بازدید 3629
روایت جالب آینده از عدم پخش زنده دیدار استقلال - استیل‏آذین؛

نویز آمد، بازی پخش نشد!

به این موارد باید مستعمل بودن كاست تصاویر آهسته را نیز اضافه كرد. كاست مورد اشاره كه گویی یك قرن از عمر آن گذشته بود، به رغم تجهیزات دیجیتال ضبط تصویر، به هنگام حركات آهسته به خصوص در نیمه دوم دچار تراك های شدیدی می شد و تصاویر مخدوش مغایر با استانداردهای تلویزیونی را به نمایش در می آورد(!)
کد خبر: ۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴ 19 September 2009
گرچه مزدك میرزایی با آن صورت عبوس و عصبانی مجبور به رفع و رجوع روی آنتن شبكه سه بود، اما در پایان وعده داد دلیل عدم ارسال تصاویر و پخش زنده بازی به اطلاع عموم علاقه مندان ورزش برسد!

بازی جمعه شب میان تیم های استقلال و استیل آذین كه با پیروزی دو بر صفر آبی پوشان تهرانی به پایان رسید، به جز 90 هزار تماشاگر یك دست آبی، یك سری ركوردهای گاف تلویزیونی نیز داشت.

به گزارش آینده؛ از یكسو برخی نگرانی مسئولان صداوسیما از دادن شعارهای اعتراضی واستفاده از نمادهای سبز درمقابل دوربینهای تلویزیونی چند ساعت پس از راهپیمایی جنجال روز قدس را عامل تاخیر یك نیمه ای پخش بازی می دانند ،گروهی مشكلات فنی را علت اصلی این مشكل بی سابقه عنوان می كنند وسازمان لیگ نیز لجبازی مدیرعامل استقلال را علت این وقفه عنوان كرده است.

بنابر روایت برخی از دست اندركاران وقتی تیم فنی ارسال تصاویر ورزشگاه آزادی متوجه شدند نمی‌توانند با لینك های مایكرو ویو ارتباط خودشان را با جام جم برقرار كنند، شاید فكر نمی‌كردند به خاطر یك عامل مزاحم بیرونی قادر نخواهند بود این بازی مهم را پخش زنده كنند.

از این رو یك واحد ارسال دیجیتال تصاویر (SNG) راهی ورزشگاه شد تا با پشت سر گذاشتن عوامل زمینی، پخش زنده بازی جمعه شب توسط ارسال ماهواره ای بیمه شده و دچار خلل نشود.

اما رفتن تیم فنی دیجیتال ارسال تصویر هم از دردسرهای این شب عجیب كم نكرد، به حدی كه بازی استقلال و استیل آذین شروع شد، ولی تصاویر سیاه و سفید و بدون كیفیت، تنها عایدی شبكه سه برای پخش جهت میلیون‌ها بیینده تلویزیونی منتظر در داخل و خارج كشور بود.

تلاش ها گرچه صادقانه بود، اما عامل مزاحم بیرونی كه مخل ارتباطات ماهواره ای است، به قدری قوی بود كه اجازه نمی داد بیت ریت لازم ارسال تصاویر دیجیتال به ماهواره رسیده و از آنجا برای مركز ماهواره سیما در جام جم ارسال شود.

همین عامل موجب شد نیمه اول بازی استقلال و استیل آذین پخش نشده و سیلی از اعتراض های مردمی به سوی شبكه سه و دیگر شبكه های تلویزیونی سرازیر شود.

برخی شایعات نیز بیشتر اوضاع را سخت كرد كه یكی از جدی ترین آنها استقبال سبزها و منصرف شدن سیما از پخش زنده بود.

این شایعه زمانی در ورزشگاه آزادی هم منتشر شد كه تماشاگران تصاویر بازی را روی اسكوربرد بزرگ ورزشگاه ندیدند و تماس های بیرونی از عدم پخش زنده، این موضوع را در ذهن آنها تقویت می كرد.

ارسال دومین واحد ارسال تصویر دیجیتال به ورزشگاه آزادی، كورسوی امیدی از مسئولین شبكه سه و ماهواره صداوسیما برای پخش نیمه دوم بازی بود، چون تلاش گروه دوم هم به خاطر عامل بیرونی مزاحم اجازه نداد تصاویر مطلوب به جام جم رسیده و در نهایت بازی به شیوه دهه 60 یعنی با یك نیمه تاخیر و به كمك پیك موتوری از آنتن شبكه سه پخش زنده شد! اما در این میان اشتباهات پی در پی تهیه كننده و مسئولان ورزش شبكه سه بیش از همه در این شرایط بحرانی خودنمایی داشت.

عدم گزارش بازی به رغم قطع ارتباط زنده، یكی از اشتباهات تهیه كننده پخش زنده بود، چون براساس استانداردهای تلویزیونی گزارشگر باید وظیفه خود را انجام می داد و همین انجام ندادن وظیفه، باعث شد 70 درصد كاست نیمه اول بازی استقلال بدون گزارشگر و صدای ورزشگاه باشد.

جالب این بود كه همین عامل باعث انتشار شایعه حضور سبزها و شعارهای آنها در ورزشگاه بود، در حالی كه به هم خوردن تعادل مدیریتی افراد حاضر در ورزشگاه و پخش شبكه سه، عامل اصلی این اشتباهات فردی بود.

همچنین كاستی كه بازی استقلال و استیل آذین در واحد سیار مستقر در ورزشگاه روی آن ضبط شده بود، به قدری قدیمی و مستعمل بود كه ریختگی های مغناطیسی آن در دقایقی از بازی به شكل غیرقابل تحملی خودنمایی می كرد(!)

در این میان باید اشتباهات مكرر صدابردار بازی را در قطع و وصل صدای گزارشگر روی كاست مستر بازی نیز یادآوری كرد كه نشان از بی حساب و كتاب بودن ارزیابی فعالیت های فنی در صداوسیما دارد(!) چون وقتی یك بازی مهم از لیگ برتر كشور ضبط می شود و پس از آن برای برنامه های ورزشی شبكه های داخلی و بین المللی از آن استفاده می شود، مستحق چنین بی توجهی و بی خیالی های فنی نیست.

به این موارد باید مستعمل بودن كاست تصاویر آهسته را نیز اضافه كرد. كاست مورد اشاره كه گویی یك قرن از عمر آن گذشته بود، به رغم تجهیزات دیجیتال ضبط تصویر، به هنگام حركات آهسته به خصوص در نیمه دوم دچار تراك های شدیدی می شد و تصاویر مخدوش مغایر با استانداردهای تلویزیونی را به نمایش در می آورد(!)

به هر جهت پخش این گونه بازی استقلال و استیل آذین غیر از خرد شدن اعصاب برای تماشاگران فوتبال، قدیمی ها را به یاد دهه 60 و پخش عاریه‌ای بازی های فوتبال انداخت و گاف های پی در پی تهیه كننده و مسئولان ورزشی شبكه سه، المپیكی از گاف های تلویزیونی را رقم زد كه به تنهایی برای یك دهه شبكه ای ورزشی در جهان امروز تمسخر و خنده به همراه دارد.

گرچه مزدك میرزایی با آن صورت عبوس و عصبانی مجبور به رفع و رجوع روی آنتن شبكه سه بود، اما در پایان وعده داد دلیل عدم ارسال تصاویر و پخش زنده بازی به اطلاع عموم علاقه مندان ورزش برسد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
آقا شما هم گير دادي به اين مزدك ميرزايي.خوب اگه اين نويز نبود پس تكليف اون همه پيام بازرگاني چي ميشد! تا صحبتهاي حضرات هم كه مونده بود.واقعاً عرض ميكنم خيلي آدمهاي كثيفي هستند!!
شما دیگه خودت را گول نزن.اخه ضایع بود که چرا نشون ندادند.
زنده باد میر حسین موسوی.
ای بابا خدا شفاتون بده، این همه سال این همه بازی رو بدون هیچ مشکلی ما دیدم. بعد انتخاباتم چهار پنج هفته اول لیگ بدون مشکل خاصی پخش شد، حضور سبز ها هم همچین مخل پخش نبود،بعد سه ماه از انتخابات که هی روز به روز تعداد سبز ها داره کم میشه حالا یه آتو گرفتین همه چیو می برین زیر سوال؟
یا نمک نشناسید یا انتظاراتتون طبق طبقه، در هر دو صورت هیشکی نمیتونه راضیتون کنه حتی شبکه های تخصصی ورزشی جهان...

یه بار مشکل فنی پیش اومد، انصافتون کجا رفته؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل