال الملک تهران برگزار شد و در آن هنرمندان و پیشکسوتانِ حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی حضور داشتند و مدیرانِ کلِ این سه حوزه مؤثر در سپهر فرهنگ و هنر هم آنها را همراهی می‌کردند.
 
به گزارش روزنامه ایران، سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز این نشست با ابراز خوشحالی از حضور در جمع هنرمندان گفت: حیات هنری کشور با حیات هنری هنرمندان رقم خورده است و همه ما با بزرگان هنری کشور خاطرات به‌یاد ماندنی داریم از همین رو بنای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رئیس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند. وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه باید منزلت و جایگاه بزرگان هنری کشور را بداند و حق این جایگاه را ادا کند. عضو کابینه تدبیر و امید در ادامه با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی و فرهنگی کشور گفت: هر نظام برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است؛ نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند و باید قدر این شخصیت‌های بزرگ را بدانیم.
صالحی امیری در ادامه سخنان خود نسبت به سوء‌استفاده از هنرمندان هشدار داد و افزود: نباید از هنرمندان استفاده ابزاری و از هنر آنها سوءاستفاده کرد بلکه باید هنرمندان به‌عنوان سرمایه‌های ملت محسوب شوند و این نگاه نسبت به آنها وجود داشته باشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی و هنری کشور گوش شنوا نسبت به دردها و مشکلات جامعه هنری کشور دارد و باید فضایی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های هنری هنرمندان کشور بهره‌های کافی برد. وی با اشاره به فاصله‌ای که نسل امروز با بزرگان خود پیدا کرده است افزود: چهره‌های فاخر کشور باید به ملت و جامعه بین‌الملل معرفی شوند و در سطح ملی و در میان نسل جوان بازتولید شوند؛ چرا که نسل جوان با ریشه‌های خود انقطاع پیدا کرده‌اند. بزرگان هنری کشور ریشه‌های درخت فرهنگی و هنری سرزمین ایران هستند و درخت بدون ریشه سبز نمی‌ماند از همین رو حفظ ریشه به معنی تداوم حیات فرهنگی و هنری کشور است.
 
درباره بیمه هنرمندان جلسات زیادی با مدیران تأمین اجتماعی داشته‌ام
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل صنفی و دغدغه‌های بیمه‌ای هنرمندان، گفت: درباره بیمه هنرمندان جلسات بسیاری با مدیران ومعاونان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ام و در آینده‌ای نزدیک نتایج این جلسات اعلام خواهد شد زیرا مسأله بیمه هنرمندان موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت تا بتوان تا حدودی دغدغه‌های اصحاب این حوزه را رفع کرد؛ بررسی و حل مشکلات بیمه هنرمندان جزو موضوع‌هایی است که در چند اولویت اصلی کاری‌ام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
 
بیان دغدغه‌های هنرمندان
 
با پایان سخنانِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و پیشکسوتانِ حاضر در جمع، به بیان مطالباتشان در حوزه‌های زیر مجموعه خود پرداختند. در آغاز جمشید مشایخی و غلامحسین امیرخانی به بیان دغدغه‌های خود پرداختند و در ادامه در حوزه تئاتر، ایرج راد، بهزاد فراهانی، داوود فتحعلی بیگی، اصغر همت و مرضیه برومند، در حوزه موسیقی شهرام ناظری، محمد سریر، لوریس چکناواریان، شاهین فرهت، داوود گنجه‌ای، حمید رضا نوربخش، داریوش پیرنیاکان، فریدون شهبازیان و شهداد روحانی و در حوزه هنرهای تجسمی، ابراهیم حقیقی، علی اکبر صادقی، یدالله کابلی و نصرالله افجه‌ای، مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را با صالحی امیری در میان گذاشتند. محور دغدغه‌های هنرمندان را مسائل صنفی و دغدغه‌های مرتبط با بیمه هنرمندان، ضرورت حفظ‌ شأن و جایگاه هنر و هنرمند در کشور، کمبود بودجه، تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای در کشور و نبود اراده‌ای جدی برای به رسمیت شناختن اصحاب فرهنگ و هنر تشکیل می‌داد.
 
 در فضای مناقشه نمی‌توان کاری از پیش برد
 
با پایان سخنان هنرمندان که حدود 2 ساعت به درازا انجامید، صالحی امیری با اشاره به مطالبات هنرمندان گفت: از همه توان و ظرفیت خود در دولت استفاده می‌کنم که بتوانم بخشی از مطالبات هنرمندان را پاسخگو باشم. وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید وارد زمینی شد که دیگران طراحی کرده‌اند، ادامه داد: مسائل اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر است و با آگاهی کامل این مسیر را پیش می‌برد زیرا با تعامل باید مسائل را حل کرد و در فضای مناقشه نمی‌توان کاری از پیش برد.
 
عضو کابینه تدبیر و امید در بخش پایانی سخنان خود با لحنی صریح و قاطع گفت: وقتی از جامعه‌ای فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، بی‌اخلاقی‌ها جای آن را می‌گیرد. بنابراین باید بدانیم که فرهنگ و هنر روح تعالی را وارد جامعه می‌کند و این ما هستیم که باید آن را ارج نهیم. وی تأکید کرد: دولت تدبیر و امید برای اینکه بتواند به ملت خدمت کند به کمک و همیاری هنرمندان نیاز دارد و راه نجات کشور و نسل جوان احیای حوزه فرهنگ و هنر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهزاد فراهانی هم دغدغه داره؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار