بازدید 5750

امیدواری کشورهای اوپک و غیر اوپک به نشست امروز

روسیه و عربستان سعودی گفته اند برای اولین بار از سال 2001، انتظار دارند امروز تولید کننده های عضو و غیر عضو اوپک به توافقی برای کاهش تولید و بالا بردن قیمت نفت دست یابند.
کد خبر: ۶۴۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 10 December 2016
روسیه و عربستان سعودی گفته اند برای اولین بار از سال 2001، انتظار دارند امروز تولید کننده های عضو و غیر عضو اوپک به توافقی برای کاهش تولید و بالا بردن قیمت نفت دست یابند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، خلید الفلیح، وزیر انرژی عربستان سعودی به خبرنگاران گفت: "ما قبلاً یک توافق داشته ایم، فقط چکش کاری هایی مانده است. همه چیز خوب ست."

امیدواری کشور های اوپک و غیر اوپک به نشست امروز

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در حالی که برای صرف صبحانه به وزرای اوپک و غیر اوپک پیوست گفت: "من خطری را متوجه توافق به دست آمده نمی بینم."

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) صبح امروز نشستی را  با تولید کنندگان خارج از گروه آغاز کرده. امید است که پس از توافق هفتۀ گذشتۀ اعضای اوپک برای کاهش روزانه 1.2 میلیون بشکه نفت، تولید کنندگان غیر عضو نیز برای کاهش 600 هزار بشکه نفت در روز به توافق برسند.

با انقلاب نفت شیل آمریکا، عربستان تولید نفت خود را مدام افزایش داد، تا جایی که به رکورد جدیدی از سطح تولید رسید. تولید نفت، آن هم به هر قیمتی، نه تنها برای عربستان بلکه برای صنعت نفت جهانی گران تمام شد و موجب سقوط بیش از 50 درصدی قیمت نفت در دوسال گذشته شد. 

سقوط قیمت نفت از 115 دلار در اواسط 2014 به زیر 50 دلار، و گاهی به زیر 30 دلار، موجب کاهش تولید نفت شیل آمریکا شد. اما این امر، همچنین موجب ضربۀ اقتصادی به کشور هایی که اقتصادشان متکی به صادرات نفت است، شد و کشور های اوپک  و غیر اوپک را بعد از 15 سال به پای میز مذاکره کشاند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی