بازدید 6654

قول پ.ک.ک برای تشدید مقابله علیه ترکیه

گروه شبه نظامی پ ک ک اعلام کرد که مبارزه خود علیه ترکیه را افزایش خواهد داد.
کد خبر: ۶۳۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵ 04 November 2016
 گروه شبه نظامی پ ک ک اعلام کرد که مبارزه خود علیه ترکیه را افزایش خواهد داد.

به گزارش رویترز، یکی از فرماندهان پ ک ک در یک پیام ویدئویی که روز جمعه منتشر شد، اعلام کرد: گروه پ ک ک مبارزه خود علیه ترکیه را تشدید خواهد کرد.
این پیام پس از آن منتشر شده است که پلیس ترکیه 11 نفر از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق را بازداشت کرده است.

مراد کارایلان از فرماندهان ارشد پ ک ک تاکید کرد: این مساله برای مردم کرد بسیار مهم است که نسبت به بازداشت نمایندگان حزب دموکراتیک خلق، واکنش نشان دهند.
پس از شکسته شدن توافق آتش بس بین دولت ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک در تابستان گذشته، مناطق کُردنشین ترکیه در ماه‌های اخیر صحنه ناآرامی بوده است.حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در 31 سال گذشته برای استقلال و خودمختاری از ترکیه با نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در جنگ هستند.

«صلاح الدین دمیرتاش» رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها در منزلش در دیاربکر (جنوب ترکیه) بازداشت شده است و «فیگن یوکسک‌داغ» دیگر رهبر این حزب نیز در آنکارا تحت بازجویی قرار دارد.
رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها به اتهام تبلیغ برای حزب کارگران کردستان «پ‌ک‌ک» بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی) اتهام دیگر صلاح‌الدین دمیرتاش را تحریک به خشونت در جریان تظاهرات خونین در سال 2014، عنوان کرده است.
در حالی بازداشت رهبران حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه انجام شده است که در این کشور قانون وضعیت اضطراری» بر قرار است. این قانون از زمان کودتای نافرجام در 15 ژوئیه اعلام شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر