بازدید 10957

وزیر جدید علوم: من دغدغه دين دارم

در تفكر ليبراليسم، سير علوم از آنچه بود، هست و خواهد بود چه در علوم انساني و چه در علوم تجربي خبر مي‌دهد، ‌نتيجه اين سير علوم، دانشگاه‌هاي نظام‌هاي غربي است كه با اين مسير حركت مي‌كنند و اوج آن شيطان است.
کد خبر: ۶۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۷ 09 September 2009
وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري، تاکید کرد: من تنها دغدغه دين را دارم و دانشگاه‌ها نيز بايد همين دغدغه را داشته باشند، چرا كه سير علوم در دانشگاهها بايد در مسير تعريف شده جهان بيني اسلامي باشد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، كامران دانشجو رييس ستاد انتخابات دهيمن دور رياست جمهوري كه ديروز به عنوان وزيرعلوم، تحقيقات و فناوري سخنرانی کوتاهي كرد، در ابتدا با تاکید بر اینکه من تنها دغدغه دين را دارم و دانشگاه‌ها نيز بايد همين دغدغه را داشته باشند، گفت: در تفكر ليبراليسم، سير علوم از آنچه بود، هست و خواهد بود چه در علوم انساني و چه در علوم تجربي خبر مي‌دهد، ‌نتيجه اين سير علوم، دانشگاه‌هاي نظام‌هاي غربي است كه با اين مسير حركت مي‌كنند و اوج آن شيطان است.


او درادامه به جهان بینی بر سیرعلوم اشاره کرد و افزود: جهان بيني اسلامي در اين مسير علاوه بر سير افقي در مسير عمودي، دو سوال مطرح مي‌كند، ‌اول اينكه چه كسي آفريده و براي چه خلق كرده است؟


دانشجو با طرح سوال هایی افزود: هدف از اين همه دانشگاه، ‌مدرس و علم چيست؟ و چرا مي‌خواهيم عالم شويم، ما مي‌خواهيم عالمي شويم كه فقط لاشه علم را داشته باشيم يا اينكه روح علم هم در آن دميده شود تا علم احيا شود. اگر قرار است دانشگاه‌هاي ما اسلامي باشد كه از همين قرار است، ‌بايد اين دو سوال در تمام گفتار، كردار، رفتار و اعمال مطرح باشد.


وزير علوم با بيان اينكه فضاي دانشگاه بايد با اين دو سوال مملو شود، اضافه کرد: اگر به اين دو سوال در دانشگاه‌ها، ‌كلاس و با دانشجويان توانستيم در رفتار، گفتار و اخلاق پاسخ دهيم، حتما به اهدافمان مي‌رسيم.


دانشجو به سخنان امام خميني(ره) نیز مبني بر اينكه دانشگاه‌ ‌كارخانه انسان سازي اشاره کرد و افزود: اميدواريم خداوند عنايت بفرمايد تا همه ما را خادمين مطلوب مردم و مجذوب در اسلام و ولايت و محبوب حضرت وليعصر(عج) قرار دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار