بازدید 4439
۱

ضرب‌الاجل سه روزه به مدیران بانکی نجومی‌بگیر

کد خبر: ۶۳۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 09 November 2016
دیوان محاسبات با تعیین مهلت سه روزه برای مدیران بانکی، آن ها را ملزم به برگرداندن مازاد مجموع حقوق و دریافتی های20 میلیون تومانی ماهانه از ابتدای سال 1393 تاکنون کرده است.
 
به گزارش ایسنا، بعد از این که در جریان فیش های حقوقی در چند ماه گذشته چند مدیر بانکی برکنار شدند، پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک ها به حداکثر 250 میلیون تومان و اعطای تسهیلات از منابع قرض الحسنه به آن ها محدود شد، این بار دیوان محاسبات تصمیم تازه ای برای شبکه بانکی گرفته است.
 
آن طور که یکی از مدیران ارشد بانکی اعلام کرده است، دیوان محاسبات در روز های اخیر طی نامه ای به مدیران بانکی آن ها را مکلف به بازگرداندن مبلغ مازاد 20 میلیون تومان دریافتی در هر ماه کرده است. ظاهرا این موضوع تاکنون مدیران بانک های کاملا خصوصی را در بر نگرفته و بانک های دولتی و نیمه دولتی را شامل شده است.
 
موضوع از این قرار است که از ابتدای سال 1393 تاکنون مجموع دریافتی مدیران بانکی از حقوق، پاداش، عیدی، پرداختی های مجمع سالانه -که معمولا تا چهار برابر حقوق است- تا حق ماموریت، حق رفاهی، پرداختی های پزشکی، پوشاک و نظایر آن مورد محاسبه قرار گرفته است؛ در نهایت بعد از جمع این مبالغ اگر دریافتی ماهانه به طور متوسط بیش از 20 میلیون تومان باشد یا به عبارتی هر مدیر بانکی در طول یک سال بالغ بر 240 میلیون تومان دریافتی داشته باشد، ملزم به بازپرداخت آن طی سه روز به خزانه است.
 
نکته مورد توجه آن است که مجموع دریافت نقدی و غیر نقدی مدیران بانکی به عنوان مبنای برگشت مازاد آن به طور ناخالص مورد محاسبه قرار گرفته و کسورات قبلی از آن کسر نشده است، حتی مالیاتی که قبلا از دریافتی کسر شده مجدد در دریافتی ها گنجانده شده است. به عبارت دیگر 20 میلیون به عنوان رقم ناخالص حقوق قبل از کسر مالیات و بیمه لحاظ شده است.با این حال، ظاهرا مدیران بانکی به نحوه این برخورد و مهلت تعیین شده معترض بوده و حتی اعتراض خود را به دیوان محاسبات اعلام کرده اند.
 
یادآور می شود ، دیوان محاسبات طبق ماده «42» قانون دیوان حق تحقیق و تفحص در تمام «امور مالی» کشور را دارد و می تواند در مواردی مستقیم مکاتبه کند و تمام مقامات جمهوری اسلامی ایران و قوای 3گانه و سازمان ها و ادارات تابعه و کلیه سازمان ها و اشخاصی که به نحوی از انحا از بودجه کل کشور استفاده می کنند، مکلف به پاسخ گویی مستقیم به دیوان هستند، حتی در مواردی که از قانون محاسبات عمومی مستثنی شده باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
24 میلیون هم خیلی زیاد هست مقایسه کنید با حقوق پرستاران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان