بازدید 7908

تداوم برف و سرما در کشور

کد خبر: ۶۴۳۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 24 November 2016
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم هوای سرد تا پایان هفته خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بر اساس تحلیل داده و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی هوای سرد تا دو روز آینده در نیمه شمالی کشور و بخصوص شمال شرق، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر ماندگار خواهد بود گفت: بارش برف امروز در استان‌های حاشیه دریای خزر و برخی مناطق دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه در روز جمعه نیز در سواحل شرقی خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز شرقی بارش برف پیش بینی می‌شود گفت: دریای خزر امروز مواج است و طی دو روز آینده در جنوب، شرق و بخش‌هایی از زاگرس جنوبی و جنوب شرق کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در بخش‌های سردسیر این نواحی بارش برف پیش بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه امروز بارش‌ها در بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان و روز جمعه در نیمه جنوبی فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان، نیمه مرکزی و غربی کرمان و نیمه جنوبی فارس شدت بیشتری خواهد داشت گفت: روزشنبه از ناپایداری در شرق و جنوب شرق کشور کاسته می‌شود و بارش‌ها در جنوب، زاگرس جنوبی،‌ و بخش‌هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی ادامه نخواهد داشت.

وی افزود: امروز در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور بویژه در استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و برای نواحی غرب و جنوب غرب کشور گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود در سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. از روز شنبه از شدت سرمای هوا در نوار شمالی کشور کاسته می‌شود.

وی همچنین در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز با بیان اینکه امروز تهران در کمترین دمای خود به 8- می‌رسد گفت: هوای امروز تهران نیمه ابری در بعضی ساعات بارش برف و در اواخر وقت نیز کاهش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای تهران در روز جمعه آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است گفت: دمای تهران در کمترین حالت خود به 5- درجه در روز جمعه می‌رسد و همچنین برای روز شنبه بیشینه 4 و کمینه 2- و آسمانی نیمه ابری با وزش باد پیش بینی شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار