بازدید 7314

بررسی وزیر پیشنهادی نیرو

کد خبر: ۶۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۶ 03 September 2009
نصرالله ترابي كه به عنوان مخالف وزير پيشنهادي نيرو سخن مي‌گفت، گفت: در بررسي سوابق تحصيلي ايشان مشاهده مي‌كنيم كه آقاي علي‌آبادي فوق ليسانس معماري از دانشگاه خواجه نصير دارند و مدرك تحصيلي‌شان با وزارتخانه‌اي كه براي آن معرفي شده‌اند تطابقي ندارد.

به گزارش  ايسنا، نماينده شهركرد همچنين به عملكرد علي‌آبادي در سازمان تربيت بدني اشاره كرد و گفت: آقاي علي‌آبادي در اين سازمان نيز از نيروهاي غير متخصص و فاقد تجربه استفاده كرد و اين باعث شد كه اين سازمان با چالش جدي مواجه شود.

وي با بيان اينكه ما در اين سازمان شاهد جابه‌جايي نيروها بوديم و اين جابه‌جايي بعدا به ضرر كشور تمام شد به تغيير اعضاي فدراسيون واليبال و كشتي اشاره كرد و گفت: ما مشاهده كرديم كه رييس موفق فدراسيون واليبال را به فدراسيون كشتي برد و با اين انتقال موجب شد كه اين دو فدراسيون با مشكل مواجه شوند و ما اينچنين مشكلي را نيز در فدراسيون فوتبال مشاهده كرديم.

وي همچنين به عدم موفقيت تيم اعزامي ايران به مسابقات المپيك پكن اشاره كرد و گفت: علي رغم هزينه‌هاي بسيار زيادي كه صورت گرفته بود، ما ضعيف‌ترين نتيجه را كسب كرديم و متاسفانه در زمينه فوتبال نيز نتوانستيم به جام جهاني راه پيدا كنيم.

ترابي گفت: آيا نمايندگان مجلس بايد چهارسال در وزارتخانه عظيم نيرو نيز شاهد اينگونه مديريت‌ها باشند؟ آقاي علي‌آبادي در برنامه خود اشاره به جلوگيري از هدر رفتن آب كرد، من سوال دارم كه برنامه شما براي مناطق توليد كننده آب و زاگرس نشين چيست؟ شما چگونه مي‌خواهيد مساله حقوق بالادستي‌ها و پايين‌دستي‌ها را در مساله آب حل كنيد؟

وي ادامه داد: متاسفانه ما شاهد بوديم كه وزارتخانه نيرو بعضا اقدام به احداث نيروگاه و سد كرده و مردم آن منطقه نيز تمام همكاري را با اين وزارتخانه در اين ارتباط كرده‌اند، ولي بعد از اتمام پروژه حق مردم منطقه ايفا نشده، راه‌هاي آنها بعضا مسدود شده و با اتمام پروژه اين راه‌ها باز نشده و حقوق مردم به آنها بازگردانده نشده است، آقاي علي آبادي در اين زمينه چه برنامه‌اي داريد؟

نماينده شهركرد همچنين با طرح اين سوال از علي آبادي كه براي اجراي اصل 44 قانون اساسي در اين زمينه چه برنامه‌اي داريد، گفت: متاسفانه در زمينه توليد برق نيز بيشتر شركت‌هايي كه وابسته به وزارت نيرو بوده‌اند، دخيل بودند و بخش خصوصي به واقع دخالت داده نشده است و از ظرفيت آنها استفاده نشده است، شما در چه تاريخي و چگونه مي‌خواهيد بخش خصوصي را دخالت بيشتري بدهيد.

اين عضو كميسيون اجتماعي همچنين از علي‌آبادي در زمينه چگونگي افزايش بهره‌برداري از آب پرسيد و گفت: انتقال آب بين حوزه‌ها به چه نحو قرار است صورت بگيرد.

وي گفت: متاسفانه برخي از شهرهاي ما هنوز مشغول پروژه فاضلاب هستند و اين طرح پايان نيافته است و شما براي اين مساله چه برنامه‌اي انديشيده‌ايد؟

ترابي همچنين از علي آبادي سوال كرد كه به نظر شما آقاي فتاح چه اشكالي داشتند كه جابه‌جا شده‌اند و اگر اشكالي نداشتند و شما مي‌خواهيد برنامه‌هاي آنها را دنبال كنيد، چرا بايد ايشان جابه‌جا مي‌شدند و اين تغيير براي چه بوده است، آيا مسوول مربوطه مجاز است با استفاده از اختيارات قانوني خود و وارد كردن هزينه سنگين به جامعه اين جابه‌جايي را انجام دهد و اين انتظار وجود داشته باشد كه نمايندگان با چشم و گوش بسته مهر تاييد بر اين جابه‌جايي ها بزنند؟

نماينده شهركرد با بيان اينكه نمايندگان در اين چند روز با سعه صدر و با دقت برنامه وزرا را بررسي كردند، گفت: كشور ما در طول اين سي سال با مشكلاتي روبه‌رو بوده و در موقع راي دادن به كابينه مسائل حاشيه‌اي وارد مجلس مي‌شده و نمايندگان بايد بدون توجه به مسائل حاشيه‌اي به راي دادن به وزرا بپردازند و قطعا تشكيل هيات وزيران قوي براي حل مشكلات كشور بسيار موثر خواهد بود.


حجت‌الاسلام حسن ملك‌محمدي موافق وزير پيشنهادي نيرو گفت: آقاي علي‌آبادي فردي است مدير، داراي روحيه جهادي و شخصيتي متدين و ولايتمدار است و ايشان داراي سابقه درخشان اجرايي در جهاد سازندگي، وزارت راه، بنياد مستضعفان، شهرداري تهران و سازمان تربيت بدني هستند.

، نماينده مردم دامغان در ادامه به عملكرد علي‌آبادي در سازمان تربيت بدني اشاره كرد و گفت: ايشان در اين حوزه عملكرد خوبي به خصوص در بخش زيربنايي و احداث ورزشگاه‌ها داشتند.

وي با بيان اينكه علي‌آبادي برنامه‌هاي خوبي را براي وزارتخانه پيشنهادي در نظر گرفته‌اند، گفت: جلوگيري از هدر رفتن آب يكي از اين برنامه‌هاست، ما در حال حاضر بيشتر مصرف آبمان در زمينه كشاورزي است و بايد سعي كنيم از اين مصرف استفاده بهينه را كنيم و بهره‌برداري را افزايش دهيم.

وي با بيان اينكه در وزارتخانه نيرو سياست‌گذاري و مديريت امري بسيار مهم است، گفت: آقاي علي‌آبادي نيز داراي قدرت مديريت و توان اجرايي خوبي هست و هر كه وي را مي‌شناسد بر اين مساله تاكيد مي‌كند.

نماينده دامغان با بيان اينكه نمايندگان بايد به كساني كه ولايتمدار، متخصص، ساده‌زيست و باتقوا هستند راي اعتماد بدهند، گفت: براي كوري چشم دشمنان داخلي و خارجي من از نمايندگان مجلس مي‌خواهم كه به وزرايي كه داراي اين مولفه‌ها هستند، راي اعتماد بدهند تا هر چه زودتر دولت تشكيل شود.

ملك‌محمدي ادامه داد: مردم در انتخابات رياست جمهوري حضوري بيش از 85 درصدي داشتند و رييس جمهور نيز حدود 25 ميليون راي كسب كرد و با پشتوانه قاطع مردم انتخاب شد و مناسب است كه نمايندگان نيز به وزراي پيشنهادي ايشان كه داراي خصوصياتي كه ذكر شد راي اعتماد بدهند.

وي بار ديگر تاكيد كرد: علي آبادي داراي جوهره مديريتي است و برنامه‌هايش براي مديريت اين وزارتخانه مناسب است و از نمايندگان خواست كه به وي راي اعتماد بدهند.






آقايي نماينده سلماس در موافقت با وزير پيشنهادي نيرو با اشاره به فعاليت‌هاي علي‌آبادي در وزارت راه در زمان جنگ تاكيد كرد: احداث پل والفجر در عمليات والفجر 8 بر روي اروندرود از سوابق ايشان بود، آيا اين زيرساخت‌هاي عمراني در ارتباط با وزارت نيرو نيست. تحصيلات عمراني‌شان و تجربه قريب 28 سال خدمت در مناطقي كه عمدتا در بحث ساخت و سازها و زيربناها بوده است، از جمله سوابق وي است. در بخش تربيت بدني هم اگر چه برخي موفقيت اين بخش را در زدن گل برخي دوستان مي‌بينند، آيا به موفقيت‌ها اين بخش اشاره شده است.

  علي‌اكبر آقايي با اشاره به تحصيلات علي‌آبادي ادامه داد: كاش به سوابق ايشان و تحصيل عمران ايشان و سوابق 25 ساله‌شان هم اشاره مي‌كردند.

وي با اشاره به سابقه 25 ساله آشنايي با علي‌آبادي اظهار كرد: ايشان جهادگري در سيستان و بلوچستان بود كه اولين سمت را در وزارت راه داشتند، در تداوم جنگ و اقدامات استكبار عليه جمهوري اسلامي ايران بهترين فرد براي پشتبياني بودند.

وي افزود: آيا انصاف است كه امروز بگوييم تحصيلات و تجربيات ايشان مرتبط نيست،‌ ايشان بخشي از جمعي خدمات نيروهاي ارزشمندي است كه امروز جمهوري اسلامي بايد افتخار كند به اين فرزنداني كه در خدمت عمراني كشور صادقانه بودند.

وي در پايان خطاب به نمايندگان مجلس خاطرنشان كرد: موفقيت دولت در موفقيت و همكاري‌هاي مجلس است مجلس بايد درباره تخصيص اعتبارات و اجراي پروژه‌ها با دولت همكاري كند واين مصداق فرمايشات مقام معظم رهبري است كه مجلس دولت را كمك كند و دولت با مجلس همكاري كند.






وزير پيشنهادي نيرو اظهار كرد: حدود 20 سال پيش كه در بنياد مستضعفان طرف قرارداد كارهاي وزارت نيرو بودند، تمامي امكانات اين وزارتخانه و طرحها و پروژههاي آن در دست نيروهاي خارجي بود و تمام تجهيزات خطوط انتقال نيرو به صورت بستهبندي شده وارد كشور ميشد، سي سال از انقلاب اسلامي گذشته و دستان توانمند متخصصان اين وزارتخانه در گوشهگوشه ايران كار كردهاند و امروز تمامي اين صنعت در اختيار دستان متخصصان ايران زمين است و تمامي تكنولوژي در اين وزارتخانه بومي شده است.

محمد عليآبادي ضمن تشكر از وزراي پيشين وزارت

به گفتهوي اقتصاد، ‌صنعت و همه امور اجرايي كشور در گرو فعاليتهاي وسيع اين وزارتخانه است، لذا بايد امور آن به بهترين وجه فعال باشد و اين امر راهي ندارد، جز اينكه وزير آن دست در دست متخصصان وزارت نيرو و نمايندگان گذاشته و از عنايات رييسجمهور استفاده كنند.

وي با بيان اينكه متعهد خواهم شد كه تمام توان و دانش خود را با حمايت مجلس به كار گيرم كه مجموعهاي بسازم كه باعث افتخار ملت ايران بوده، در جهت سندچشمانداز حركت كرده و در منطقه حرف اول و آخر را در صنعت آب و برق بزنيم، سياستهاي خود را منبعث از قانون اساسي، سياستهاي كلي نظام، قانون برنامه پنجساله و اصل 44 عنوان كرد و گفت:‌ هدف و تلاش من در بخش آب و برق ايجاد تعادل بين عرضه و تقاضا در راستاي دستيابي به توسعهاي پايدار، ‌ايجاد بستر لازم جهت فعاليت بخشهاي خصوصي، تعاوني و عمومي و رونقبخشي به فضاي كسب و كار ملي در عرصهملي در مبحث برق و انرژي و رعايت كامل حقوق ذينفعان اعم از مردم و وزارت صنايع و كشاورزي ميباشد.

عليآبادي افزود: اقدام در جهت قانونگذاري و تدوين لوايح مورد نياز اين صنعت با رويكرد مديريت دانشمحور، ‌توجه به نيروهاي متخصص و استفاده از توانمنديها و امكانات موجود در تهيه بانك اطلاعاتي و استفاده از تمامي ظرفيتهاي نيروي انساني از جمله برنامهها و رويكردهاي من است.

وي با اشاره به چالشهاي پيش روي صنعت آب و فاضلاب كشور و با بيان اينكه كشور ما كشوري خشك و نيمه خشك با معادل يك سوم بارندگي متوسط جهاني است، گفت:‌ متوسط بارش جهاني بيش از 700 ميليمتر است و اين رقم در كشور ما 250 ميليمتر ميباشد، يكي ديگر از مشكلات ما ناهمگون بودن پراكنش باران است كه در عرصههايي از كشور هم چون دامنههاي زاگرس و البرز بارندگي 500 تا بالاي 1000 ميليمتر داريم، اما در بخش عمدهاي از كشور ميزان ريزش باران در حد بسيار ناچيزي است.

عليآبادي با بيان اينكه 400 ميليارد متر مكعب نزولات آسماني داريم، گفت: از اين مقدار فقط 130 ميليارد متر مكعب قابل استحصال است كه از اين مقدار 94 ميليارد متر مكعب آن تحت كنترل درآمده و بايد براي 36 ميليارد متر مكعب آن برنامهريزي كرده، از اين مقدار آب استحصال شده 27 درصد آن پشت سدها، ‌19 درصد آن از طريق رژيم طبيعي رودخانهها برداشت و 54 درصد آن از آبهاي سطحي برداشت ميشود.

وزير پيشنهادي نيرو در بيان مشكل ديگر در اين بخش گفت: قريب به 33 ميليارد مترمكعب پسابهاي حاصل از كشاورزي و صنعت داريم كه متاسفانه تاكنون يك ميليارد متر مكعب آن بازيافت شده، همچنين خروج شش ميليارد متر مكعب آب از كشور مشكل ديگري است كه بايد براي آن راهكاري طراحي شود.

به گفته وي شايد مهمترين مشكل اين وزارتخانه و پاشنه آشيل كارهاي آن عدم توازن اقتصادي در قيمت تمام شده و قيمت فروش است كه بايد براي آن فكري كرد، همچنين اعتبارات عمراني با تعداد پروژههاي در دست اقدام تناسب ندارد.

وي افزود: برداشت آب اضافي از سفرههاي زيرزميني شش ميليون متر مكعب است كه كاهش آب را در پي داشته و حاصل آن فرونشست زمين در مناطق مختلف بوده است، اين درحالي است كه افزايش تقاضاي آب هنوز در سطح كشور وجود دارد.

عليآبادي با بيان اينكه اجراي اصل 44 قانون اساسي به صورت كامل انجام نشده از بين رفتن پوشش گياهي كشور كه باعث سيلابهاي سنگين شده را مشكل ديگر اين بخش دانست.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان