بازدید 5232

نشست مشترک لیبی و سازمان ملل

هیات سازمان ملل در لیبی از نشست مقام‌های این کشور با مسئولانی از کشورهای جهان جهت بررسی اوضاع سرت پس از خروج داعش از آن خبر داد.
کد خبر: ۶۴۷۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷ 10 December 2016

هیات سازمان ملل در لیبی از نشست مقام‌های این کشور با مسئولانی از کشورهای جهان جهت بررسی اوضاع سرت پس از خروج داعش از آن خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هیات حمایتی سازمان ملل در لیبی در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد که روز جمعه میزبان نشستی با حضور وزرای لیبی و نمایندگان جامعه جهانی با موضوع بررسی راه‌های بازگرداندن زندگی به شهر سرت پس از طرد داعش از آن بود.

این نشست پس از آن انجام شد که نیروهای "البنیان المرصوص" وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کردند موفق به بیرون راندن داعش از شهر سرت شده‌اند.

هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه خود آورده است، این نشست با هدف توافق نظر در مورد اقداماتی که لازم است برای بازگشت زندگی عادی در شهر سرت پس از طرد داعش انجام شود، برگزار شد.

هیات مذکور در این بیانیه اشاره‌ای به اسامی و تعداد وزرای لیبیایی و نمایندگان جامعه جهانی حاضر در این نشست نکرد.

این هیات که به دلیل تنش‌های امنیتی لیبی در حال حاضر در تونس فعالیت دارد، بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد:‌ در این نشست گام‌های لازم جهت بازگشت آوارگان به سرت و تامین نیازهای اساسی‌شان نیز بررسی شد و نمایندگان جامعه جهانی نیز آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات خنثی‌سازی مین‌ها، بازسازی‌ها و تلاش برای بازگرداندن قدرت در سرت به مسئولان محلی اعلام کردند.

نیروهای البنیان المرصوص هفته گذشته اعلام کردند که موفق شدند پس از ماه‌ها عملیات نظامی علیه داعش که از مه گذشته آغاز شد، این گروه تروریستی را از سرت بیرون برانند.

به گفته منابع لیبیایی درگیری نیروهای البنیان المرصوص با داعشی‌ها موجب آوارگی هزاران تن از ساکنان سرت شد و تنها برخی از آنها با آزادی شهر به اطراف آن بازگشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل