بازدید 19854
۵
نتایج هفته هفتم لیگ برتر فوتبال؛

پیکان صدر را از استقلال پس گرفت، پرسپولیس دوباره متوقف شد

در صورتی که بپذیریم علت پخش همین مسئله بوده یا آن گونه که مجری تلویزیون در میان پرده آگهی‏های رنگارنگ مدعی شده بود، نقص فنی بوده و به خستگی همکارانش ارتباطی نداشته، این پرسش طرح می‏شود که چرا تصاویر این دیدار از لنز یک دوربین مشاهده می‏شد؟ آیا تنها نقص یک دوربین شبکه سوم سیما برطرف شده بود است یا همین یک زاویه دید برای به تصویر کشیدن یا نکشیدن برخی مسائل کفایت می‏کرده است؟
کد خبر: ۶۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۸ 19 September 2009
هفته هفتم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر فوتبال، جمعه شب با ديدار تيم هاي استقلال و استيل آذين تهران آغاز شد که طي آن تيم استقلال موفق شد با برتري مقابل حريف به صدر جدول نقل مکان کند اما به فاصله یک روز پیکان صدر را از آبی‏ها پس گرفت. چهار دیدار سومین روز این هفته از لیگ برتر فوتبال نیز یکشنبه شب پیگیری گردید با چهار تساوی همراه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ نخستین دیدار هفتمین هفته لیگ برتر فوتبال جمعه شب در حضور 70 هزار تماشاگر میان استقلال و استیل‏آذین و به قضاوت هدايت ممبيني در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با برتري دو بر صفر تيم استقلال همراه شد.

در این دیدار استیل‏آذین نشانی از یک تیم جنگنده نداشت و در عوض این حملات پیاپی استقلال بود که این تیم را مستحق پیروزی در این دیدار ساخت تا تماشاچیان استیل‏آذین که بخشی از آنها طرفداران پرسپولیس بودند و بخشی دیگر نیز اصولاً طرفدار صرف نبودند، اعتراضی به شکست ستاره‏هایشان برابر مهاجمان استقلال نداشته باشند.

حملات آبی ها آنقدر ادامه یافت تا در دقیقه 26 پاس دقیق سید صالحی که از ابتدا به میدان رفته بود آرش برهانی را صاحب یک موقعیت ایده آل کند و مهاجم ملي پوش استقلال در دقايق 26 نخستین گل را برای آبی‏ها به ثمر برساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به سود استقلال به پایان برسد.

در نیمه دوم نیز شاگردان استیلی که چندان جو سنگین ورزشگاه فضای مناسبی برای پا به توپ شدنشان رقم نزده بود، نتوانستند حتی توانمندی‏های فردی‏شان را به نمایش بگذارند تا در دقیقه 81 گل دوم اين ديدار بر روی حملات متعدد و پیاپی استقلال در 45 دقیقه دوم به تور دروازه استيل آذين بچسبد و بدین ترتیب استقلال با اين برد 15 امتيازی شده و از مکان سوم به صدر جدول رده بندي صعود کند. تيم هاي پيکان تهران و مقاومت شيراز به ترتيب با 13و12 امتياز ازشش بازي در مکانهاي دوم و سوم ايستاده اند.

اما نکته جالب آن بود که این دیدار حساس و جذاب برخلاف برنامه اعلام شده، از شبکه سوم سيما از ساعت 21 جمعه شب به طور مستقیم از شبکه سوم سیما -به دلیل آنچه مشکل فنی عنوان شده بود- به شکل زنده و کامل پخش نشد تا بسیای از علاقمندان فوتبال از چنین برخوردی با مخاطبان ابراز گلایه نمایند و البته مجری برنامه نیز به روال اتفاقات اینچنینی که بی‏دلیل(!) و عمدتاً به خاطر نقص فنی پیش می‏آید، عذرخواهی کند.

در این ارتباط محمدی عنوان کرد که مسئولان شبکه سوم سیما از استقلالی‏ها خواسته اند به دلیل پوشش تصویری‏برداری مراسم روز جهانی قدس و خستگی کاری تصویربرداران، اجازه دهند این بازی با دقایقی تاخیر برگزار شود تا آنها بتوانند با استقرار تجهیزات و با وجود خستگی مسابقه را پوشش دهند که این درخواست هم مورد مخالفت استقلالی ها قرار گرفته است و ظاهرا این مخالفت باعث شده است بازی به طور مستقیم از شبکه سوم سیما پخش نشود!

در صورتی که بپذیریم علت پخش همین مسئله بوده یا آن گونه که مجری تلویزیون در میان پرده آگهی‏های رنگارنگ مدعی شده بود، نقص فنی بوده و به خستگی همکارانش ارتباطی نداشته، این پرسش طرح می‏شود که چرا تصاویر این دیدار از لنز یک دوربین مشاهده می‏شد؟ آیا تنها نقص یک دوربین شبکه سوم سیما برطرف شده بود است یا همین یک زاویه دید برای به تصویر کشیدن یا نکشیدن برخی مسائل کفایت می‏کرده است؟

اما شنبه شب در دومین روز این هفته از رقابت‏های لیگ، شاهد برگزاری چهار دیدار دیگر بودیم که در تاثیرگذارین آنها، تيم فوتبال پيكان قزوين از ساعت 21 مقابل ابومسلم در ورزشگاه شهيد رجايي قزوين به ميدان رفت و دست آخر با پيروزي مقابل ابومسلم به صدر جدول رده بندي بازگشت.

گل‌هاي پيكان را ميثم حاجيان (گل به خودي) در دقيقه 65 و ايمان رزاقي راد در دقيقه 88 به ثمر رساندند، ضمن اينكه بهمن طهماسبي در دقيقه 95 يك پنالتي را براي پيكان از دست داد. قضاوت اين ديدار بر عهده منصور نوري بود. وي به سلماني و لطفي از پيكان و به خاني و غلامي از ابومسلم كارت زرد نشان داد.

تيم پيکان براي پنجمين بازي پياپي در ليگ برتر دروازه خود را بسته نگه داشت و رکورد گل نخوردن خود را به 510 دقيقه رساند. پيکان در هفته اول 2 گل از سپاسي و در هفته دوم نيز يک گل از فولاد دريافت کرد. اين تيم از دقيقه 30 بازي با فولاد تاکنون در ليگ برتر دروازه اش را بسته نگه داشته است مقابل ملوان، سايپا،تراکتورسازي، استيل اذين و ابومسلم گلي دريافت نکرده است. پيکان با اين رکورد قابل توجه در هفته اينده ميهمان پرسپوليس است و بايد ديد مي تواند رکورد خود را به 600 دقيقه برساند يا خير.

همچنین تيم‏های فوتبال‌ ذوب‌آهن اصفهان از ساعت 21 مقابل استقلال اهواز در ورزشگاه فولادشهر به ميدان رفت كه در پايان اين بازي ذوب‌آهن با نتيجه پرگل 5 بر 2حريفش را شكست داد.

گل‌هاي ذوب‌آهن را اسماعيل فرهادي در دقيقه 25، قاسم حدادي‌فر در دقيقه 31، ايگور كاسترو در دقيقه 33، فرشيد طالبي در دقيقه 55 و محمد قاضي در دقيقه 80 به ثمر رساندند و هادي خنيفر در دقيقه 51 و مهدي دغاغله در دقيقه 77 براي استقلال اهواز گلزني كردند.

نكته جالب در نتيجه مسابقه اين بود كه ذوب‌آهن در هفته ششم با همين نتيجه مقابل مس در كرمان شكست خورده بود
قضاوت اين ديدار بر عهده محسن تركي بود. وي به هادي خنيفر، مهدي دغاغله و محسن ارزاني از استقلال اهواز و محمد قاضي، سينا عشوري و علي‌رضا حدادي‌فر از ذوب‌آهن كارت زرد نشان داد.

در دیگر دیدار شنبه شب، تيم‌هاي صبا قم و پاس همدان در ورزشگاه يادگار امام قم از ساعت 21 ديشب به مصاف يكديگر رفتند. در اين مسابقه تيم پاس همدان در دقيقه 32 بازي توسط هادي اصغري گل اول بازي را به ثمر رساند، اما شاگردان محمد حسين ضيايي پس از 6 دقيقه در دقيقه 38 توسط فريدون فضلي به گل دست يافتند و بازي را در نيمه نخست به تساوي كشاندند.

در ادامه مسابقه و در نيمه دوم اين تيم صبا بود كه توانست با گل ابوالفضل حاجي‌زاده در دقيقه 63 به گل دوم خود دست يابد و بازي را با نتيجه 2 بر يك پيروز شود.

قضاوت اين ديدار بر عهده عليرضا فغاني بود. وي به مجيد غلام‌نژاد و يدالله اكبري از تيم پاس كارت زرد نشان داد. ضمن اينكه يدالله اكبري در دقيقه 65 با كارت زرد دوم داور مواجه شد و از زمين بازي اخراج شد.

در آخرین دیدار روز دوم هفته هفتم لیگ برتر نیز تيم‌هاي شاهين بوشهر و مس كرمان در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر در حضور حدود 15 هزار تماشاگر به مصاف يكديگر رفتند كه با نتيجه 4 بر يك به سود تيم ميزبان به پايان رسيد.

تيم مس كه در هفته گذشته برابر ذوب‌آهن با نتيجه پر گل 5 بر 2 به برتري دست يافته بود، اين هفته با روحيه بالا به ديدار شاگردان ياوري رفت، اما اين تيم شاهين بود كه با گل زود هنگام عباس پورخسرواني در دقيقه 6 پيش افتاد. در ادامه مسابقه عباس پورخسرواني توانست در دقيقه 34 گل دوم خود و شاهين را به ثمر رساند. اين پايان كار نبود و تيم شاهين در دقيقه 57 توسط رضا بازياري به گل سوم دست يافت. شاگردان ياوري 4 دقيقه پس از اين گل توسط عبدا.. كرمي در دقيقه 61 به گل چهارم خود رسيدند.

تيم مس كرمان تنها توانست در دقيقه 81 توسط لوسيانو ادينهو يك گل را جبران كند تا با شكستي سنگين برابر تيم قعر جدولي شاهين كار را به پايان برسانند. قضاوت اين ديدار بر عهده مسعود مرادي بود. وي در اين ديدار به هيچ بازيكني از 2 تيم كارت نشان نداد.

در روز سوم و پایانی هفته هفتم لیگ برتر نیز ديدار تيم‌هاي ملوان انزلي و سپاهان اصفهان از ساعت 16:30 در ورزشگاه تختي انزلي آغاز شد که دو تیم نتوانستند در طول 90 دقیقه رویارویی گلی به ثمر برسانند.

اين بازي در نيمه اول بدون رد و بدل شدن گلي از خط دروازه ها تمام شد و در نيمه دوم نيز هر دو تيم بازي محتاطي ارائه كردند تا اين بازي در هفته هفتم با تساوي بدون گل به پايان برسد. قضاوت اين مسابقه بر عهده شاهين حاج بابايي بود. وي در اين مسابقه به هيچ بازيكني كارت زرد يا قرمزي نشان نداد.

در ادامه دیدارهای روز سوم در ورزشگاه حافظيه شيراز و در حضور حدود 8 هزار تماشاگر نیز این تيم فوتبال مقاومت سپاسي بود که با نتيجه تساوي 2 بر 2 برابر تراكتور سازي تبريز متوقف شد.

محمد ابراهيمي در دقيقه 25 و فرهاد خير خواه در دقيقه 42 براي تراكتور سازي گلزني كردند و سيامك كوهنورد در دقيقه 44 گل اول مقاومت را به ثمر رساند و محمد نصرتي مدافع تراكتورسازي دردقيقه83 به اشتباه دروازه خودي را بازكرد و بازي با نتيجه تساوي دو بر دو به پايان رسيد.

نويد مظفري داور مسابقه به پيمنتا،مصطفي اكرامي،جاسم كرار محمد و فرهاد خيرخواه از تراكتور سازي و شهرام گودرزي و ميرهاني هاشمي از مقاومت سپاسي كارت زرد نشان داد. داور همچنين نادر باقري، مربي تراكتور سازي را در دقيقه 85 از روي نيمكت اخراج كرد. مقاومت با اين تساوي13 امتيازي شد و تراكتور سازي به امتياز 9 رسيد.

در دیگر دیدار هفته هفتم، تيم فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه خانگي‏اش در اهواز و در حضور حدود 200 تماشاگر برابر سايپا به نتيجه تساوي يك بر يك رضايت داد.

كريم انصاري فرد در دقيقه 12 براي سايپا گلزني كرد.سيد محمد علوي نيز گل فولاد را در دقيقه 56 به ثمر رساند.تا دو تيم به تساوي يك بر يك رضايت بدهند.

حسين نيكو زاده داور مسابقه به جواد آشتياني از سايپا و مهدي چمن آرا از فولاد كارت زرد نشان داد. فولاد با اين تساوي 4 امتيازي شد و سايپا نيز هشتمين امتيازش را به دست آورد.

آخرین ديدار این هفته نیز میان تيم‌هاي راه‌آهن و پرسپوليس در ورزشگاه آزادي و در حضور 50 هزار تماشاگر  برگزار شد که با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد تا همچون هفته گذشته سرخ‌پوشان تهراني از كسب پيروزي در ورزشگاه خانگي محروم شوند و البته بدین شکل تمامی دیدارهای روز سوم به تساوی ختم شود.

در این دیدار که راه‏آهن با ترکیب مسعود همامي، ابراهيم كريمي، رضا نور محمدي، ابوذر رحيمي، احمد باجلان، ميلاد زنيدپور، حسين كوشكي(كمال كميابي)، مجيد نور محمدي، محسن زاهدي، عيسي ترائوره(فريد عابدي) و حسين پاشايي به میدان آمده بود، ميثاق معمارزاده، سپهر حيدري، جلال اكبري، نبي اله باقري‌ها، عليرضا محمد، عادل كلاه كج، مهدي شيري، كريم باقري(محمد پروين)، اشپيتيم آرفي، مجتبي زارعي(ميثم بائو)، هادي نوروزي(وسلي برزيليا) در ترکیب پرسپولیس قرار گرفتند.

در نيمه اول و در دقيقه 45+2 مجيد نور محمدي براي راه‌آهن گلزني كرد تا اين نيمه با پيروزي نماينده شهرري به پايان برسد.
با شروع نيمه دوم پرسپوليس هجومي‌تر بازي را آغاز كرد و در دقيقه 52 خطاي مسعود همامي، دروازه‌بان راه‌آهن روي آرفي را داور بازي پنالتي اعلام كرد و كريم باقري با زدن ضربه اولين گل را براي پرسپوليس به ثمر رساند.

در ادامه بار ديگر روند مسابقه براي پرسپوليسي‌ها تغيير كرد و آنها براي ارائه بازي روان و رو به جلو با مشكل مواجه شدند تا اينكه در دقيقه 80 داور يك پنالتي به سود راه‌آهن اعلام كرد كه زنيدپور توپ را وارد دروازه پرسپوليس كرد تا بازي 2 بر يك به سود زردپوشان ادامه پيدا كند، اما در آخرين ثانيه مسابقه و در دقيقه 90+5 وسلي برزيليا،‌ بازيكن برزيلي پرسپوليس توپ را با سر به گل تبديل كرد تا اين بازي در ميان اعتراض شديد تماشاگران پرسپوليسي با تساوي 2 بر2 به پايان برسد. احمد صالحي، مسئوليت قضاوت اين بازي را بر عهده داشت كه مسعود همامي از راه‌آهن را با كارت زرد جريمه كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
yek piroozie dige baraye mardom .....fekr mikoinan vaghean mardom ahmagh hastan ??
واقعاً اینها ما آدمها رو خیلی خنگ تصور می کنن
بخاطر موج سبز پخش نشد
وقتی عیال گفت چرا اینقدر به خاطر پخش نشدن فوتبال بد و بیراه میگی ،گفتم من تنها نیستم !! میلیون ها نفر به این کار مشغولند!!!
دو هفته پیش هم بازی پرسپولیس و ذوب آهن در اصفهان درپانزده دقیقه اول بازی در نیمه اول سریال پنجمین خورشید و در پانرده دقیقه آخر در نیمه اول هم اخــبار شــبانگاهی در مهم ترین بازی آن هفـــته پخش شد!!!
واقعا خجالت بکشید داخل ورزشگاه هیچ خبری نبود فقط تشویق استقلالیها بود چرا همه چیز را با عینک سیاسی می بینید
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل