پيرو انتشار مطلبي با عنوان «ايرانسل و تبليغ يکي بگير و 2 تا ببر» در سايت «تابناك» روابط عمومي شركت ايرانسل در توضيحي نوشت:
براي دريافت سيم کارت هديه تکميل مراحل زير الزامي است:
1- تکميل ثبت نام
2- ارسال مدارک به ايرانسل
3- برقراري نخستين تماس
4- ارسال پيام کوتاه بدون متن به 2112 و بعد 2115
مشترک براي اينکه حائز شرايط دريافت سيمکارت هديه شود، در فاصله زماني اعلام شده کافي است پس از تکـميل ثبت نام و ارسـال مـدارک (کپي شناسنامه يا کارت ملي، با درج شماره ايرانسل روي آن) به ايرانسل، نخستين تماس را از سيم کارت خريداري شـده برقرار نمايد. همچـنين ميبايست در همين فاصـله ابتدا يک پيام کوتاه بدون متن از خط ايرانسل به 2112 ارسال شود. به اين ترتيب، کد پستي اي که در سيستم ايرانسل براي پرونده مشترک ثبت شده است، براي وي از طريق پيام کوتاه ارسال ميشود.
اين کد ميبايست حتماً کنترل شود تا با کد پستي 10 رقمي که در قبوض تلفن، آب، برق يا گاز مشترک درج ميشود، يکسان باشد، زيرا اين کد نشان دهنده آدرس محـلي است که سيم کارت هديه به آن ارسال خواهـد شـد. بنابراين، در صورتي که کد پستي صـحيح بود، براي تاييد آن ميبايست، يک پيام کوتاه بدون متن ديگر از خط ايرانسل به 2115 ارسال شود؛ به اين شکل، کد پستي محلي را که بايد سيم کارت هديه به آن ارسال شود، به ايرانسل اعلام و تائيد نهائي ميشود. در صورتي که کد دريافتي صحيح نبود، لازم است سريعاً به محل خريداري سيم کارت مراجعه کرده و کد پستي را تصحيح و مراحل ذکر شده دوباره تکرار شود.
شايان ذکر است در صورتي که حداکثر تا 30 روز پس از ثبت نام سيم کارت خريداري شده، نخستين تماس از سيم کارت هديه برقرار نشود، اين سيم کارت باطل ميشود. سيم کارت هديه داراي 2 هزار ريال اعتبار اوليه (شامل 3 درصد ماليات بر ارزش افزوده) است.
همچنين مرکز تماس ايرانسل به شماره 140 (براي تماس از سيم کارت ايرانسل) و 09351400000 (براي تماس از ساير خطوط) براي مشترکين سيم کارتهاي دائمي و 130 (براي تماس از سيم کارت ايرانسل) و 09351300000 (براي تماس از ساير خطوط) در تمام طول شبانه روز و کل هفته آماده پاسخگويي به سوالات و مشکلات احتمالي مشترکين محترم ميباشد.