بازدید 6594
۶

شبکه فاضلاب تهران تا کجا پیش رفته؟

کد خبر: ۶۴۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 14 December 2016
مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه های شرکت تأکید کرد و از پیشرفت ۸۸ درصدی جمع آوری و انتقال فاضلاب مناطق مرکزی(CN) خبر داد.

به گزارش ایسنا، اصغر ریاضتی اظهار کرد: اجرای خطوط اصلی و نیمه اصلی فاضلاب نواحی مرکزی تهران به عنوان کانون اقتصادی واجتماعی کلانشهر تهران از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرایط ویژه حاکم برمنطقه شامل بافت سنتی، ترافیک سنگین در معابر و وجود تاسیسات شهری فرسوده و متراکم اجرای شبکه فاضلاب در مناطق مرکزی شهر را با مشکلانی روبه رو کرده است.

وی به آغاز اجرای عملیات شبکه فاضلاب مناطق مرکزی در مرداد ماه سال ۱۳۹۲ اشاره کرد و گفت: طراحی شبکه فاضلاب مناطق مرکزی در حدود ۹۳.۶کیلومتر خطوط لوله گذاری در مناطق۶، ۷و۱۲ شهرداری تهران بوده است که تاکنون ۸۱.۴۵کیلومتر آن اجرا شده است که بیش از ۳۰ کیلومتر از آن در سال ۱۳۹۴ اجرا شده است و پیش بینی می شود ۱۱ کیلومتر باقی مانده آن تا پایان امسال اجرایی شود.

ریاضتی افزود: قطر لوله گذاری شبکه در این مناطق از ۲۵۰ تا۱۴۰۰میلیمتر است که به دلیل واقع شدن مراکز تجاری متعدد شامل سفارتخانه ها، ادارات دولتی و وزارتخانه ها در این محدوده اجرای شبکه با شرایط ویژه ای بوده، ولی در حال حاضر جبهه های کاری فعال سطح مناطق در خیابان فیاض بخش، سهروردی، مفتح، انقلاب(محدوده پل چوبی)، نورمحمدی است.

ناحیه مرکزی تهران مساحتی در حدود ۳۷۸۰ هکتار در مناطق ۶، ۷و۱۲ و بخشی از مناطق ١٦، ١١، ٣ را شامل می شود و این محدوده جمعیتی در حدود یک میلیون و ۹۸ هزار نفر دارد و با اتمام پروژه، فاضلاب مناطق مرکزی از طریق خط انتقال ۱۸۰۰ میلیمتری به تونل فاضلابرو شرق منتقل خواهد شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
آمیدوارم زودتر به پایان برسد و از پسماندها و تصفیه خانه ها حداقل برای فضای سبز و صنعتی بتوان استفاده کرد
خیلی جالبه که تهران هنوز فاضلابش کامل نیست !!!
9سال پیش از ما پول گرفتند و تا حالا خبری نیست الان هم که دارم از این خانه جابجا میشوم. ساکن منطقه 9
خیلی جالبه که تمام کارهای عمرانی که در دولت قبل راکد و تعطیل شده بود سریعا از سال 92 و آمدن دولت روحانی شروع شده است . جای خوشحالی دارد دست مریزاد .
تا محل ما ، کمپرسوشونم دیوار خونه رو سیاه کرده
تهران در حال نشست است به نظر وجود چاه های جذبی سنتی برای جلوگیری از نشست تهران از فاضلاب سودمندتر بود. امیدوارم چند سال بعد نگویند سیستم فاضلاب با جلوگیری از ورود اندک آب. مصرفی مردم به سفره های آب زیرزمینی باعث تشدید نشست زمین های این شهر کم آب شده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها