بازدید 19356
۲

ورود ناو هواپیمابر روسیه به سواحل سوریه به چه معنی است؟ +ویدیو

اخیرا یک فروند ناو هواپیمابر ارتش روسیه به سواحل سوریه رسیده است که این موضوع بر اساس نظر تحلیلگران نشانه ای از این امر میتواند باشد که روسیه قصد آن را دارد تا با ورود این ناو معادلات جنگ در سوریه را تغییر داده و بار دیگر عملیات های هوایی خود را در شهر حلب از سر بگیرد.
کد خبر: ۶۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ 05 November 2016

اخیرا یک فروند ناو هواپیمابر ارتش روسیه به سواحل سوریه رسیده است که این موضوع بر اساس نظر تحلیلگران نشانه ای از این امر میتواند باشد که روسیه قصد آن را دارد تا با ورود این ناو معادلات جنگ در سوریه را تغییر داده و بار دیگر عملیات های هوایی خود را در شهر حلب از سر بگیرد.

به گزارش «تابناک» بر اساس تصاویر ماهواره ای که اخیرا ضبط شده است، ناو هواپیما بر Admiral Kuznetsov روسیه مسیر خود را از دل دریای مدیترانه به سمت سواحل سوریه باز کرده است. هنوز مشخص نیست که دقیقا مقصد نهایی این ناو که آن را جزو رزمناوهای سنگین طبقه بندی کرده اند و صحنه نبردی که در آن از این شناور استفاده خواهد شد کجا است؟ اما آنچه مشخص است این که این ناو در همین چند روز آینده و تا زمانی که مهلت دولت سوریه برای تخلیه شهورندان حلب از طریق معابر امنی که در نظر گرفته شده، به سواحل سوریه خواهد رسید.

در حالی که تحلیل های زیادی در رابطه با قابلیت های نظامی این شناور وجود دارد، اما گفته میشود علیرغم این که ناو روسی قادر به جمل تعداد زیادی هواپیما در مقایسه با ناوهای سنگین ارتش ایالات متحده نیست، در هر صورت این ناو احتمالا به همراه خود تعدادی از جنگنده های چند منظوره و هلیکوتر های رزمی را به سوریه میبرد.

ورود ناو هواپیمابر روسیه به سواحل سوریه به چه معنی است؟

«دیمیتری گورنبورگ» یکی از محققان موسسه CAN که به شکل تخصصی متمرکز بر تجزیه و تحلیل قوای نظامی روسیه است، در این باره معتقد است که این ناو با توجه به اهدافی که اکنون روسیه در سوریه به دنبال آن است با همین تعداد جنگنده و تجهیزات نظامی کفایت میکند.

وی میگوید: اساسا این ناو در ذات خود برای عملیات های روسیه در سوریه طراحی و تدارک دیده نشده اما باید این نکته را مد نظر قرار داد که روس ها این ظرفیت را دارند که به خوبی از این ناو در راستای طرح خود در سوریه استفاده کنند.

به گفته گورنبرگ خود این ناو که دارای یک عرشه استقرار جنگنده است، به تنهایی قادر به پرواز دادن این جنگنده ها از روی عرشه نیست اما روس ها میتوانند به سادگی با استقرار یک باند شناور بر روی اقیانوس ساز و کارهای پرواز جنگنده های سوخو و میگ موجود بر روی ناو را فراهم آورند.

در حالی که طی روزهای اخیر روسیه و ارتش سوریه با توقف حملات خود در حلب معابر امنی برای خروج شهروندان غیر نظامی از مناطق شرقی این شهر فراهم آورده اند، به نظر میرسد که طی روزهای آینده عملیات ارتش و روسیه در این شهر از سر گرفته شود که احتمالا بخشی از این عملیات از طریق همین ناو Kuznetsov صورت خواهد گرفت.

ورود ناو هواپیمابر روسیه به سواحل سوریه به چه معنی است؟

در هفته گذشته نیروهای تروریستی و شورشی مستقر در حلب با استفاده از معابر امنی که دولت در نظر گرفته بود، اقدام به انجام ضد حملات بر علیه نیروهای دولتی سوریه و همچنین نظامیان روس کرده اند که این موضوع بر پیچیدگی های جنگ فعلی در حلب افزوده است.

از زمانی که روسیه در سپتامبر سال گذشته به درخواست دولت بشار اسد وارد جنگ سوریه شده است، پشتیبانی های نظامی و به ویژه هوایی این کشور از دولت اسد یکی از مهمترین بخش های عملیات ارتش سوریه بر علیه ترورست های داعش و شورشیان مسلح بوده است.

در حالی که در ماه مارس ولادیمیر پوتین طی سخنانی اشاره کرده بود که اهداف تعیین شده روسیه در سوریه تقریبا محقق شده و خبر از یک عقب نشینی تدریجی داده بود، اما شواهد و تصاویر ماهواره ای به دست آمده نشان میدهد که تا کنون ارتش روسیه نه تنها دست به عقب نشینی نزده است بلکه احتمالا خود را برای شروع دور جدیدی از عملیات های نظامی علیه تروریست ها در سوریه آغاز میکند.

در حالی که شروشیان مسلح داخل سوریه و به ویژه در حلب از هر فرصتی که از آتش بس به دست می آید برای تجهیز قوا و حمله و ضد حمله به نیروهای دولت بشار اسد استفاده میکند، روسیه اکنون گویا در نظر دارد تا با شروع فاز جدید از عملیات هوایی احتمالا طی روزهای آینده شرق حلب را به شدت مورد حمله قرار دهد.

پیش از این کشورهای غربی و حامیان شورشیان در حلب با انتقاد شدید از عملیات های ارتش سوریه در حلب، دولت بشار اسد را به نقض قوانین و کنوانسیون ها بین المللی متهم کرده بودند و خواستار توقف آتش در حلب بر علیه غیر نظامیان شده بودند. اما اکنون این فرصت حدودا یک هفته ای با ایجاد معابر امن برای خروج غیر نظامیان میتواند شروع عملیات تازه بر علیخ تروریست ها در حلب را توجیه کرده و ورود ناو جنگی روسیه به سواحل سوریه نیز در همین راستا قابل تفسیر است.

 
تعداد بازدید : 100
دانلود
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲
اين استعمارگران با پول مسلمانان بر سر خودشان بمب مي ريزند و کودکان و زنان بي گناه را مي کشند خدايا همه شياطيني که عليه مسلمانان توطئه مي کنند نابودشان کن . فرقي نمي کند چه غرب و چه شرق غارتگر.
به معنای خوی تجاوزگری روسیه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار