بازدید 9952

ترک اعتیاد هم سیاسی شد

کد خبر: ۶۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۲ 17 September 2009
گویا حواشی و اتفاقات پس از انتخابات، تنها سیاسی نیست و به حوزه سیاست خلاصه نمی شود. نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی روی فعالیت‌های اجتماعی برخی گروه‌های سیاسی تمرکز کرده‌اند.

به نوشته «تهران امروز»، سه روز پس از اینکه خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از کلاهبرداری و سوءاستفاده مالی برخی از جناحي خاص در لوای مبارزه با اعتیاد منتشر کرد، محمدصادق فتح‌اللهي، مدير كل تشكل‌هاي مردم ‌نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر از برخورد قضايي با تشكل «جمعيت مبارزه با اعتياد» كه به گفته او مرتكب تخلفات مالي و اعمال خلاف اخلاق شده است، خبر داد: «اين جمعيت نمي‌تواند درباره عملكرد مالي خود پاسخگو باشد و ساختماني را كه ستاد مبارزه با مواد مخدر براي انجام فعاليت به آنها امانت داده بود را حدود يك سال و نيم اجاره به غير داده است. همچنين در يكي از مراكز اين جمعيت اعمال خلاف اخلاق صورت گرفت كه منجر به خودكشي يك فرد شد. اين جمعيت در حال حاضر انحلال خود را اعلام كرده است اما بايد ازراه قانوني اين امر انجام شود.»

جمعیتی که فتح اللهی از آن نام برده است، به جناحي خاص نزدیک است. روز یکشنبه، 22 شهریور ایرنا در گزارشی پر آب و تاب، از ارجاع «گزارش كلاهبرداري و سوء استفاده مالي در پوشش مبارزه با اعتياد مواد مخدر تقديم مراجع ذي‌صلاح» خبر داد.

در این گزارش از سهیلا جلودارزاده و زهرا شجاعی تا فاطمه هاشمی رفسنجانی و حسین کروبی و حتی طه هاشمی به عنوان هیات موسس این جمعیت نام برده شد. در این گزارش آمده است: «در پي انتشار خبري مبني بر وقوع تخلفات اخلاقي در يكي از كمپ‌هاي خانه بهبودي ترك اعتياد موسوم به «گل‌هاي رز» واقع در بومهن، نيروي انتظامي ضمن پيگيري ماجرا ابعاد بزرگتري از سوء استفاده‌هاي برخي عناصر سياسي تحت عنوان مبارزه با اعتياد را كشف كرد. این كمپ وابسته به تشكلي موسوم به موسسه جمعيت مبارزه با اعتياد است که سال‌ها پيش به دبير كلي سهيلا جلودارزاده كار خود را به نام درمان معتادان آغاز كرد. فهرستي از تخلفات و سوءاستفاده‌هاي مالي اين جمعيت در دست بررسي است.»

تخلفاتی که ایرنا از آن می‌گوید، به تملک یک ساختمان متعلق به ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین فعالیت‌هایی اقتصادی در این ساختمان مربوط می‌شود: «در حال حاضر صرفا يك طبقه از ساختمان چهار طبقه اين جمعيت به درمان اعتياد اختصاص دارد و ساير طبقات در اختيار فعاليت‌هاي اقتصادي و تجاري و... قرار دارد.» در این گزارش آمده است که موسسه جمعيت مبارزه با اعتياد را آقايان خليل زحمتكش، محمد جواد حشمتي و خانم‌ها سهيلا جلودارزاده، فاطمه رمضان‌زاده و شهربانو اماني تاسیس کرده‌اند.

هرچند که در آخرین تغييرات خانم سليمه مصدق اردستاني به عنوان دبير كل جمعيت جايگزين خانم جلودارزاده شده است: «جمعیت مبارزه با اعتياد پس از آن شكل گرفت كه گردانندگان جمعيت آفتاب به عنوان مجموعه‌اي مردم نهاد در مبارزه با اعتياد دچار اختلافات درون سازماني شد. برخي از اعضاي اين جمعيت در دوران اصلاحات با گرفتن امكانات فراوان از ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدام به تاسيس و راه‌اندازي جمعيت مبارزه با اعتياد كردند اما به تدريج با انحراف از اهداف اوليه خود به يك بنگاه تجاري تبديل شدند.» در ميان اسامي هيات موسس جمعيت آفتاب نام چهره‌هاي سياسي و قضايي به چشم مي‌خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار