پیشنهاد یک روزنامه برای کاهش ترافیک
راه واقعی و عملی حل مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوای تهران نه اجرای طرح زوج و فرد است و نه گسترش اتوبانها و بزرگراهها . تنها راه اخذ عوارض از خودروهای تک سرنشین و هزینه کرد آن در طرحهای مهمی مانند مقابله با آلودگی هوا و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و گسترش حمل و نقل همگانی و … است.
البته کمبود وسایل نقلیه عمومی در گسترش این امر بی تاثیر نیست ولی در شرایط موجود باید به این شهروندان گفت :«بسیار خوب! شما که می خواهید از خودروی شخصی استفاده کنید (تک سرنشین) این کار را بکنید ولی عوارض آن را بپردازید.» و این امر دقیقاً با رعایت حقوق شهروندان دیگر منطبق است. دیگران چه گناهی کرده اند که باید عوارض روحی و جسمی ناشی از ایجاد آلودگی هوا و صوتی و ترافیک سنگین را تحمل کنند؟
مطمئن باشید اگر این پیشنهاد به درستی اجرا شود – کما این که در برخی مقاطع در بعضی شهرهای بزرگ جهان اجرا می شود – با دریافت این عوارض هم از ترافیک و آلودگی هوای تهران و کلانشهرهای دیگر کاسته خواهد شد و هم با اختصاص آن عوارض به خرید اتوبوسها، تاکسیها و قطارهای مترو، حمل و نقل عمومی گسترش مییابد و بهانه از «تک سرنشینها» گرفته میشود. از این رو از اعضای شورای اسلامی شهر تهران درخواست میشود به این پیشنهاد توجه کنند و نتیجه آن را ببینند.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۸
چرا مجتمع کوروش ررا شهرداری اجازه ساخت تو اون منطقه را داد تا با تعداد کمی پارکینگ فقط باعث سلب آسایش مردم منطقه و ایجاد ترافیک کنه ؟
آیا مشکل خودرو تک سرنشینه یا بیفکریی مسئولین شهرداری که بدون هیچگونه بررسی اجازه ساخت دادن؟
آیا شهرداری مقصر نیست که با گرفتن پول با راه انداختن کمیسیون اجازه ساخت در مناطق با بافت قدیمی و بدون اصلاح هندسی منطقه و بدون عقب نشینی و افزایش عرض خیابان را میده؟
وقنی من نوعی یک مسیری رو که میخوام برم یک ربع با اتوبوس طول میکشه ولی اتوبوس تمامی فرعیها رو دور میزنه و 50 رقیق طول میکشه محبورم که با خودروی شخصی برم اول ناوگان عمونی رو زیاد کتید و نسیر بندیهای متفاوت بعد جریمه تک سرنشین
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟






