بازدید 5705

ارتش عراق به ۱۰ کیلومتری مرکز نینوا رسید

آزادی هفت روستا و نصب پرچم عراق در آنها و رسیدن نیروهای امنیتی به ۱۰ کیلومتری مرکز استان نینوا از جمله اخبار عملیات آزادسازی موصل است.
کد خبر: ۶۳۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 20 October 2016
آزادی هفت روستا و نصب پرچم عراق در آنها و رسیدن نیروهای امنیتی به ۱۰ کیلومتری مرکز استان نینوا از جمله اخبار عملیات آزادسازی موصل است.

به گزارش مهر به نقل از سومریه نیوز، واحد جنگ رسانه نیروهای عراقی روز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس فدرال عراق ۷ روستا در محور القیاره را آزاد و پرچم عراق را در آنها ابرافراشته است.

این واحد در بیانیه ای اعلام کرد که یگان های پلیس فدرال هفت روستا شامل روستاهای البیجوانیه، البیجوانیه سوم، الدرج، البکر اول، الکبر دوم، المنکوبه و الرفله را در این محور از سیطره گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

این بیانیه افزود که نیروهای تحت امر این یگان ها پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این روستاها برافراشته و تلفات زیادی را به نیروها و تجهیزات گروه تروریستی داعش وارد کردند.

از سوی دیگر «حسام الدین الصفار» عضو شورای استان نینوا از رسیدن نیروهای امنیتی مشترک عراق به ۱۰ کیلومتری مرکز این استان از سمت محور الخازر خبر داد.

الصفار گفت: نیروهای امنیتی از دو محور الخازر و الحمدانیه موفقیت چشمگیری در عملیات آزادی نینوا کسب کرده اند و به شکل ممتازی از محور جنوبی یعنی محور القیاره تا بخش الشوره در جنوب نینوا در حال پیشروی هستند.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه به پیشرفت گسترده ای دست یافته و به همراه نیروهای ارتش عراق در شرف تسلط بر اغلب مناطق از سمت محور الخازر هستند و با تقویت مواضع خود در الحمدانیه که یکی از بزرگترین شهرستان ها است به ۱۰ کیلومتری مرکز استان نینوا رسیده اند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه با اعلام اینکه نبرد «نینوا ما داریم می آییم» همچنان ادامه دارد، تاکید کرد که به منظور حفظ جان غیرنظامیان ناچار به سرعت بخشیدن به یکسره کردن نبرد نیستند.

لازم به ذکر است که حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد دوشنبه رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه تروریستی داعش را اعلام کرد و نیروهای امنیتی مشترک عراق با حمایت جنگنده های عراقی به این عملیات ادامه می دهند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست