بازدید 7741

دستگیری سرکرده باند تبهکاران بین‌المللی در مشهد

جوان 22 ساله با شنیدن صدای ترمز شدید پژو پارس میخکوب شد و ناگهان افراد مسلح به کلاشینکف با ایجاد رعب و وحشت در محل و با استفاده از شوکر و اسپری، این جوان را در تاریکی شب داخل پژو پارس انداختند و با سرعتی وحشتناک فرار کردند. ا
کد خبر: ۶۳۶۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶ 30 October 2016
سرکرده باند تبهکاران مسلح بین المللی که به اتهام گروگانگیری مسلحانه در زاهدان تحت تعقیب پلیس قرار داشت پس از چند ماه فرار به پاکستان و شهرهای دیگر کشور، در چنگ کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی گرفتار شد.
 
به گزارش خراسان، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در حاشیه عملیات دستگیری سرکرده باند تبهکاران مسلح گفت: بیست و یکم خرداد گذشته جوان 22 ساله ای به نام جمشید که قصد رفتن به منزل را داشت ناگهان در محاصره پژوسواران مسلح قرار گرفت.
 
سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: این حادثه در خیابان امیرکبیر زاهدان هنگامی رخ داد که جوان 22 ساله با شنیدن صدای ترمز شدید پژو پارس میخکوب شد و ناگهان افراد مسلح به کلاشینکف با ایجاد رعب و وحشت در محل و با استفاده از شوکر و اسپری، این جوان را در تاریکی شب داخل پژو پارس انداختند و با سرعتی وحشتناک فرار کردند. این در حالی بود که گروگانگیران مسلح، رهگذران و عابران که وحشت زده به صحنه گروگانگیری می نگریستند را با تهدید به مرگ از محل دور کردند تا راه گریزشان باز شود.
 
این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: آدم ربایان مسلح پس از چند روز که گروگان را به نقطه نامعلومی انتقال داده بودند با خانواده جوان 22 ساله تماس گرفتند و 350 میلیون تومان برای آزادی وی تقاضا کردند. وی گفت: گروگانگیران در تماس تلفنی با خانواده گروگان مدعی شدند که شما اولین نفری نیستید که فرزندش را ربوده ایم! اگر 350 میلیون را ندهید فرزندتان را می کشیم!! سرهنگ رزمخواه تصریح کرد: اگرچه با این جمله نگرانی های اعضای خانواده مذکور به شدت افزایش یافت اما کارآگاهان پلیس زاهدان که با جدیت و با استفاده از شیوه های نوین علمی و تخصصی به ردیابی گروگانگیران پرداخته بودند ضمن ارائه آموزش های لازم به خانواده گروگان و همچنین با انجام یکسری فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند طی چند روز اعضای این باند خطرناک بین المللی را شناسایی کنند.  
 
بدین ترتیب عملیات دستگیری آنان آغاز شد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بررسی ها و رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان پلیس زاهدان به سرنخ هایی رسید که نشان می داد سرکرده باند گروگانگیری فردی به نام «ش» است که سابقه مواد مخدر نیز دارد و از تبهکاران خطرناک بین المللی است. وی افزود: ادامه تحقیقات بیانگر آن بود که تبهکاران مسلح جوان 22 ساله را به یکی از روستاهای اطراف زاهدان منتقل کرده اند و در یک اتاق گلی تاریک نگهداری می کنند.
 
 این مقام انتظامی یادآور شد: با به دست آمدن این اطلاعات عملیات کارآگاهان وارد مرحله جدیدی شد و آنان با کسب مجوزهای قضایی و در یک عملیات هماهنگ و گسترده موفق شدند 2 تن از عاملان اصلی گروگانگیری به نام های «الف-ن» و «ج-ن» را دستگیر و گروگان مذکور را پس از گذشت 25 روز از ماجرای گروگانگیری آزاد کنند. وی گفت: تحقیقات پلیسی با توجه به اظهارات گروگان نشان می داد که «تبهکاران خشن» با اطلاع از وضعیت مالی مناسب پدر گروگان که به امر ساخت و ساز مجتمع های مسکونی و اداری در مشهد و زاهدان فعالیت داشته است او را به امید دسترسی به مبالغ هنگفت چند صد میلیونی ربوده اند و در یک اتاق کوچک گلی در روستا زندانی کرده اند. آنان برای رسیدن به اهداف شوم خود مدام با شوکر برقی و کتک کاری های متعدد اقدام به شکنجه جسمی و روحی این جوان کرده اند به طوری که او حتی از نور آفتاب نیز در دخمه تاریک محروم بوده است . سرهنگ رزمخواه افزود: گروگان مذکور مدعی است که گروگانگیران به جای وعده غذایی به او حشیش و تریاک می دادند تا بدین ترتیب بتوانند خانواده وی را برای پرداخت پول در تنگنا قرار دهند.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح چگونگی دستگیری سرکرده این باند خطرناک نیز گفت: پس از دستگیری 2 متهم در زاهدان مشخص شد که «ش» (سرکرده باند) با اطلاع از دستگیری همدستانش به کشور پاکستان گریخته است. به همین خاطر عملیات های پلیسی برای دستگیری وی ادامه یافت تا این که حدود 2 هفته قبل اطلاعاتی به پلیس آگاهی خراسان رضوی رسیدکه نشان می داد «ش» دوباره به ایران بازگشته و در مشهد مخفی شده است به همین دلیل گروهی از کارآگاهان زبده اداره عملیات ویژه با نظارت و هدایت سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی) بررسی های اطلاعاتی خود را با توجه به نیابت قضایی ارسالی از زاهدان آغاز کردند. سرهنگ کارآگاه حمید رزمخواه تصریح کرد: بررسی های مقدماتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی بیانگر آن بود که سرکرده این باند تبهکاری قصد دارد با تشکیل باند دیگری در مشهد اقدامات مجرمانه خود را ادامه دهد بنابراین با توجه به بعد امنیتی و اهمیت موضوع فعالیت های اطلاعاتی کارآگاهان با انجام یکسری اقدامات فنی و تخصصی در مکان های احتمالی تردد متهم ادامه یافت تا این که کارآگاهان با ردیابی و رصدهای پلیسی چندین پاتوق در مناطق سیدرضی و بولوار پیروزی را زیر نظر گرفتند و به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد این تبهکار خطرناک تغییر چهره داده است. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با شناسایی چهره تغییر یافته متهم مشخص شد که وی مقابل سینمایی در منطقه رضاشهر با فردی قرار ملاقات دارد.
 
 وی گفت: این گونه بود که کارآگاهان با صدور دستوری از سوی قاضی احمدی نژاد (بازپرس شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) با پوشش های اطلاعاتی وارد عمل شدند و خیابان های اطراف را به محاصره درآوردند. سرهنگ «رزمخواه» تصریح کرد: با توجه به احتمال مسلح بودن متهم 4 گروه عملیاتی با به کارگیری موارد امنیتی و به طور هماهنگ این متهم را در حلقه محاصره گرفتار کردند و در میان بهت و ناباوری، حلقه های قانون را بر دستان سرکرده باند تبهکاران بین المللی گره زدند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: متهم مذکور برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر