بازدید 7525

فعالیت بانک های ایرانی در ترکیه

نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه، روز دوشنبه تأیید کرد که سه بانک تجاری ایران علاقه مند به شروع فعالیت در ترکیه هستند.
کد خبر: ۶۳۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵ 08 November 2016
نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه، روز دوشنبه تأیید کرد که سه بانک تجاری ایران علاقه مند به شروع فعالیت در ترکیه هستند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Daily Sabah، در طی دیدار رسمی از ایران،  نیهات زیبکچی به خبرگزاری آناتولی گفت که بانک های پاسارگاد، سامان و پارسیان، قصد دارند در ترکیه شعبه هایی تأسیس نمایند.

نیهات زیبکچی گفته است: "گرچه این سه بانک تا کنون درخواست رسمی ای به آژانس نظارت بر مقررات بانکی (ناظر بانکی ترکیه) نداده اند، هیچ محدودیتی برای فعالیت آن ها در کشور ما به شرط برخورداری از معیار های لازم وجود ندارد."

هالک‌بانک ترکیه از پیش در ایران فعالیت دارد.

زیبکچی همچنین بیان کرد که افزایش کالاهای قرارداد تجارت ترجیحی بین دو کشور به 200 قلم، در طول مذاکرات دوجانبه با ایران پیشنهاد شده بود.

پیشتر طبق این قرارداد ترکیه عوارض گمرکی برای خروج 145 قلم کالا به ایران را کاهش داده بود و در مقابل ایران نیز عوارض گمرکی خروج 125 قلم کالا به ترکیه را کم کرده بود.

وزیر اقتصاد ترکیه همچنین گفت که دربارۀ مسائل مربوط به استفاده از ارز داخلی در تجارت دو کشور نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

او اضافه کرد: " در صورت به دست آمدن توافق، ترکیه هزینۀ خرید گاز طبیعی را به لیره ترکیه پرداخت می کند، و با آن پول ایران می تواند ساخت و ساز و یا سایر خدمات را از ترکیه دریافت کند."

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان