بازدید 3956
۱

ابتلای سالانه ۹۲هزار ایرانی به سرطان

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: افزایش امید به زندگی، عوامل محیطی و تغییر سبک زندگی سه عامل افزایش سرطان در کشورند.
کد خبر: ۶۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰ 17 November 2016
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: افزایش امید به زندگی، عوامل محیطی و تغییر سبک زندگی سه عامل افزایش سرطان در کشورند.

دکتر ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت بیماری‌های غیرواگیر در جهان گفت: چهار بیماری غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، بیماری‌های مزمن تنفسی و دیابت تهدید کننده زندگی انسان محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: این چهار بیماری بزرگ‌ترین عامل مرگ انسان در جهان هستند؛ بطوریکه ۶۸ درصد یا ۳۸ میلیون از ۵۶ میلیون مرگ در سال ۲۰۱۲ را از کل مرگ‌های غیرواگیر پیش از موعد در جهان، تشکیل می دهند که از کل این مرگ ها، ۲۷ درصد به سرطان مرتبط است.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص میزان بروز سالیانه سرطان در جهان گفت: این میزان از ۱۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ میلادی به ۱۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۲ رسیده است و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۵ میلیون نفر خواهد رسید.

حریرچی در تشریح بروز سرطان در ایران گفت: در ایران سالیانه بیش از ۹۲ هزار نفر دچار سرطان می‌شوند که سرطان‌های با بیشترین بروز در مردان شامل پوست، معده، پروستات، مثانه و روده بزرگ و در زنان شامل پستان، پوست، روده بزرگ، معده و لوکمی است. سرطان‌های با بیشترین بروز در هر دو جنس نیز عبارتند از پوست، پستان، معده، روده بزرگ و مثانه.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص چرایی افزایش بروز سرطان در ایران گفت: سه دلیل عمده این افزایش شامل افزایش امید به زندگی و تعداد سالمندان، تغییر در شیوه زندگی و عوامل محیطی به شمار می‌روند.

قائم مقام وزیر بهداشت در خصوص بار سرطان در ایران خاطرنشان کرد: سرطان به طور مستقیم (مرگ) و غیر مستقیم (ناتوانی) موجب از دست رفتن ۴۵۰ هزار سال عمر در ایران می‌شود و متوسط سال‌های از دست رفته در اثر سرطان به ازای هر نفر در ایران ۲۱ سال است.

وی افزود: هزینه مستقیم و غیر مستقیم سرطان حدود ۱۰۰۰۰ میلیارد تومان در سال است که ۳۰۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به درمان است. هزینه دارودرمانی سرطان در ایران حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که معادل ۱۵% کل هزینه های داروی کشور که بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان است، خواهد شد.

به گفته حریرچی، از کل هزینه دارودرمانی سرطان در ایران، ۸۳% یا حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط دولت پرداخت می‌شود که ۶۳% سهم بیمه و۲۰% سهم یارانه وزارت بهداشت است که با سرمایه‌گذاری در زمینه پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان سرطان، می‌توان حدود ۱۲۰۰ میلیلارد تومان در سال ذخیره کرد.

وی درخصوص چالش‌های تشخیص و درمان سرطان اذعان کرد: محدودیت دسترسی به امکانات و تجهیزات، از دست رفتن زمان، تصمیم گیری‌های بالینی جدا از هم، عدم توزیع عادلانه امکانات در کشور و سرمایه‌گذاری قابل توجه در خصوص داروهای شیمی درمانی و سهم کم جراحی و رادیوتراپی مهم‌ترین این چالش‌هاست.

قائم مقام وزیر بهداشت اهداف، راهبردها و اقدامات انجام شده در این حوزه را تشریح کرد و گفت: ارتقای دانش عمومی، توسعه همکاری‌های بین بخشی، کنترل عوامل خطر سرطان، تشخیص زودهنگام، دسترسی عادلانه به خدمات، توسعه شبکه مراقبت سرطان در ایران، استانداردسازی خدمات و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی از مهم‌ترین راهبردها به شمار می‌روند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با اینکه می دانم جدیدا تحت هیچ شرایطی نظراتم را منتشر نمی کنید ولی وظیفه خود می دانم جهت اگاهی هموطنانم نکاتی را بازگو کنم . هماطور که اکثریت می دانیم سرطان یعنی بهم ریختدگی سلولهای بدن از هر نقطه و ادامه درمان با برق ، پرتودرمانی شیمی درمانی که همان واکسن و سرم بی تاثیر شیمی در بدن انسان ها می باشد با پژوهشی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که تمام کسانی که متوجه بیماری سرطان خود می گردند با امید به زندگی و مداوا حداکثر 24 تا 36 ماه و حداقل بین 1 تا 6 ماه به عمر انان اضافه می گردد و بخصوص در سنین بالا زیرا وضعیت زندگی نصسبت به 20 سال پیش از نظر تغذیه بسیار تغییر نموده یعنی تقریبا 120 تا 180درجه اولاً اکثر غذاهای مردم بخصوص که خانواده ای که هر دو ( زن و مرد ) کارمند یا شاغل هستند با استفاده از غذاهای قبلاً پخته شده و در یخچال و فریزر نگهداری شده و با گرم کردن مجدد تغذیه می شوند و یا اینکه اکثر خریدهای دوره جدید چه میوه چه نان و چه ... بجای استفاده از ظروف مسی ، شیشه ای ، پلاستیک ، استفاده می شود . حمل و نقل در زمان خرید همه نانها و بیسکویت ها و میوه ها بجای استفاده از پاکت های کاغذی از پلاستیک استفاده می گردد و متاسفانه 100 درصد مواد غذایی کنسرو شده ( کمپوت ، آب میوه ، تن های ماهی ، مرغ ، لوبیا و... )همگی با مواد نگهدارنده شیمیایی بعلت ماندگاری بیشتر ادغام شده و باعث بروز بیماریهای از قبیل سرطان می گردد . استفاده از غذاهای داغ ، مدت زمان زیاد مانده در فریزر ، بخصوص گوشت و مرغ و ماهی و غذاهای پخته شده بعلت کمبود وقت برای مردم بخصوص بعلت استفاده از پاکت فریزرهای پلاستیکی و ظروف پلاستیک و یکبار مصرف و استفاده از چای داغ در لیوان های پلاستیک ، و غذاهای نذری و مراسم در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که معمولا مواد شیمیایی را با غذا مخلوط می کند و حتی شرب نوشابه و دوغ و اب معدنی و نوشیدنی های مجاز که متاسفانه بجای شیشه از قوطی های پلاستیکی استفاده می شود در زمان حمل و نقل و ماندن زمان زیادی در بیرون از یخچال و حرارت و نور خورشید باعث ازاد شدن مواد شیمیایی در درون مایع موجود قوطی ها باعث بروز بیماریهای جدی ( بخصوص سرطان ) می گردد و از همه مهمتر از اینکه جای تعجب است که سخنگوی عزیز بهداشت فرموده امید به زندگی !!!! در حالی که امید بیشتر به زندگی و ندانستن داشتن سرطان عمر فرد مبتلا را به بیش از 20 سال اضافه میکند . البته گواه این مطالبم آمار سرطان در 3 دهه پیش که جمعیت نصف امروزه بوده آیا 460000 بیمار در سال بوده . خود می توانید تصمیم بگیرید با استفاده از مرغ های پرورش یافته با مواد هورمونی و شیمیایی که باید در عرض 8 ماه به مقدار یک کیلو وزن پیدا کنند با دان های غنی شده با مواد شیمیایی در 45 روز به 2 کیلو می رسد . البته نمونه های زیادی می باشد که در این مقال نمی گنجد . به امید انتشار ان از سوی تابناک .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی