بازدید 19137

پروژه شادی بدون رامبد و مهران مدیری کلید می‌خورد؟

در چند سال گذشته، خندوانه و در چند ماه گذشته، دورهمی توانسته‌اند فضایی نسبتا شاد برای ما فراهم کنند. عصرها به امید تماشای خندوانه و دورهمی به خانه بر می‌گردیم و شب‌هایی که این برنامه‌ها پخش نمی‌شوند، نمی‌دانیم چگونه شاد باشیم. پروژه شادی می‌خواهد فضای نشاط و شادی در خانه‌های ما ایجاد کند، اما آیا بدون رامبد جوان و مهران مدیری این امر ممکن است؟
کد خبر: ۶۳۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 05 November 2016
قبل از پایان فصل سوم خندوانه، هر شب به تماشای این برنامه نشستن، عادت برخی از ما شده بود. خندیدن و غم‌ها و مشکلات را برای لحظاتی به فراموشی سپردن، اوقات شادی را در خانه برای ما ایجاد می کرد. مهمانان برنامه تلاش داشتند تا از بیان خاطرات ناراحت‌کننده بپرهیزند و از تجربه‌های شیرین خود سخن بگویند. به نظر می‌رسد در دنیای خنداونه‌ای‌ها از غم و رنج خبری نیست و خنده چون دریچه‌ای است که افراد را به سرزمین شادی‌ها منتقل می‌کند. 
 
از سوی دیگر در برنامه دورهمی، ورود به دنیای ناشناخته شخصی و کاری افراد مشهور، و شگفت‌زده شدن مهمان برنامه و بینندگان از سؤالات چالشی مطرح شده، می‌تواند اوقات خوشی را فراهم کند. ما در خندیدن با کمدین‌های ایستاده و همراهی با شخصیت‌های تئاتر روی صحنه در شادی آن برنامه‌ها سهیم می‌شویم.
 
حضور رامبد جوان و مهران مدیری در خانه‌های ما، برای ساعاتی امکان خندیدن و شاد بودن را فراهم می‌کند ولی ما خود باید بتوانیم راه شادی را در زندگی‌مان پیدا کنیم و در آن قدم برداریم. باید یاد بگیریم چگونه یک پروژه شادی در خانه خود داشته باشیم و با همسر و فرزندان‌مان، پروژه خود را به پیش ببریم؛ در حالی که مسائل کاری و شرایط مالی و خستگی‌ها و ناراحتی‌ها شادی‌مان را تهدید می‌کنند. 

کتاب پروژه شادی می‌خواهد ما را با راه‌های شاد زیستن آشنا کند. زمانی که هیچ مشکل و رنجی وجود نداشته باشد، شادی نیز معنایی ندارد. هنر آن است که شاد زیستن را در کنار همه مشکلات و مسائل جسمی و مالی و خانوادگی و کاری و اجتماعی بتوانیم تجربه کنیم. پروژه شادی، راهی است برای اینکه هر فرد، خودش مشخص کند که از چه چیزهایی احساس رضایت و شادی می‌کند و تعریف خوشبختی را در آگهی‌های تبلیغاتی و مجلات سبک زندگی نجوید.
 
در کتاب پروژه شادی می‌آموزیم که شادی یک حالت ذهنی جدا از همه چیز نیست و به شکل مستقیم به فعالیت‌های ما بستگی دارد. بخش‌های مختلف کتاب، بازتعریف تجربه عملی نویسنده در به کارگیری راهکارهای شاد بودن در زندگی روزمره است. راهکارهایی که وی در مواجهه با مشکلات زندگی و در ضمن تعاملات با افراد دیگر در پیش گرفته تا بتواند شاد زندگی کند، تاکنون برای مردمانی در 35 زبان مختلف در دنیا درس‌آموز بوده است.
تقسیم فصول کتاب به 12 ماه سال، جنبه‌های کاربردی آن را بسیار برجسته کرده است. نحوه برخورد با مسائل گوناگون روزانه در کل طول سال و راه تبدیل هر یک از آن موقعیت‌ها به فرصتی برای شاد بودن، مانند معضلات ناشی از سرمای هوا، مشکلات حضور فرزندان در خانه در ماه‌های تابستان و شلوغی معابر در ماه‌های آغازین سال، در سرتاسر کتاب همراه با توصیفات دقیق و جذاب به قلم «گریچن رابین» و با ترجمه «آرتمیس مسعودی» بیان شده است.

اگر می‌خواهید کتاب پروژه شادی را که از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 95 در ایران و همچنین در جایگاه دوم کتب پرفروش آمازون در بخش سلامت و تندرستی قرار دارد، را ورق بزنید و آن را برای خود تهیه کنید یا به فرد دیگری هدیه بدهید، می‌توانید به وبسایت «فروشگاه کتاب روزآهنگ» مراجعه نمایید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر