بازدید 1990

تمدید ۷ ماهه وضعیت فوق‌العاده در فرانسه

کد خبر: ۶۴۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 14 December 2016
پارلمان فرانسه امروز سه‌شنبه به تمدید وضعیت فوق‌العاده در این کشور تا ۱۵ جولای سال ۲۰۱۷ میلادی رأی مثبت داد.

به گزارش فارس، نمایندگان پارلمان فرانسه بامداد چهارشنبه به وقت تهران، لایحه قانونی تمدید ۷ ماهه وضعیت فوق‌العاده در فرانسه را در پارلمان این کشور به رأی گذاشته و به آن رأی مثبت دادند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این لایحه پس از تصویب در پارلمان فرانسه، برای تصویب نهایی روز پنجشنبه آینده در مجلس سنای فرانسه به رأی گذاشته خواهد شد.

در صورت تصویب نهایی تمدید وضعیت فوق‌العاده تا ۱۵ جولای ۲۰۱۷، این پنجمین تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه خواهد بود.

پارلمان فرانسه در روز ۲۱ جولای گذشته وضعیت فوق‌العاده حاکم بر فرانسه را به مدت ۶ ماه دیگر تمدید کرد و مهلت آن ۲۶ ماه ژانویه آینده پایان خواهد یافت.

دولت فرانسه چندی پیش پیشنهاد تمدید وضعیت فوق‌العاده در فرانسه تا ۱۵ جولای آینده را در چشم‌انداز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه و انتخابات پارلمانی بهار آینده مطرح کرد.

پاریس در پی حملات تروریستی ۱۳ نوامبر سال گذشته اقدام به برقراری وضعیت فوق‌العاده در سراسر فرانسه کرد و از آن زمان تاکنون چندین بار آن را تمدید کرده است.

طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی «برنار کازنوو»، انتخابات ریاست جمهوری آتی فرانسه طی روزهای ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت ۹۶) و ۷ ماه می ۲۰۱۷ (۱۷ اردیبهشت ۹۶) برای تعیین سکان‌دار بعدی کاخ الیزه برگزار خواهد شد.

فرانسه از چند ماه پیش با تهدیدهای تروریستی فزاینده‌ای روبروست و از ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبارترین آنها به حملات تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ پاریس مربوط می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

شامگاه روز جمعه ۲۲ آبان پارسال (۱۳ نوامبر) حمله گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار در شهر پاریس، به مرگ ۱۳۰ تن منجر شد و بیش از ۳۵۰ تن را نیز زخمی کرد و در پی آن دولت فرانسه با حکم پارلمان این کشور اقدام به برقراری وضعیت فوق‌العاده در کشور کرد.

این در حالی است که با گذشت بیش از یکسال از وقوع این حملات، وضعیت فوق‌العاده همچنان در کشور برقرار است، حال آنکه به رغم برقراری این وضعیت در کشور فرانسه پس از آن نیز اقدامات تروریستی در این کشور به وقوع پیوسته که مرگبارترین آن‌ها به حمله تروریستی مربوط می‌شود که به کشته شدن ۸۴ نفر انجامید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست