بازدید 5415

شرکت فولاد مبارکه واحد نمونه استاندارد کشوری

از سوي سازمان ملي استاندارد، لوح و تنديس واحد نمونه توليد ملي به شرکت فولاد مبارکه اختصاص يافت.
کد خبر: ۶۳۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 22 October 2016
در آئيني که به مناسبت روز جهاني استاندارد  و با حضور دکتر جهانگيري معاون اول رئيس جمهور، جمعي از وزرا، مقامات، نمايندگان مجلس و مديران ارشد صنايع کشوربرگزار شد، از سوي سازمان ملي استاندارد، لوح و تنديس واحد نمونه توليد ملي به شرکت فولاد مبارکه اختصاص يافت. 

به گزارش خبرنگار فولاد در اين مراسم که در 26 مهرماه در سالن همايش‌‌‌‌‌‌هاي صدا وسيما برگزار شد، دكتر اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهور با تبريك روز جهاني استاندارد به همه دست اندركاران و تلاشگران اين حوزه، اظهار داشت: اهميت و جايگاه استاندارد بر كسي پوشيده نيست و در زندگي اجتماعي و شخصي هر يك از ما معيار و اندازه هايي بايد وجود داشته باشد كه بر اساس آن بدانيم زندگي ما از كيفيت خوبي برخوردار است.

وي با تأكيد بر اينكه استاندارد نقشي تعيين‌كننده در بخش‌‌‌‌‌‌هاي مختلف از جمله رشد اقتصادي كشور دارد، اظهار داشت: ممكن است تصور شود برخورداري از استاندارد فقط خدمت به مصرف كننده است اما در حقيقت توليد كنندگان بيشتر از آن نفع مي برند زيرا وقتي كالايي از استاندارد مناسب برخوردار باشد مي تواند در صحنه رقابت و در بازارهاي داخلي و بين المللي جاي خود را باز كند و سود آن نصيب توليد كننده خواهد شد.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه در كالاهاي توليدي، صنعتي و خدماتي در حقيقت معيار و سنجش براي كيفيت مطلوب استاندارد است، خاطرنشان كرد: در واقع اگر كالايي موفق شود كه شاخص‌‌‌‌‌‌هاي استاندارد را داشته باشد، از كيفيت خوبي برخوردار است و به همين دليل است كه در بسياري كشورهاي جهان براي حركت‌‌‌‌‌‌هاي اقتصادي خود استانداردهايي را معرفي مي كنند.


جهانگيري با تأكيد براينكه استاندارد هيچگاه سقف نيست بلكه حداقل‌‌‌‌‌‌هايي است كه اگر محصولي كمتر از آن باشد نبايد به توليد آن ادامه داد، گفت: امروز برخي بنگاه‌‌‌‌‌‌هاي اقتصادي و واحدهاي توليدي استانداردهايي را فراتر از استانداردهاي ملي براي خود هدف‌گذاري مي‌كنند و به استانداردهاي ملي اكتفا نمي‌كنند و تلاش آنها اين است كه بتوانند كالايي در سطح استانداردهاي بين‌المللي توليد كنند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي و اجماع صورت گرفته براي اجراي اين سياست‌‌‌‌‌‌ها خاطرنشان كرد: خوشبختانه دولت، مجلس شوراي اسلامي، بخش خصوصي و همه افراد مؤثر متحد شده‌‌‌‌‌‌اند كه اقتصاد مقاومتي را اجرا و اقتصاد كشور را به حركت درآورند.

دكتر جهانگيري افزود: توليد كنندگان كشور بايد هدف گذاري كنند كه كالاهاي آنها بتواند در بازارهاي بين المللي به رقابت بپردازند زيرا امكان ندارد كه كالايي از كيفيت مناسب برخوردار نباشد و بتواند در بازار داخلي و خارجي به حيات خود ادامه دهد.

وي با تأكيد بر رعايت استاندارد در توليد كالاها و نقش اين امر در افزايش سود توليدكنندگان، افزود: متأسفانه در كشور ما خدمات پس از فروش به خوبي به مصرف كننده ارائه نمي‌‌‌‌‌‌شود اما اگر توليد كنندگان نكات استاندارد را در توليد خود رعايت كنند ميزان ضايعات و تعويض كالاهاي ناسالم به ميزان چشمگيري كاهش خواهد يافت و در نتيجه توليد كننده ضرر كمتري متحمل خواهد شد.

وي با تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي در خصوص استاندارد، گفت: رسانه ها و همه نهادها بايد در اين زمينه فرهنگ سازي كنند تا مردم به هنگام خريد كالا، پيش از توجه به قيمت به كيفيت و استاندارد آن توجه كنند.

دكتر جهانگيري با تأكيد بر اهميت استاندارد اظهار داشت: به دليل اهميت اين موضوع يك بند در سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي به موضوع استاندارد اختصاص يافته است و دولت نيز اين موضوع را بعنوان يك برنامه جدي در دستور كار خود دارد.

گواهينامه‌هاي استاندارد ايران در 100 كشور جهان قابل قبول است

بنابر اين گزارش در اين مراسم رييس سازمان ملي استاندارد نيز گزارشي از فعاليت‌هاي اين سازمان در سال‌هاي اخير ارايه كرد و گفت: خوشبختانه امروز گواهينامه‌هاي استاندارد ايران در 100 كشور جهان قابل قبول است و رتبه ايران در سازمان بين المللي ايزو از 31 به 27 ارتقاء پيدا كرده است.

معرفي شرکت فولاد مبارکه اصفهان به عنوان واحد نمونه استاني

به همين مناسبت در مراسم انتخاب واحدهاي نمونه استاني در اصفهان نيز روز چهارشنبه 28 مهرماه در سالن نگين نقش جهان سپاهان شهراصفهان با حضور استاندار، مدير کل استاندارد استان، رييس مرکز ملي تعيين صلاحيت سازمان ملي استاندارد، مديران کنترل کيفي وهمچنين منتخبين استاني، کشوري و نمونه استاندارد در استان اصفهان، از سوي اداره کل استاندارد استان اصفهان، لوح شرکت برتر در کسب «واحد نمونه کيفي در سطح ملي» به فولاد مبارکه اختصاص يافت و از اقدامات اين شرکت در اين راستا تجليل شد.

به گزارش خبرنگار فولاد در اين همايش، استاندار اصفهان با بيان اينکه امسال طبق فرمايشات مقام معظم رهبري سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل است ، بنا براين نقش استاندارد در اجراي اقتصاد مقاومتي و تحقق آن و موفقيت آن بسيار مهم و اساسي است.

رسول زرگرپور افزود: بنابر اين در اين خصوص بايد از فرصتها استفاده نمود و تهديدها را تبديل به فرصت کنيم و خودمان را در مقابل تهديدهاي دشمنان از آسيب پذيري خارج کنيم و از اين رهگذر مي‌‌‌‌‌‌بايستي در مقوله اقتصاد، فعاليتهاي درست و بجايي انجام دهيم و اميدوار بود در مسائل اجتماعي و فرهنگي نيز موفق بشويم و تأثير اين مقوله را در اين حوزه ها هم شاهد باشيم.

وي يادآور شد: بايد به توليد داخلي و ايجاد اشتغال و رفع بيکاري و رونق اقتصادي در مقابله با رکود که از مطالبات و خواسته هاي به حق مردم است توجه بشود و علاج بر اين است که در اقتصاد مقاومتي که شعار و دستورکار امسال است، کار و تلاش وافري انجام بدهيم.
ايشان تصريح نمود: استانداردها کمک مي کنند تا ما بتوانيم در دنياي رقابتي که بسيار هم سخت و فشرده است سر پا بمانيم و به فعاليت اقتصادي خودمان با انگيزه ي بيشتري ادامه بدهيم و براي پايداري در اين دنياي پر رقابت ، چاره‌‌‌‌‌‌اي جز اين نداريم که سطح استانداردها را تا سطح ممکن بالا ببريم و در اين زمينه سعي کنيم هميشه به روز باشيم.

ايشان با اشاره به شعار روز جهاني استاندارد امسال که در آن مي‌گويد استانداردها، اعتمادساز هستند در واقع مبين اين موضوع هستند که  استانداردها  ما را به روشها و آيين‌‌‌‌‌‌هاي کار اطمينان بخش و با چارچوب قابل اعتماد همکاري متصل مي کند و از طريق ارائه تفاسير مشترک در باره طرف هاي يک ارتباط يا معامله در تجارت سودمند متقابل و بهره گيري مناسب از منابع و تجارت بين المللي ايفاي نقش مي کند.

وي گفت: مصرف کننده باور مي خواهد، اعتماد مصرف کننده مستلزم ، اعتماد و باور او است و اين زماني حاصل مي شود که مخاطب به درجه معقولي از اغنا رسيده باشد به همين علت اهميت برخورداري محصولات از کيفيت بالا و استاندارد در افزايش فروش و جلب رضايت مصرف کنندگان داخلي و خارجي باعث شده است که مسئولان مربوطه در مقوله تدوين استانداردها به کيفيت کالا و خدمت به عنوان رمز بقاء در بازارهاي رقابتي داخلي و خارجي و مقوله‌‌‌‌‌‌اي کليدي و تأثير گذار توجه کنند.

استاندار افزود: امروزه استاندارد به عنوان مطالبه ملي مطرح است، يک نياز دولتي و دستگاهي نيست و جامعه نسبت به سازمان ملي استاندارد ايران اطمينان دارد که اين اطمينان بايد تقويت شود.

رمز برتري فولاد مبارکه؛ توليد و عرضه محصولات طبق مشخصات فني و کيفي و منطبق با استانداردهاي بين المللي
در همين رابطه فرزاد ارزاني معاون تکنولوژي شرکت فولاد مبارکه در خصوص معيارهاي انتخاب واحدهاي نمونه استاندارد کشوري يادآور شد: رعايت استانداردهاي ملي و بين المللي در توليد و عرضه محصولات و برخورداري از پروانه استاندارد ملي براي کليه محصولات، مشارکت فعال در تدوين استانداردهاي ملي، حضور مؤثر در اجلاسيه هاي بين المللي استاندارد، برخورداري از رويه‌‌‌‌‌‌هاي نظام‌‌‌‌‌‌مند در رسيدگي به شکايات و بازخوردهاي دريافتي از مشتريان، استقرار سيستمها و فرآيندهاي مديريت کيفيت، دارا بودن گواهينامه‌‌‌‌‌‌هاي کيفي بين المللي محصولات و ... از مهمترين اين معيارها بشمار مي‌‌‌‌‌‌آيد.

وي در ادامه با اشاره به اقدامات فولاد مبارکه در خصوص کسب اين موفقيت، گفت: توليد و عرضه محصولات طبق مشخصات فني و کيفي و منطبق با استانداردهاي بين المللي به بازارهاي داخلي و صادراتي باعث شده است از ابتداي راه‌اندازي، شرکت فولادمبارکه همواره برتري خود را در حوزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هاي مختلف مرتبط با استاندارد وکيفيت حفظ نمايد.

معاون تکنولوژي فولادمبارکه با اشاره به شعار سازمان جهاني استاندارد، گفت: شعار امسال «استانداردها اعتماد سازند» يا «Standards Build Trust»  بود که با توجه به اينکه اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات استاندارد و با کيفيت داخلي از اهداف کشور در سال جاري اعلام شده است، شرکت فولاد مبارکه جهت تحقق بخشي به اين اهداف و برنامه‌‌‌‌‌‌ها اقدام به طراحي و معرفي يک مدل بومي تحت عنوان IR-Marking نموده است که با الگو برداري از مدل اروپايي گواهينامه کيفي CE-Marking  توسط متخصصان و کارشناسان داخلي شرکت انجام و به مراجع ذيربط نظير سازمان ملي استاندارد پيشنهاد شده است که در صورت تصويب و نهايي شدن اين طرح و در جهت حمايت از حقوق مصرف کنندگان و توليد کنندگان داخلي، فرآيندها و سازوکارهاي فعلي که در گمرکات و مبادي ورودي کشور براي کنترل مرغوبيت فولادهاي وارداتي اجرا مي‌گردند، بنحو مؤثر و قابل  ملاحظه اي بهبود و ارتقا مي يابند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر