بازدید 9625

متن كامل سخنان رييس‌جمهور در روز قدس

وي هم‌چنين گفت: بدانيد ملت ايران امروز يك بار ديگر با اين تجمع باشكوه در سراسر كشور اعلام كرد پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده و به آرمان‌هاي انقلاب ، عدالت، توجه و حمايت از مظلومان جهان و مقابله با ظالمان پايبند است. دنيا بداند ملت ايران به اين آرمان‌هاي بلند پايبند است و پرچم آزادگي و عزت و شرفي را كه برافراشته، هرگز بر زمين نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۶۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۴ 18 September 2009
رييس‌جمهور گفت: امروز مهمترين مسئله‌ي جهان مسئله‌ي فلسطين است و ما طراحي‌هاي استكبار را زير سايه‌ي صهيونيست‌ها مي‌دانيم.

به گزارش ايسنا، دكتر احمدي‌نژاد كه در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه به مناسبت روز قدس سخن مي‌گفت، افزود: روز قدس، روز وحدت مسلمين است.

وي هم‌چنين در ابتداي سخنانش با تبريك فرارسيدن عيد فطر و ابراز اميدواري نسبت به اين كه همگان توانسته باشند از ايام ماه مبارك رمضان، به‌ويژه ليالي قدر به نحو احسن استفاده كنند، اظهار كرد: اميدوارم خداوند متعال بهترين سرنوشت را براي ملت ايران و جامعه‌ي بشري رقم زده باشد.

رييس‌جمهور با بيان اين كه امروز، روز قدس و روز تلاش براي نجات فلسطين و بشريت از استيلاي ستمگران جهاني است، گفت: امام راحل 30 سال قبل آخرين جمعه‌ي ماه مبارك رمضان را روز قدس نامگذاري كردند. روز قدس روز وحدت مسلمانان و وحدت جامعه‌ي بشري در برابر قدرت‌هاي ظالم و غاصب است و به لطف خداوند پس از 30 سال روز قدس به روز سرنوشت‌ساز كل جهان تبديل شده است. امروز روز قدس روز جهاني است و يك صف‌بندي جديد در دنيا پيدا شده است؛ چنان‌كه در يك طرف اين صف تمام آزاديخواهان، عدالت‌طلبان، موحدان، پاكان و انسان‌هاي صالح و خداجو قرار دارند و از طرف ديگر سلطه‌گران، استعمارگران و جنايت‌كاران.

وي افزود: سوال اين است كه چرا چنين اتفاقي افتاده و چرا مساله‌ي فلسطين اين قدر مهم است و چرا امروز سرنوشت جامعه‌ي بشري در گرو تحولات سرزمين فلسطين است؟

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به تاريخچه تشكيل رژيم صهيونيستي اظهار كرد: پس از جنگ جهاني اول با استفاده از غفلت ملت‌هاي منطقه و مسلمانان، سرزمين فلسطين را تحت قيمومت استعمار پير قرار دادند و در اين فاصله با فضايي كه ايجاد كردند صهيونيسم سازمان‌يافته و جنايتكار با پوشش خريد زمين وارد اين سرزمين شدند و بخش وسيعي از اين سرزمين را غصب و با كمك دولت انگليس مردم را آواره كردند. قبل از جنگ جهاني دوم فعاليت‌هاي آنها گسترش پيدا كرد و در كشورهاي اروپايي يك نمايش پيچيده به نام يهودي‌ستيزي راه انداختند؛ البته برخي مردم اروپا و دولت‌هاي آنها به خاطر رفتار بخشي از يهودي‌ها از آنها متنفر شده بودند و علاقه داشتند آنها را از اروپا بيرون كنند؛ اما اصل طراحي يهودي‌ستيزي توسط دولت‌ها و سياستمداران اروپايي و شبكه‌هاي صهيونيسم طراحي شد و در اين ارتباط صدها فيلم و كتاب درست كردند.

رييس‌جمهور ادامه داد: بعد از جنگ جهاني دوم مدعي شدند در طول اين جنگ ماجراي هولوكاست رخ داده و به ادعاي آنها تعداد زيادي از يهودي‌ها در كوره‌هاي آدم‌سوزي كشته شده‌اند. آنها در واقع دو شعار را جا انداختند؛ يكي مظلوميت قوم يهود با دروغ‌ها و طراحي‌هاي پيچيده‌ي تبليغاتي و ايجاد اين جو رواني كه آنها مظلوم هستند و دوم اينكه آنها نيازمند يك سرزمين مستقل‌اند. آنها در ايجاد اين فضا قوي عمل كردند؛ به نحوي كه جامعه‌ي جهاني را تحت تاثير اين امر قرار دادند.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: من در طول چهار سال گذشته در مورد مظلوميت دروغين آن‌ها مطالبي مطرح كرده‌ام، اما اينجا مي‌خواهم يك اشاره‌ كنم كه اين مظلوميت چقدر ريشه دارد و دروغين است.

احمدي‌نژاد افزود: سوال ما از آن‌ها اين بود كه اگر ماجراي هولوكاست واقعا رخ داده چرا اجازه نمي‌دهيد در مورد آن تحقيق شود؟ راجع به همه چيز تحقيق آزاد است، اما در مورد اين ماجرا يك جعبه‌ي سياه درست كرده‌اند كه اجازه نمي‌دهند باز و بازخواني شود و مي‌خواهند از آن سوءاستفاده كنند. سوال‌ ما اين است كه چرا اجازه نمي‌دهيد از اين ماجرا رمزگشايي و حقيقت و واقعيت آشكار شود؟

وي هم‌چنين با بيان اين كه امروز مهمترين مسئله‌ي جهان مسئله‌ي فلسطين است و ما طراحي‌هاي استكبار را زير سايه‌ي صهيونيست‌ها مي‌دانيم، اظهار كرد: ما سوال داريم كه اگر هولوكاست رخ داده كجا رخ داده؟ مگر غير از اروپا بوده؟ چه كساني مدعي هستند كه يهودي‌ستيزي در آن زمان ايجاد شده است؟ اين يهودي‌ستيزي در كجا رخ داده است؟ در اروپا. چه كساني آن را ايجاد كرده‌اند؟ دولتمردان اروپايي آن را ايجاد كرده‌اند.

احمدي‌نژاد گفت: اروپايي‌ها براي اينكه يهودي‌ها را از اروپا برانند و در فلسطين مستقر كنند يهودي‌ستيزي را ايجاد كردند، و دو كار متضاد را هم‌پايه‌ي هم پيش بردند. يهودي‌ستيزي را خود طراحي و در كنار آن از جنايت‌هاي صهيونيست‌ها بي‌چون و چرا حمايت كردند، كه هر دو اين كارها براي تحقق اهداف استعماري و سلطه بر منطقه و جهان بود.

رييس‌جمهور ادامه داد: اگر اين ادعاي آنها را كه آنها يك سرزمين مستقل داشته باشند بپذيريم و در واقع اين منطق آنها را بپذيريم پس بايد اين حق را به تمام اقوام و ملل مختلف داد و اگر اين حق را داد، چه اتفاقي مي‌افتد؟ اگر اين استدلال را بپذيريم پس بايد اين حق را به سرخ‌پوست‌هاي آمريكايي نيز بدهيم. سرخ‌پوست‌هاي آمريكايي كه سال‌ها قبل در آمريكا زندگي مي‌كردند، فرهنگ انساني داشتند، آنها به اين سرخ‌پوستان حمله كردند و كشتار وسيعي انجام دادند و سرزمين‌شان را اشغال كردند. اگر بپذيريم اينها در فلسطين و يا در سرزمين ديگري يك كشور مستقل يهودي داشته باشند بايد بپذيريم سرزمين آمريكا را تحويل سرخ‌پوستان آن بدهند، هم‌چنين با توجه به اينكه در اروپا نيز اقوام مختلفي حضور دارند بايد اروپا نيز به 72 كشور مستقل تبديل شود و مثلا روسيه هم تكه تكه شود؛ پس مي‌بينيم با پذيرش اين استدلال چه وضعيتي ايجاد مي‌شود. آيا نقطه‌ي امني در جهان وجود خواهد داشت؟ اين منطق زيربناي ناامني و جنگ‌هاي گسترده در جهان خواهد بود و همه را به برداشتن سلاح و استفاده از آن براي حل مسائل تشويق مي‌كند؛ اين يك منطق غيرانساني و باطل است.

وي هم‌چنين گفت: فرض كنيد با اغماض اين منطق را براي قوم يهود بپذيريم، اينها بايد در كجا ساكن شوند؟ چرا در فلسطين ساكن شوند؟ چرا در اروپا و كانادا مستقر نشوند و دولت‌هاي آنها از آنان حمايت نكنند تا نگراني در مورد آنها نداشته باشيم؟

احمدي‌نژاد گفت: چرا مردم فلسطين بايد خسارت اين موضوع را بدهند؟ شما اروپايي‌ها ادعا مي‌كنيد جنايت و يهودي‌ستيزي كرده‌ايد، چرا مردم فلسطين خسارت آن را بدهند و آن را جبران كنند؟

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور در ادامه سخنانش در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه روز قدس گفت: ملت‌هاي منطقه يك گناه بزرگ مرتكب شدند و آن هم غفلت تاريخي در ابتداي قرن بيستم بود؛ اين غفلت باعث شد دشمن بيايد و يك سرپل مهم در قلب خاورميانه و دنياي اسلام را در اختيار بگيرد.

وي افزود: جنايتكاران به بهانه و ادعاي جنايتي كه مردم منطقه در آن نقشي نداشتند، آمدند و بيش از شصت سال جنايت كردند، چندين جنگ بزرگ ايجاد و ميليون‌ها نفر آواره شده‌اند، هزاران نفر زنداني و هر روز ترور و موشك باران و خانه‌ها و مزارع به آتش كشيده و زير شني بولدوزرها متلاشي مي‌شود، خون‌ها ريخته مي‌شود و هر روز كشورهاي منطقه در معرض تهديد جنايتكاران صهيونيستي هستند؛ نه تنها كشورهاي منطقه بلكه كشورهاي جهان در معرض تهديد رژيم صهيونيستي هستند.

احمدي‌نژاد گفت: اينها در جنايت روي همه جنايتكاران تاريخ را سفيد كرده‌اند. عزيزان من! بهانه تاسيس رژيم صهيونيستي يك دروغ و فساد است؛ يك دروغ متكي به يك ادعاي غيرقابل استناد و افسانه‌اي؛ اشغال سرزمين فلسطين هيچ ارتباطي به ماجراي هولوكاست ندارد.

رييس‌جمهور ادامه داد: هم ادعا فاسد است، هم بهانه فاسد است، هم دست‌اندركاران و حاميان فاسد هستند. همه‌شان جنايتكاران تاريخي هستند؛ كساني هستند كه 500 سال دنيا را به استعمار كشيده‌ و چپاول كرده‌اند، تازه اگر ادعاي آنها را بپذيريم بايد آنان را به دادگاه بسپاريم و مجازات كنيم. امروز هم بهانه فاسد است، هم راهكار كه اشغال سرزمين ديگران است يك فساد بزرگ است و هم اقدام‌كنندگان خود ظالم و فاسد هستند. معلوم است از اجتماع چند فاسد و چند فساد چه چيزي بيرون مي‌آيد؛ رژيم و جنايت‌كاراني بيرون مي‌آيند كه هر كاري اراده كنند انجام مي‌دهند. اين رژيم صهيونيستي به معناي حقيقي كلمه يك شجره خبيثه است؛ همه ريشه و ساقه و برگ و برش جنايت و ظلم و فساد عليه بشريت است.

وي خاطرنشان كرد: خيلي روشن است كه اين رژيم از اساس با اهداف استعماري و چپاول‌گري درست شده و كوچك‌ترين منطق انساني و عقلاني در مقدمات برپايي آن وجود ندارد. وجود اين رژيم يعني تهديد و ناامني دائمي و گسترش شبكه سلطه و استكباري در همه جهان؛ بنابراين مقابله با اين رژيم و ايستادن در برابر صهيونيست‌ها هم يك امر ملي و اعتقادي و هم ديني و اسلامي است و هم يك امر انساني؛ چون اين رژيم امنيت ملي و استقلال همه ملت‌هاي منطقه را مورد تهديد قرار داده و آمده است تا استقلال ملت‌ها را بگيرد، آمده امنيت ملي ملت‌هاي منطقه را مخدوش كند؛ بنابراين امنيت و منافع ملي تك تك كشورهاي منطقه اقتضا مي‌كند در برابر صهيونيست‌ها با همه قدرت بايستند.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه آنها به دنبال ايجاد تفرقه و درگيري دائمي و ايجاد فاصله بين ملت‌ها هستند، اظهار كرد: پس ملت‌ها بايد در برابر آنها بايستند. مقابله با اين رژيم يك امر اعتقادي و ديني و اسلامي است؛ چون اينها مطلقا دين ندارند.

احمدي‌نژاد گفت: اين يك دروغ بزرگ است كه صهيونيست‌ها را معادل يهود و يا مسيحيت قرار مي‌دهند؛ اينها نه مسيحي هستند و نه يهودي و نه ديني دارند؛ اينها ضد اديان الهي هستند، آمده‌اند تا همه ارزش‌هايي را كه پيامبران الهي آورده‌اند منهدم كنند. شما ببينيد پشت شبكه تخريب فرهنگي ملت‌ها صهيونيست‌ها هستند، پشت شبكه تخريب ارزش‌هاي انساني صهيونيست‌ها هستند. اصلا پايه استيلاي صهيونيست‌ها بر جهان، نابودكردن فرهنگ ديني، انساني و ارزشي ملت‌هاست؛ چنان‌كه هر جايي كه توانستند فرهنگ‌هاي متعالي را تحت تاثير قرار دهند همانجا مسلط شدند، اين‌ها سمبل دروغ و فريب و كينه‌ورزي هستند، اينها ضد مسيحيت و اسلام و ضد حضرت موسي(ع) و پيامبران الهي هستند.

وي با بيان اين كه به‌ويژه براي ما مسلمان‌ها ايستادن در برابر آنها يك امر اعتقادي است، اظهار كرد: برادران و خواهران مسلمان ما را قطعه قطعه مي‌كنند. ايستادگي در برابر ظالم و حمايت از مظلوم يك اصل مسلم اعتقادي ما مسلمانان است. دارند مي‌كشند، آواره و ترور مي‌كنند. خيلي روشن است كه ملت‌هاي موحد و اسلامي نمي‌توانند بي‌تفاوت باشند. امام عزيز ما فرمود در هر كجاي عالم كه ظلم باشد ما هستيم. فرمود تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست به فضل الهي ما هستيم.

به گزارش ايسنا، احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه « مقابله با رژيم صهيونيستي يك امر انساني است» اظهار كرد: اصل موجوديت اين رژيم توهين به كرامت انسان‌هاست. افسانه هولوكاست را راه مي‌اندازند، دروغ مي‌گويند، نمايش بازي مي‌كنند، خودشان يهودي‌ستيزي راه مي‌اندازند، از يك طرف خود پرچم حمايت از يهودي‌ها را بلند و از طرف ديگر همه ارزش‌هاي انساني را پاي اين رژيم قرباني مي‌كنند. همين‌ها كه وقتي پاي يك گربه در كشورهايي مثل ملت ما كه عليه سياست‌هاي آنها هستند، زير ماشين شهرداري مي‌رود و يا يك نفر در خيابان پايش به جدول مي‌گيرد و دستش خراشيده مي‌شود، دهها قطعنامه حقوق بشر صادر مي‌كنند، ادعاهاي حقوق بشري و انساني‌شان وقتي به رژيم صهيونيستي مي‌رسد، رنگ مي‌بازد و آنجا ديگر موضوعيت ندارد.

وي گفت: همه جنايت‌ها را پوشش مي‌دهند و حمايت و به قول خودشان ماست‌مالي مي‌كنند، به طور مطلق از جنايت‌ها حمايت مي‌كنند و وقتي به كشورهايي مثل ما مي‌رسند كه انتخابات صد در صد آزاد در آن برگزار مي‌شود، يك نفر را اين گوشه و كنار پيدا مي‌كنند و حرفي از دهانش مي‌كشند كه « اي داد و بيداد! در ايران آزادي مخدوش شد»، اما وقتي به فلسطين مي رسيم ديگر شعار آزادي وجود ندارد و براي مردم فلسطين آزادي و حقوق بشر معنا ندارد.

رييس‌جمهور ادامه داد: شعار دموكراسي مي‌دهند اما وقتي چهل ميليون نفر در آزادترين انتخابات تاريخ بشر شركت مي‌كنند، مي‌گويند نخير! دموكراسي نيست. همين‌ها در فلسطين اجازه نمي‌دهند مردم فلسطين سرنوشت خود را تعيين كنند؛ در واقع دموكراسي وقتي به فلسطين مي‌رسد پاي حاكميت جنايت‌بار صهيونيست‌ها قرباني مي‌شود.

وي افزود: اين رژيم از ناحيه قدرت‌هاي بزرگ مختار مطلق است؛ چنان كه هر جنايتي و هر فسادي انجام دهد در مصونيت به سر مي‌برد.

احمدي‌نژاد يادآور شد: امروز اين رژيم در هر جنايتي آزاد است، در دنيا مي‌روند، صهيونيست‌ها را نفوذ مي‌دهند، وقتي قرارداد مي‌بندند، پيش‌شرط مي‌گذارند و مي‌گويند قبلش بايد صهيونيست‌ها را به رسميت بشناسيد، با آنها رابطه برقرار كنيد و قرارداد ببنديد، بعد ما به شما كمك كنيم؛ از اين رو مقابله با صهيونيست‌ها يك امر انساني و بشري است.

رييس‌جمهور در ادامه با اشاره به جنگ‌هاي رژيم صهيونيستي با حزب‌الله و غزه گفت: در جنگ سي و سه روزه چقدر آدم كشتند، در جنگ بيست و دو روزه چه كردند و چقدر زن‌ها و كودكان را كشتند؟ قريب به سه سال است كه مردم غزه از نظر آب و غذا و دارو در محاصره هستند، صداي اين قدرت‌ها درنمي‌آيد. آنجا ديگر حقوق بشر و انسانيتي مطرح نيست، بچه‌ها در آغوش مادر قطعه قطعه مي‌شوند، اما آنها با گستاخي مي‌ايستند و {از اقدامشان} دفاع مي‌كنند.

رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز مبارزه با اين رژيم و انديشه صهيونيستي يك مبارزه انساني و متعلق به كل جامعه بشري است.

وي گفت: روز قدس هم يك روز ملي است و هم يك روز اعتقادي و اسلامي و ديني، هم‌چنين يك روز انساني است. روز قدس نقطه اتحاد همه بشريت براي دفاع از كرامت و حقوق انسان‌ها و آرمان آزادي قدس يك آرمان بشري است. حتي مردم اروپا و آمريكا از صهيونيست‌ها بيزار و متنفر هستند و در مقابل آنها احساس تحقير و تحميل مي‌كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه با بيان اين كه « باور ما اين است كه سردمداران استكباري و استعماري جريان صهيونيسم را راه انداخته و تقويت كرده‌، هم‌چنين به عنوان يك ابزار سلطه به آن دامن زده و از آن حمايت كرده و آن را گسترش داده‌اند» اظهار كرد: ولي اتفاقي افتاده. باور من اين است كه با شكل‌گيري كامل شبكه جهاني صهيونيسم آنها بر سرنوشت دولتهاي اروپايي و دولت آمريكا مسلط شده‌اند. امروز دنيا ببيند بسياري از دولتهاي غربي متعهد به حمايت از صهونيست‌ها هستند و بقاي خود را در بقاي صهيونيست‌ها مي‌بينند؛ چنان كه در تبليغات انتخاباتي خود به عنوان يك الزام، بايد تعهد بدهند از صهيونيست‌ها حمايت مي‌كنند.

وي گفت: حتي شرط حضور در مناصب كليدي در بعضي دولت‌هاي اروپايي و آمريكا تعهد به حمايت از صهيونيست‌هاست و اگر مي‌خواهند رييس دولت شوند بايد در محفل صهيونيست‌ها تعهد دهند و تعظيم و وفاداري خود را اثبات كنند و بعد اجازه داشته باشند در عرصه‌هاي سياسي حاضر شوند.

رييس‌جمهور ادامه داد: بعضي از اين كشورهاي اروپايي و بعضي سياستمداران آمريكايي هر چه عليه خودشان و دولتشان شعار دهيد، تحمل مي‌كنند. اين را به ما گفته‌اند كه هر چه مي‌خواهيد عليه ما شعار دهيد بدهيد، اشكال ندارد، اما عليه اين صهيونيست‌ها شعار ندهيد، اينها ما را تحت فشار قرار مي‌دهند. برخي دولت‌ها هنوز رسما به صهيونيست‌ها باج مي‌دهند، بسياري از شركت‌هاي بزرگ در اروپا و آمريكا نيز تا سهامدار صهيونيست نداشته باشند مورد حمايت قرار نمي‌گيرند و نمي توانند كار اقتصادي كنند. صهيونيست‌ها در برخي كشورهاي اروپايي هم وقتي كار اقتصادي مي‌كنند از ماليات معاف هستند. بسياري از رسانه‌ها و شبكه‌هاي رسانه‌اي غرب و مراكز ساخت فيلم و انتشار كتاب هم در تسلط صهيونيست‌هاست.

احمدي‌نژاد با بيان اين كه صهيونيست‌ها به دنبال ايجاد شبكه امپراطوري سلطه بر جهان هستند، گفت: صهيونيسم نماد كامل نژاد پرستي در عصر ماست؛ كساني كه جز براي حزب خود براي احدي ارزش قائل نيستند، حتي اگر آن فرد رييس‌جمهور آمريكا باشد، اگر در برابر جنايات آنها بايستند، او را تحت فشار قرار مي‌دهند و اگر دستشان برسد او را ترور خواهند كرد.

وي در ادامه خطاب به ملت ايران گفت: با همت، ايستادگي، هوشمندي و تبعيت شما از امام و خط نوراني ولايت، روز قدس به روز تجديد حيات و تجديد عزت و عظمت و روز تجديد ارزش‌هاي الهي و انساني تبديل شده است. امروز ملت ايران پرچمدار همه خوبي‌ها در جهان است. بدانيد پرچمداري روز قدس يعني پرچمداري همه ارزش‌هاي الهي و انساني، پرچمداري توحيد، عدالت، صلح ، دوستي و پاكي و مبارزه براي آزادي فلسطين ضامن اقتدار و امنيت ملي و سرافرازي در جهان است.

ايستادن در برابر اين رژيم يك وظيفه ملي و اسلامي و انساني است. دنيا بداند ملت ايران اين پرچم سرافرازي را كه در سايه ولايت به دست آورده، هرگز به زمين نخواهد گذاشت.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: خطاب به ملت‌هاي منطقه و ملت‌هاي آزاده جهان مي‌گويم تنها راه نجات واقعي ايستادن در برابر شبكه فاسد صهيونيسم جهاني است؛ اين كليد چشيدن طعم استقلال و آزادي واقعي است، والا آنها اجازه نمي‌دهند كسي طعم استقلال و آزادي را بچشد، خود را بسيج كنيد، هر كجا رد پاي نفوذ صهيونيست‌ها را ديديد در برابر آنها بايستيد و بدانيد پيروزي نهايي از آن ملت‌هاي آزاده و انقلابي و جبهه جهاني ضدصهيونيسم است.

احمدي نژاد خطاب به بعضي دولت‌هاي منطقه هم گفت: شما از خشم ملت‌هاي خود نسبت به رژيم صهيونيستي اطلاع داريد. بدانيد اين رژيم رو به زوال است، خود را به آن پيوند نزنيد، هر چقدر به اين جنايتكاران نزديك شويد به همان اندازه از مردم خود دور مي‌شويد، پايه‌هاي استقرار خود را سست مي‌كنيد، بياييد با مردم خود باشيد؛ اين به نفع شماست.

وي ادامه داد: متاسفانه نام بعضي از شما پاي فهرست طولاني جنايات صهيونيستي در لبنان، غزه و سرزمين فلسطين ثبت شده است، تلاش كنيد ننگ همراهي با كثيف‌ترين جنايتكاران تاريخ بر پيشاني شما ثبت نشود. ما به شما علاقه‌منديم، اين رژيم رفتني است، سرنوشت خود را به اينها گره نزنيد.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: اما به دولت‌هاي مستقل جهان مي‌گويم بدانيد نفوذ شبكه صهيونيستي در هر بخشي از فرهنگ و سياست و اقتصاد شما به منزله نقض استقلال شماست. اينها مثل كنه مي‌چسبند و وقتي نفوذ كنند دست برنمي‌دارند. اين خصلت صهيونيستي است. بايد مراقب باشيد منافع مردم خود را در معرض تاراج صهيونيست‌ها قرار ندهيد. تحت فشار قدرت‌هاي بزرگ تن به قراردادهاي ننگين ندهيد؛ اين در آينده كشور شما را تحت سلطه قرار خواهد داد.

وي در ادامه خطاب به چند دولت حامي اين رژيم اظهار كرد: بدانند به فضل الهي عمر اين رژيم به پايان رسيده است و دستشان براي ملت‌ها رو شده است . شما دستتان باز شده و نقشه‌تان را ملت‌ها خوانده‌اند. بدانيد اشغال‌گري و تجاوز به پايان راه رسيده است و دليل آن هم ساده است. شما براي تخريب يك ساختمان 5 هزار دلاري در غزه يك موشك يك ميليون دلاري مي زنيد، اين معادله شكست است و محال است كه طرف يك ميليون دلاري به پيروزي برسد.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه دوران رژيم صهيونيستي رو به پايان است، گفت: آنها زماني شعار "از نيل تا فرات" را سر مي‌دادند، اما امروز براي حفظ امنيتشان دور خود ديوار مي‌كشند؛ دوران اضمحلال آنها آغاز شده است.

وي در ادامه خطاب به كشورهاي اروپايي گفت: دوران اين رژيم به پايان رسيده، خودتان را با اين رژيم گره نزنيد و بدانيد اگر هزار سال بگذرد ملت‌هاي منطقه اين رژيم به رسميت نخواهند شناخت.

احمدي‌نژاد هم‌چنين با بيان اين كه شنيده‌ايم مي‌خواهند در مورد فلسطين طرح جديدي ارائه كنند، گفت: بدانند اگر اين طرح تامين‌كننده حقوق كامل مردم فلسطين نباشد مانند طرح‌هاي ديگر به زباله‌دان تاريخ خواهد رفت.

وي ادامه داد: ما آماده هستيم كمك كنيم، ما راه حل انساني داريم، آوارگان فلسطيني بايد به سرزمين‌شان برگردند و اين ملت فلسطين است كه بايد براي سرنوشت خود تصميم بگيرد.

رييس‌جمهور خطاب به ملت فلسطين نيز گفت: ملت فلسطين بايد بداند هرچه دارد از مقاومت است و بايد هوشيار باشد؛ چرا كه آنها مي‌خواهند تفرقه ايجاد كنند و انديشه مقاومت را بخشكانند. بدانيد كه حق پيروز و خداوند با مجاهدان است، ملت ايران نيز تا آخر در كنار شما خواهد بود.

وي افزود: دبير كل سازمان ملل متحد نيز بايد گزارش كاملي از جنايت‌هاي جنگي صهيونيست‌ها در غزه بدهد و جنايتكاران بايد محاكمه شوند؛ اين خواست تمام ملت‌هاست.

رييس‌جمهور خطاب به ملت ايران نيز گفت: حضور شما در انتخابات دشمنان صهيونيستي را به خشم آورده است؛ چنان‌كه سعي كردند با ايجاد سر و صدا در گوشه و كنار عظمت كار شما را زير سوال ببرند و در واقع تلاش كردند با سناريوهاي زيادي كه ساختند عظمت و قدرت ملت ايران را زير سوال ببرند.

احمدي‌نژاد با اشاره به سفرش به نيويورك افزود: شنيده‌ايم قصد دارند در نيويورك نيز عده‌اي را جمع كنند تا سروصدا كنند. ما به آنها مي‌گوييم بدانيد دوران اين حركت‌هاي مذبوحانه به پايان رسيده است، اين حركت‌ها ارزشي ندارد و ملت ايران براي اين حركت‌هاي شما سر سوزني تره خرد نمي‌كند.

وي هم‌چنين گفت: بدانيد ملت ايران امروز يك بار ديگر با اين تجمع باشكوه در سراسر كشور اعلام كرد پاي آرمان‌هاي انقلاب ايستاده و به آرمان‌هاي انقلاب ، عدالت، توجه و حمايت از مظلومان جهان و مقابله با ظالمان پايبند است. دنيا بداند ملت ايران به اين آرمان‌هاي بلند پايبند است و پرچم آزادگي و عزت و شرفي را كه برافراشته، هرگز بر زمين نخواهد گذاشت.

رييس‌جمهور در پايان گفت: سلام خدا بر امام (ره) و شهيدان ‌و ايثارگران، سلام خدا بر ملت بزرگ ايران و رهبر هوشمند آن و سلام خدا بر شما روزه‌داران و مومنان.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر