بازدید 3417
در دومین سالگرد کشتار مردم قبیله «البونمر» توسط داعش

رئیس‌پارلمان‌عراق:‌پیشروی در‌داخل موصل ادامه‌دارد

رئیس پارلمان عراق، از «پیشروی شجاعانه نیرو‌های امنیتی این کشور به سمت مرکز موصل» برای آزاد‌سازی مناطق تحت تسلط داعش سخن گفت.
کد خبر: ۶۳۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 03 November 2016
رئیس پارلمان عراق، از «پیشروی شجاعانه نیرو‌های امنیتی این کشور به سمت مرکز موصل» برای آزاد‌سازی مناطق تحت تسلط داعش سخن گفت.

به گزارش فارس، «سلیم الجبوری» ‌رئیس پارلمان عراق، روز پنجشنبه از پیشروی نیروهای امنیتی این کشور به سمت مرکز شهر «موصل» برای آزاد‌سازی مناطق آن از تسلط نیروهای تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش شبکه خبری «روداو»، الجبوری در دومین سالگرد قتل‌عام قبیله «البونمر» در منطقه «هیت» در غرب استان الانبار به دست داعش، گفت: «گروهک تروریستی داعش دو سال پیش در چنین روزی برای جبران شکست‌هایش در عراق، طی یک عملیات جنون‌آمیز جان بیش از 2‌ هزار تن از جوانان و روحانیان و زنان و کودکان را گرفت».

رئیس پارلمان عراق ضمن اشاره به استقامت منحصر‌به‌فرد و رشادت‌های جوانان این قبیله برای دفاع از شرافتشان در مقابله با باطل گفت: «کشتار مردم البونمر، جنایات "اسپایکر"، قتل‌عام "ایزدی‌ها"، مسیحیان و... ما را به یقین می‌رساند که قبیله‌ها و مذهب‌ها نزد گروه تروریستی وحشی داعش هیچ فرقی با‌هم ندارند. جنایات این گروه برای همه مردم عراق یکسان است و این تنها وحدت عراقی‌ها را می‌طلبد».

سلیم الجبوری اعلام کرد، داعشی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف و فتنه‌انگیزی بین مردم عراق هستند. آن‌ها دنبال فرصتی می‌گردند که از طریق آن در جهت تجزیه قومی-قبیله‌ای این کشور استفاده کنند؛ مقابله و نبرد ما با داعش در استان «نینوی» (به مرکزیت موصل) برای گرفتن انتقام خون شهدای کشتار‌های بی‌رحمانه این گروه علیه مردم است.

وی تأکید کرد، نیرو‌های عراق شجاعانه در حال پیشروی به سمت قلب موصل هستند و مردم این شهر صدای مجاهدت فرزندان مبارز و شجاع خود را می‌شنود.

آبان ماه دو سال گذشته، تروریست های تکفیری داعش به مردم قبیله البونمر در استان «الانبار» واقع در غرب عراق حمله کردند و دست به کشتار وحشیانه‌ای زدند.

شیخ «نعیم الکعود» رهبر قبیله البونمر در آن روز‌‌ها طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس گفت: «پانصد و بیست و یک تن از اعضای عشیره البونمر توسط داعش کشته و ده‌ها تن دیگر هم به اسارت این گروه درآمدند و عشیره البونمر در کنار نیروهای مردمی پشتیبان ارتش عراق در جنگ علیه تروریست‌های داعش است که حاضر به هم‌پیمانی با آن نشده و به همین دلیل داعش دست به کشتار وحشیانه شمار زیادی از افراد این قبیله زده است.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان