بازدید 5809

پیام ارتش عراق به ساکنان موصل/ این «رعد و برقِ قبل از باران» است

این اعلامیه به شهروندان موصل گفته شده که «حملات زمینی و هوایی ارتش، شهروندان عادی را هدف قرار نخواهد داد»، اما در عین حال از ساکنان موصل خواسته شده از پایگاههای شناخته‌شده شبه‌نظامیان داعش دوری کنند.
کد خبر: ۶۳۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ 16 October 2016

 این اعلامیه به شهروندان موصل گفته شده که «حملات زمینی و هوایی ارتش، شهروندان عادی را هدف قرار نخواهد داد»، اما در عین حال از ساکنان موصل خواسته شده از پایگاههای شناخته‌شده شبه‌نظامیان داعش دوری کنند.

به گزارش تابناک، ارتش عراق با ریختن هزاران اعلامیه‌ بر فراز شهر موصل درباره حمله قریب‌الوقوع به ساکنان این شهر هشدار داده است. 

در اطلاعیه ارتش عراق که امروز یکشنبه روی موصل ریخته شد، آمده که مراحل نهایی تدارکات حمله برای پس گرفتن موصل از داعش آغاز شده است.

طبق گزارش بی بی سی، در این اعلامیه به شهروندان موصل گفته شده که "حملات زمینی و هوایی ارتش، شهروندان عادی را هدف قرار نخواهد داد"، اما در عین حال از ساکنان موصل خواسته شده از پایگاههای شناخته‌شده شبه‌نظامیان داعش دوری کنند.

در بخش دیگری از این اعلامیه، خطاب به شهروندان گفته شده: «آرام باشید و به کودکان خود بگوئید این یک بازی یا رعد و برق قبل از باران است. زنان برای حفظ روحیه کودکانشان نباید جیغ بکشند».

به گفته مقامهای ‌نظامی و دولتی در عراق حمله به این شهر ممکن است تا دو هفته دیگر آغاز شود.

موصل یکی از پایگاه‌های مهم داعش در عراق بشمار می‌رود که در ژوئن سال ۲۰۱۴ به تصرف این گروه درآمد. 

سازمان ملل هفته پیش گفته بود که با آغاز جنگ موصل، خود را برای «بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات انسان‌دوستانه آماده می‌کند».

این سازمان مدعی شده که با آغاز درگیری‌ها تا حدود یک میلیون نفر آواره شوند و از شهروندان به عنوان «سپر انسانی» استفاده شود!

ادعای سازمان ملل در حالی است که امروز یکشنبه حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در دیدار با «فیلیپو گراندی»  نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرد آنچه برای ما مهم است، فقط آزادسازی اراضی عراق نیست، بلکه آزادی انسان و حفاظت از امنیت آن است.

حیدر عبادی افزود: گذرگاه های امن برای خروج غیرنظامیان هنگام عملیات آزادسازی موصل، آماده است. 

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با تاکید بر اینکه طرح راهبردی برای بازگرداندن امنیت به مناطق آزاد شده وجود دارد، گفت: جامعه جهانی و نهادهای بین المللی باید به دولت عراق در این زمینه کمک کنند.

گراندی نیز از تلاش های بغداد در تعامل با آوارگان و تامین امنیت برای بازگشت آنها به مناطق آزاد شده، تقدیر و تشکر کرد.

 
 
 
 
 
جام
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار