بازدید 11706

فروشنده به اتفاق آراء نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2017 شد

با وجود آنکه خبرهایی درباره رقابت برخی فیلم‌های سینمایی مطرح شده بود، «فروشنده» هفتمین فیلم اصغر فرهادی به اتفاق آراء به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی انتخاب شد و در روزهای آینده رسماً از سوی ایران به آکادمی معرفی می‌شود. بر اساس اطلاعات دریافتی «تابناک»، در جمع‌بندی نهایی اعضای هیات انتخاب تمامی اعضاء، رای به انتخاب فروشنده داده‌اند و هیچ کدام از اعضای هیات انتخاب بر روی فیلم دیگری تمرکز ننموده است.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 16 September 2016
لیست کوتاه اسکار مشخص شد؛ رقابت بین فروشنده و دختر؟
هیأت معرفی فیلم ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، فروشنده را به اتفاق آرا به عنوان فیلم منتخب برای معرفی و رقابت در بخش اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان انتخاب کرد و این فیلم در روزهای آینده به عنوان نماینده سینمای ایران برای رقابت در این بخش معرفی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، هیأت معرفی فیلم ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا نشستی با عضویت پوران درخشنده (کارگردان)، محمد بزرگ نیا (کارگردان)، محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، سعید عقیقی (فیلمنامه نویس و منتقد سینمایی)، امیر حسین علم الهدی (دبیرشورای سیاستگذاری سینمای هنر و تجربه)، شهرام مکری (کارگردان)، تورج منصوری (مدیر فیلمبرداری)، اکبر نبوی (تهیه کننده و منتقد سینمایی) و امیر اسفندیاری (معاون بین الملل بنیاد سینمایی فارابی) برگزار و درباره فیلم‌ها تصمیم‌گیری کرد.
 
در این نشست، لیست بلندی از فیلم‌های حائز شرایط تهیه شده بود که همه فیلم‌ها دارای شرایط را در بر می‌گرفت. در نهایت این هیأت «ابد و یک روز» (سعید روستایی)، «اژدها وارد می شود» (مانی حقیقی)، «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» (وحید جلیلوند)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) را به عنوان هشت فیلم نامزد معرفی به اسکار انتخاب کرد.
 
اکنون هیأت انتخاب به لیست کوتاه‌تری رسیده که فیلم نهایی از میان این لیست انتخاب خواهد شد. در فهرست کوتاه، پنج فیلم «ایستاده در غبار» (محمد حسین مهدویان)، «دختر» (سیدرضا میرکریمی)، «فروشنده» (اصغر فرهادی)، «لانتوری» (رضا درمیشیان) و «ناهید» (آیدا پناهنده) قرار دارند و در ابتدای هفته آینده نماینده در ایران برای رقابت در بخش اسکار غیرانگلیسی زبان رسماً از سوی فارابی معرفی خواهد شد.
 
فروشنده به اتفاق آراء نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2017 شد 
در همین ارتباط، امیر اسفندیاری، سخنگوی این هیأت با اشاره به اینکه اعضای هیأت با تمرکز بر هشت عنوان فهرست قبلی، به دقت سوابق حضور در مجامع  ملی و بین المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش های داخلی و خارجی آن عناوین را مورد بررسی قرار داده اند، گفت: هیات در ادامه جلسات ضمن بررسی اهمیت نقش پخش کننده بین المللی از دیدگاه خود ویژگی های حرفه ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح نمودند. اعضا همچنین آثار معرفی شده توسط سایر کشورها را ارزیابی نموده و در نهایت، به فهرستی کوتاه رسیدند که نماینده ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از میان فیلم های این فهرست انتخاب خواهد شد.
 
زمان رأی‌گیری از اعضای آکادمی برای انتخاب نامزدها از 5 ژانویه آغاز می‌شود و تا 13 ژانویه ادامه خواهد داشت و نامزدهای نهایی این رویداد سینمایی نیز روز 24 ژانویه (5 بهمن) اعلام خواهند شد. مراسم اعطای جوایز فنی و علمی اسکار روز 11 فوریه 2017 (23 بهمن) برگزار خواهد شد و دو روز بعد یعنی از دوشنبه 13 فوریه (25 بهمن) رأی گیری نهایی برای انتخاب برندگان جوایز کلید می‌خورد و اعضا، حداکثر تا سه‌شنبه 21 فوریه (سوم اسفند) فرصت دارند برگزیدگان خود را در شاخه‌های گوناگون انتخاب کنند. مراسم نهایی اعطای جوایز هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز 26 فوریه 2017 (یکشنبه 8 اسفندماه) در دالبی تئاتر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.
 
گفتنی‌ است، بنا بر ارزیابی‌ها و تحلیل‌ها، احتمال اینکه ایران در اسکار 2017 با هر یک از کاندیداهای مطرح، برنده جایزه اسکار شود، بسیار اندک است که مسأله دلایل متعددی دارد. «تابناک» پیش از این به جزئیات مهمی که در بردن جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان تاثیر چشمگیری دارد و گزینه‌های اصلی این جایزه در اسکار هشتاد و نهم، پرداخته است.
 
 
تکمیلی؛ فروشنده به اتفاق آرا انتخاب شد
 
با وجود آنکه خبرهایی درباره رقابت برخی فیلم‌های سینمایی مطرح شده بود، «فروشنده» هفتمین فیلم اصغر فرهادی به اتفاق آراء به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی انتخاب شد و در روزهای آینده رسماً از سوی ایران به آکادمی معرفی می‌شود. بر اساس اطلاعات دریافتی «تابناک»، در جمع‌بندی نهایی اعضای هیات انتخاب تمامی اعضاء، رای به انتخاب فروشنده داده‌اند و هیچ کدام از اعضای هیات انتخاب بر روی فیلم دیگری تمرکز ننموده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۴
انشاءالله موفق باشند. به نظر من بهتر بود با فرستادن ابد و یک روز، یک کارگردان جوان و خوش آتیه را به دنیا معرفی می کردیم.
هیأت معرفی فیلم ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا !!!!!
جمع کنید بابا
آبرو خودتونو بردید
دختر و لانتوری بهترند..
رقابت دختر با فروشنده؟ تابی یه نگاه به لیست نظر سنجی خودت بنداز. اینایی که روی دختر نسبت به فروشنده نظر مثبت دارن کی هستن؟
فيلم دختر در جشنواره فيلمهاي "ايراني" مسكو جايزه گرفته. يعني در رقابت با ساير فيلمهاي ايراني. نه فيلمهاي خارجي!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
لطفا زمانی که از موضوع اطلاعی ندارید اظهارنظر نکنید. جشنواره بین المللی مسکو یک جشنواره درجه الف برای همه کشور هاست. می تونید به سایتش مراجعه کنید و مشاهده کنید.
www.moscowfilmfestival.ru
برای مردمی که حرف های بدون مدرک رو تایید می کنند متاسفم
به نظرمن باید ایستاده در غبار رو بفرستن . واقعا سبکش نو و بدیع بود. وقتی قرار نیست جایزه ای به دست بیاد چه بهتر که یه کارگردان جدید با اثر فوق العاده اش رو معرفی کنیم.
اونوقت آقای افخمی میاد بین فیلمهای آقای فرهاد میگه این فیلم ضعیف ترین هست.
میاد با ایستاده در غبار مقایسه میکنه میگه که بهتر از فروشنده هست آخه ایستاده در غبار با اون تبلیغات رایگان و بلیط نیم بها 1 میلیارد فروخت اون وقت فروشنده هنوز دو هفته نشده و بدون تبلیغات 5 میلیارد فروخته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
(جناب افخمی (هر طرف باد بیاد همونطرف گندم باد میده الان هم این جور اظهار نظر به نفعشه
به نظر من یک رای گیری کنند و اصغر فرهادی رو نماینده ایران کنند. تمام.
افخمی داره از حسادت خودشو گاز میگیره. برو برادر فیلم روباه 2 را بساز شاید ایندفعه پول ساختش درآد
سینمایی که فروشنده نماینده اش باشد تکلیفش روشنه
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
بله دقیقا مایه تاسفه
در عجبم چرا یوسف حاتمی کیا را معرفی نکرده اند!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار