صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
خوانده می‌شوید:

شما هم با رئیس‌جمهور موافقید که در دولت یازدهم آرامش و ثبات بر بازار حاکم شده است؟

رئیس‌جمهور امروز در سخنانی علاوه بر برجام، ثبات موجود در بازارهای اقتصادی کشور را یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت عنوان کرد که باید قدردان آن بود؛ آیا با سخنان رئیس‌جمهور موافقید؟ آیا دولت توانسته آرامش را بر بازار حاکم کند؟ آیا شرایط اقتصادی و بازار پیش از این دولت این گونه بوده که رئیس‌جمهور توصیف کرده است و همه چیز متلاطم بود؟
کد خبر: ۶۱۸۷۵۷
| |
20063 بازدید
|
رئیس‌جمهور روحانی امروز و در مراسم اختتامیه جشنواره شهید رجایی، ثبات اقتصادی موجود در بازار یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت خود دانست. معمولا دولت‌ها در هفته دولت به ارائه دستاوردهای خود می پردازند و دولت حسن روحانی هم در یک سال گذشته، برجام را مهم‌ترین دستاورد خود می دانست؛ اما رئیس‌جمهور امروز در سخنانی علاوه بر برجام، ثبات موجود در بازارهای اقتصادی کشور را یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت عنوان کرد که باید قدردان آن بود. رئیس‌جمهور امروز در خلال سخنان خود گفت: 

«در این دولت هیچ کاری غیر از ثبات و آرامش بازار انجام نگرفته. اکنون شرایط و قیمت‌ها از صبح تا بعدازظهر و یا از این هفته تا هفته دیگر فرقی نمی‌کند، یک اجناسی طی ماه‌های مختلف فرق آنچنانی پیدا نمی‌کنند. اکنون یک بازار آرام در زمینه بورس، طلا، سکه وجود دارد آیا نباید قدردان این نعمت بزرگ در کشورمان باشیم؟ چه زمانی در تاریخ کشور ما وجود داشته که طی سه سال ماه به ماه تورم یک مقداری کاهش پیدا کند. اگر در این دولت هیچ کاری صورت نگرفته بود جز ثبات و آرامش بازار کافی بود. باید قدردان آرامش کنونی در بخش اقتصادی و مالی کشور باشیم».

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در آخرین هفته دولت این چهار سال ریاست جمهوری حسن روحانی بدانیم.

آیا با سخنان رئیس‌جمهور موافقید؟
آیا دولت توانسته آرامش را بر بازار حاکم کند؟ 
آیا شرایط اقتصادی و بازار پیش از این دولت این گونه بوده که رئیس‌جمهور توصیف کرده است و همه چیز متلاطم بود؟


مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۵۷
انتشار یافته: ۷۰۱
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
کاملا خیر
من فقط این را کاملا میدانم که هر دفعه برای خرید میرم همان اجناس همیشگی را با قیمت بالاتری نسبت به خرید قبلم تهیه میکنم.
هرماه هزینه مواد غذایی بیشتر از ماه گذشته بوده.
شاید جایی که جناب رئیس جمهور خرید میکنند در سه سال گذشته افزایش قیمت نداشته !
رئیس جمهور قبلی آدرس نارمک میدادند برای خرید گوجه فرنگی ، حالا لطفا جناب رئیس جمهور فعلی هم آدرس مرکز خرید ی که قیمت ها سه سال است تکان نخورده را به ما مردم بدهند لطفا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
خرخره کسی بگیری نفس نکشه ثبات نیست مرگه! این مرگ بازاره نه ثبات
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اشتباه مثبت دادم . کمش کنید.واقعا حرفات نمک نشناسیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بلی آرامشی از نوع مرگ که اسمش رکود هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
من هم كاملا مخالفم با صحبت پرزيدنت روحاني. در وزارت نفت در سه سال گذشته به دلايل مختلف حقوقها نه تنها افزايش نيافته و بلكه كاهش فاحش داشته است. تورم به معناي افزايش قيمت نيست. تورم به معناي كاهش قدرت خريد مردم است و من قدرت خريدم نسبت به سال گذشته حذدود 25 در صد كاهش داشته است يعني حقوقم كمتر شده است و اگر 10 در صد تورم را به آن اضافه كنيد تورم 35 درصدي را تجربه ميكنم. وزير نفت هم اذعان دارند كه بهه ه يچ عنوان نخواستند و نتوانستند براي بهبود وضعيت معيشتي كاركنان قدم بردارند.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
ریس جمهور قبل در 4 سال اول دولتش قیمت دلار900 تومن رو 1200 تحویل داد یعنی 300 تومن افزایش ریس جمهور فعلی 3200 تحویل گرفت در حالا حاضر هم 3550 عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم باون همه درامد احمدی نزاد نتونست اقتصاد رو رو به جلو ببره ولی روحانی تونست غول تورم که در دولت قبل حسابی جولان میداد رو کنترل کنه
االبته ما در دوران رکود که ناشی دولت قبل رو نباید فراموش کنیم
ما که از دولت راضی هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
منظور از آرامش و ثبات در بازار مهار گرانیهای افسار گسیخته است که بدون هیچ برنامه مدونی ادامه داشت نه اینکه بری بازار خرید کنی و گرانیهای متناسب با تورم سالیانه و افزایش حقوق و خرابیهای سالهای قبل رو لمس کنی
خراب کردن خیلی ساده است ولی درست کردن یک خرابکاری هیهاته
مهم اینه که حرکت رو به جلو داریم نه برگشت به عقب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
نظر رئيس جمهور كاملا"درسته ولي هموطنهاي عزيز هم بايد بدانند كه ايشان دكتراي حقوق دارند وحقوقدانها بهترين افراد در استفاده از كلمات به هر جهتي كه دلشان ميخواهد هستند
لذا بايد در جواب گفت هر آرامشي كه نشانه مثبت وبالندگي نيست مثلا"گورستان هم از قديم به نام آرامستان معروف بوده ودقيقا" مصداق همين مواردي كه آقاي رئيس جمهور اشاره به آرامش كردند ميباشد اقتصاد مرده،بورس مرده،بازار مرده،توليد وصنعت مرده ااينها دستاوردهايي است كه خود رئيس جمهور به آنها اشاره فرمودند منتها به شكل آرامش وثبات كه از نظر حقوقدانها به اين صورت ترجمه ميشود حالاخودتان قضاوت كنيد آيا ترجمه دقيق نيست؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بازتابناک بین این همه قضیه مهم چسبید به رکود.عزیز من رکود چه اهمیتی داره؟یادستگیری جاسوس تیم هسته ای؟اینامهمه؟مهم کنسرته.این خبرای زرد چیه.الان شجریان کنسرت نداره تو رفتی سراغ بازار؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
صحبت رییس جمهور هم تورم صفر نیست. فرق با دولت مهرورزی قبل اینه که شب نمیخوابی صبح بلند بشی ببنی قیمتها شده دوبرابر سه برابر. آرامش و ثبات حاکم شده و باید با انصاف دید وضعیت رو. موضوع بعدی بحث ثبات هست یعنی حداقل تا 6 ماه آینده میدونی وضع چیه نه اینکه تو ندونی و از ما بهترونی بدونن و بقیه ماجراها که در دولت مهرورزی دیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بله کاملا با نظر رییس جمهور موافق هستم
سلیمان آزادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بنده واقعاّ درسته همانطورکه رئیس جمهور محترم گفته درست است. متشکریم ازدولت محترم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
فقط يك سوال از طرفداران دولت مهرورز دارم؟ مگر مملكتي كه آقاي روحاني از دولت قبل تحويل گرفت مشكلي هم داشت كه انتظار داشتيد آقاي روحاني حل و فصل كند؟ در ضمن در شرايط فعلي همين كه مطمئني قرار نيست يك شبه قيمتها سه برابر بشه و كل كشور در استرس خريد دلار و طلا و ملك نيست جاي شكرش باقيست.
فرشاد
| France |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
قطعا با توجه به تورم لجام گسیخته در دولت قبل و رشد ثانیه ای قیمتها باید به دولت روحانی برای کنترل رشد نرخ تورم احسنت گفت.
منتها بحثی که اینجا موجود است و من در اغلب کامنتها میخوانم تشخیص این موضوع است که وقتی تورم از 40 درصد به زیر 10 درصد میرسد این دلیل بر ارزان شدن کالا ها نیست بلکه سرعت رشد قیمتها مهار شده و اگر کالایی در دولت قبل در عرض یکماه 40 درصد ارزش دار تر یا به نوعی ارزش پول ما 40 درصد کاسته میشد اینک این رشد قیمتها به زیر ده درصد رسیده پس باید اجناس باز هم گران بشوند منتها نه چنان لجام گسیخته همچون دولت قبل .
و اما داستان رکود علاوه بر عدم اعتماد تجار به بازار ملتهب و متوهم ایران ریشه در آثار تحریمهایی دارد که زمانی کاغذ پاره خوانده میشد و تا بازگشت اعتماد جامعه جهانی و بانک های جهانی به ایران و مشاهده ثبات اقتصادی شاید چند سال مسیر بی تلاطم نیاز باشد .
امری بسیار غیر قابل دسترس با اینهمه بحران آفرینی ها در امر اقتصاد که بیشتر از جانب تندرو ها و دلالان تحریم ایجاد میگردد تا به روزهای آخرین دولت قبل و فشار تحریم ها بازگردیم و این رانت خواران از این فرصت برای فربه شدن ثروت خود و فقیر تر شدن مردم نهایت استفاده را ببرند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
در پاسخ به حسین ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دوست من از اینکه محاسبات شما شبیه آمارهای یکی از مسئولین مملکتی هست تعجب نکردم!
اول اینکه گفتی رییس جمهور قبلی دلار رو 900 تحویل گرفت و 1200 تحویل داد و آقای روحانی 3200 تحویل گرفت و الان 3550 است
خوب برمی گردیم به ریاضیات دوره دبستان: 900 به 1200 یعنی 300 افزایش و 300 تقسیم بر 900 می شود 33.3% افزایش قیمت در حالیکه این آمار برای دولت جدید 11% شده
دوم اینکه شما نگفتی که دلار چجوری از 1200 شد 3200 و چه کسی باعث افزایش 166 درصدی دلار شده!!
یه کمی هم انصاف بد نیست
شهاب
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
متاسفانه برای برای یک موضوع که باید منطقی بررسی و پاسخ داده بشه مثل همیشه سیاست زده و جناحی نظر داده میشه این که دولت قبلی بد بوده دلیل خوبی این دولت نمیشه همه اونهایی که هر سخن دولت رو نشنیده تایید میکنن مثل طرفدارای متعصب احمدی نژاد هستند و فرق ندارند.بله به تحقیق آرامش بازار زیاد شده و صد البته رکود تاریخی بر کشور حاکم شده که دلیل اصلی کاهش تورم و آرامش هستش.واضحه وقتی داد و ستدی نباشه تورمی هم نخواهد بود .هر بخش از اقتصاد که تقاضا افت نکرده تورم بالای 30درصد بوده مانند مواد غذایی مرغ برنج روغن و...و خدمات دولتی مانند آب و برق و...حداقل 300درصد رشد قیمت داشته .مشخصه اکثر اونایی که نظر می دن از دخل و خرج زندگی هیچ خبر ندارن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
دیکته نانوشته غلط ندارد. حالا به بعد میخوان کار کنند.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
کسانی که رییس جمهور قبلی رو ترجیح میدن یا دلال ارز و سکه و مسکن و داروهای نایاب (بخوانید دلال خون مردم) هستن یا جزئی از گروههای سیاسی خاص که در هر صورت خدا به راه راست هدایتشان کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ببخشید اشتباهی منفی دادم بعضی سایتا امکان تغییر رای رو داره
شاهین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
من موافقم بنظر منطقی داره جلو میره رکود علل دیگری داره که باید روش کار بشه
حسام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بله دقیقا حق با آقای روحانی است. من که به شخصه تفاوت الان و قبل بازار رو از لحاظ نوسانات حس میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دوست عزیز آخرین بار کی گوشت مرغ برنج روغن قندشکر میوه و ... خرید کردین ؟ به نسبت 3 سال پیش چقدر کاهیش قیمت داشته ؟!!! لطفا بگین ما هم بریم از همان جار خرید کنیم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
این یک رکود تمام عیار است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دوست عزیز که راجع به گرون شدن اقلام صحبت کردی ، قرار نیست چیزی ارزون بشه ... در هیچ جای دنیا تورم منفی نداریم ... تورم خیلی کم داریم حتی در آمریکا و ژاپن ، یعنی قیمتها دائم بالا میره ولی با یه شیب معقول و منطقی . در علم اقتصاد ما کاهش دائمی قیمت نداریم عزیز دلم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
ناشناس اول فکر کنم شما به خاطر نمی آورید زمانی از دولت قبل را که بازاری جنسی را می فروخت و بعد خودش همان کالا را گران تر از آچه فروخته می خرید ، ولی من در زمینه لوازم برقی این را به خوبی به یاد می آورم.
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اگه ثبات رو خفه خون گرفتن رسانه ها وسیاسیون در مقابل گرانی و رکود و دزدیها به خاطر زدو بندها بدانیم بله ...اینسری باشیب ملایم داره پدر مردم در می یاد....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
سلام شما را ارجاع میدم به شعارهای انتخاباتی جناب روحانی.......میگفتند امارهای دولتی چرت هست ملاک جیب مردمه......حالا مقایسه بفرمایید که جیب مردم چی میگه......من با درامد نسبتا مناسب و نسبتا خوب در زیر بار گرانی و بازار نالان هستم وجالب اینکه مسبب این عدم ثبات خود دولت هست مثلا وقتی پول اب و برق و گاز مدام در حال افزایش هست نمیشه انتظار ثبات قیمتها را داشت و یا اینکه وقتی تلفن 50تومنی میشه 200تومن چطور میشه انتظار ثبات داشت ؟؟؟؟؟؟؟ پس دوست گرامی کلا سرکایم عزیز دل....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
بعضی عزیزان از حداقل های علم اقتصاد بی بهره اند و نظر کوچه بازاری می دهند بله دولت کاملا موفق بوده که هیچ موفق ترین دولت انقلاب هم بوده
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
کدام اقتصاد اقتصاد ما چهار سال است تعطیله الکی دفاع کور کورانه نکنید
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
دوست عزیزی که میگه مگه چقدر کاهش قیمت اتفاق افتاده بگم ، با کاهش تورم قرار نیست چیزی ارزون بشه قرار از این گروونتر نشه.
اگه دولت قبلی بخاطر داشته باشید ، در عرض یک سال تو صنعتی که من کار می کردم قیمت یک بسته رب از 1200 تومن به 3500 افزایش پیدا کرد.همچین جوری هم زیاد ترشد.
وضعیت گذشته تنها به سود دلالان و بازاریان بود که جنس ارزون میخریند و فردایش سه چهار برابر می فروختن که بیشتر دلواپسان هم ااز این قشر هستند.
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
موافقم فقط کافیه تغییرات روزانه قیمت ها رو در زمان دو سال آخر احمدی نژاد مرور کنیم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اون 2سال واقعا کودتای اقتصادی بود علیه دکتراحمدی نژاد و انتقام از مردمی که او رای داده بودن
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
به راستی که روی جهل مردم خیلی خوب میشه حساب کرد ... دوست من ، اینطوری بهت گفتن تا از دولت راضی باشی و سطح توقع تو بیاری پایین ، تورم در زمان دولت قبلی ، ناشی از تحریم های جدیدی بود که طی 2 سال علیه ایران وضع شد ، اگه دولت قبلی الان بود ، تورم مثل الان کنترل میشد ، چون دیگر جایی نمانده که تحریم بشیم و بخواد تورم ایجاد بشه ...
با تکمیل شدن حلقه تحریم ، اجناس به اندازه ظرفیت شون گران شدن و دیگر دلیلی بر گرانی بیشتر وجود نداره پس طبیعیه که تورم فروکش کنه ... اما نکته جالب دیگه اینکه تمام اقتصاددانان قریب به اتفاق معتقدند که شاید تورم ، مسیری به سوی پرتگاه باشد اما کنترل تورم از طریق ایجاد رکود ، خوده پرتگاه است .... خیلی ها معتقدند بودن تورم در نبودن رکود ، بسیار بهتر از شرایط کنونی است ... تورم اقتصاد را فلج نمی کند بلکه فشار را روی مردم زیاد می کند ، اما رکود قابلیت نابودی اقتصاد داخلی هر کشوری را دارد و وقتی صنعت داخلی تولید نداشته باشد ، مردمی باقی نمی ماند که بخواد روشون فشار باشه یا نباشه ....
دولت فعلی هیچ گام مثبتی برای اقتصاد انجام نداده ، فروکشی تورم امری بدیهی بود و پیش بینی هم میشد ... اینقدر ساده و کم توقع نباشید ، رای داده ایم که مملکت درست شود نه اینکه با سیاه نمایی از زیر بار مسئولیت ها شانه خالی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دوست عزیز
رکود بدترین راه ممکن برای توقف تورمه.مردم در زمان تورم وضعیت بهتر و قدرت خرید بهتری داشتن تا در وضعیت تورم فعلی.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دکتر احمدی نژاد؟؟؟؟؟!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
علی اقا کدوم انتقام ؟؟؟؟ چرا خودتون رو گول میزنید /؟؟؟؟؟
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
داداش چرا نمیگی با 6 سال اولش؟؟؟؟ در ضمن ایشون الان سه سال اولش بوده و من برنامه مشخصی نمیبینم نه تنها من خیلی از کارشناسان هم هی هشدار میدن که دولت تیم اقتصادی خوبی نداره حالا ببین اگه 4 سال دیگه هم باشه چی بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
آقای زینال بندری
در زمان احمدی نژاد تحریم شدیم ، به ملت گفتند تحمل کنید بله هر روز گرانی بود و دلیلش هم سو مدیریت بود و هم تحریم
در زمان تحریم دلار سه برابر شد و برخی اجناس تولید داخل پنج برابر !
اما در زمان آقای روحانی به اعلام خودشان تحریم ها پایان یافت ولی خبری از ارزانی نشد
دلار ارزان شد؟ نه
برنج ارزان شد؟ نه
لوازم خانگی ارزان شد؟ نه
گوشت قرمز و مرغ ارزان شد؟ نه
حبوبات ارزان شد؟ نه
اتومبیل ارزان شد ؟نه
اجاره خانه ارزان شد ؟نه
آب و برق ارزان شد؟ نه
حالا ارزان جناب رئیس جمهور افتخار نکنند که چیزی گران نشده که البته در پرانتز عرض کنم گران شده و حسابی هم گران شده
ایشان اعلام کنند که چرا ارزان نشده ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
ناشناس ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸

سلام
توقع شما از اقتصاد برای ارزان شدن کالا در کشوری که در تاریخ 10 سال اخیر خود رشد 300 درصدی قیمت دلار را تجربه کرده است همانند این است که توقع داشته باشیم هر سال به جای افزایش سن چیزی از عمر ما کم شود!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
تابناک عزیز لطفا یه مقاله بنویسید و معنی کم شدن تورم رو بنویسین. مردم عزیز ما فکر می کنن که قراره حالا که تورم کم شده، قیمتها ارزون بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
دوست محترمی که آخرین نظر را دادند
بله درست است اجناس در دولت فعلی ارزان نشده. الفبای اقتصاد میگوید قرار هم نیست ارزان شود , در هیچ کشوری قیمت اجناس پایین نمی رود و همیشه در حال صعود است. نکته اینجاست که هنر دولت روحانی این بوده که با پایین آوردن تورم سرعت بالا رفتن قیمت ها را بگیرد , تاثیر پایین آمدن تورم اینست و قرار نیست باعث پایین آمدن قیمت ها بشودندانم کاری های احمدی نژاد باعث شد که تورم سرسام آور بالا برود و به همراه آن قیمت ها. منظور از ثبات بازار هم همین است که قیمت ها سرسام آور بالا نرود. کاری که دولت روحانی در این سه سال انجام داد کاملا درست و عقلانی و بر پایه اصول درست اقتصاد بود و باید به او تبریک گفت. تاثیر سیاست های او هنوز در زندگی مردم ملموس نشده و این هم درست است . ولی به مرور اگر مخالفین بگذارند و تخریب نکنند این تاثیرات ملموس هم میشود.. .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
ناشناس 17:40 عزیز. قرار هم نبوده ارزون بشه. هر کی هم به شما این تفکر القا کرده از شما بی اطلاعی شما سو استفاده کرده. بدنه به کما رفته اقتصاد ایران، تاااازه داره بهوش میاد. شما توقع داری پاشه بدوه! همین که از کما در اومده، همین که از افزایش افسارگسیخته و بی قانون قیمتها جلوگیری شده خودش کار بزرگیه اون روزا که بدنه ی این اقتصاد رو چاقوجاقو کردیم باید فکر اینجاش هم میکردیم که زخم ها تو چند ثانیه تولید میشن ولی ممکنه سالها طول بکشه بهبود پیدا کنن. شاید هم هیچوقت مثل اولش نشه.
سرهنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
مردمی که به اون رای دادن به اندازه کافی تقاص پس دادند.
ناشناس
| Ireland |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
خوش منطق، مگه قرار بود چیزی ارزان بشه؟
کجای دنیا اصلا چیزی ارزان میشه؟
همه ی جای دنیا تورم هست،
ثبات اقتصادی یعنی اینکه قمیت اجناس روزی 40% اضافه نشه. یعنی قوانین طوری باشه که تولید کننده و تاجر بدونن تا شش دیگر اتفاق عجیب و غریبی در بازار رخ نمی دهد. افلا تعقلون!ا
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
برادر ناشناس 17:40 دقیقه
گفته اند تورم کاهش پیدا کرده است. این به معنی ارزان شدن نیست. یعنی شیب گران شدن کند شده است. چیزی که دوران احمدی نژاد وجود نداشت.

تورم= شیب تغییر قیمت می باشد
حله؟!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بله صد در صد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
نه آقا صد در صد کمه 156 درصد
فقط نمیدان چرا فقط برای نمونه همین چند روز پیش گوشت قرمز در یک روز کیلویی 4000 تومان گران شد این هم احتمالا تقصیر لولوی خود ساخته دولته از 3 سال پیش تا الان حداقل قیمت سبد غذایی ملت 50 درصد رشد کرده آنوقت یک عده مرفح میان اینجا کامنت میزارن بله اگر من هم جای شما بودم برنج کیلویی 50000 تومان هم که میشد برام مهم نبود که هیچ تعریف و تمجید هم میکردم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بخدا ما مرفح بی درد نیستیم و نقد های بسیاری به عملکرد این دولت دارم ولی اینکه خودم تو بازارم و میبینم به یه ثبات نسبی رسیده خوشحالم. در دو سال پایانی دولت قبل تمامی معاملات ما با دلار انجام می شد انقدر ارزش ریال پایین بود همش تغییر می کرد و پیش فاکتور های نهایتا 3 روزه می دادیم بخدا قبلش تا یک ماه هم پیش فاکتور و قبول می کردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اقای ناشناس گفتی دولت قبل پیش فاکتور سه روزه میدادی خدا خیرت بده من خودم برا لوله پلی اتیلن قیمت خواستم ساعت نه صبح بود طرف گفت این قیمتم تا ظهر اعتبار داره سه روز پیش بینی که عالی بود اون موقع
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تو هیچ جای دنیا چیزی ارزون نمی شه،ارزون شدن یعنی تورم منفی، هیچ کجای دنیا تورم منفی نداریم مگر اینکه رشد اقتصادی اون کشور هم منفی باشه، یعنی اینکه ارزون شدن تو همه جای دنیا به معنی بد بودن اقتصاد هست، بلکه کشورهای پیشرفته نرخ تورم مثبت بسیار اندک دارند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
بله، آرامش نسبی برقرار و مهار تورم قابل توحه بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
چند درصد از جمعیت 80 ملیونی ایران امروز تورم 9 درصدی رو لمس میکنن و باور دارن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
چند درصد از جمعیت 80 ملیونی ایران امرو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
می دونی چرا مهار تورم حس نمیشه؟ چون تورم و رشد اقتصادی یه جورایی در راستای هم هستند در نتیجه با کنترل و پایین آوردن شدید تورم نقدینگی مردم هم کم شده در نتیجه پولی نمونده که بخواد خرج بشه و باعث رکود شده پس قاعدتا کاهش تورم خیلی حس نمیشه ولی مردم صبر داشته باشند و خرید تولید ملی کمک به رشد اقتصادی کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
من دیگه رای نمیدم. هرکی میخواد رییس جمهور یا نماینده مجلس بشه.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
اینو میدونم با این رای ها که به کامنت ها میدن نظر مردم مشخص نمیشه چون در آخرین رای گیری ریاست جمهوری یک سوم مملکت رای ندادن ویک سوم هم به آقای روحانی رای ندادن واز اونهایی هم که رای دادن الان خیلی ها پشیمون هستن ولی حالا شما به رای این کامنت توجه کنید میفهمین که یا این رای ها الکی هستش یا اونایی که تابناک میخونن همه جزو اقلیت جامعه هستن که هنوزطرفدار آقای روحانی هستن
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
تورم وجود دارد تورم 9 درصد یعنی کالاها گران می شود به اندازه 9 درصد.چرا فکر میکنی در تورم 9 درصد باید اجناس ارزان شود. در تورم 9 درصد همه خوشحال باشند. تورم 9 درصد است خیلی قیمتها بالا نمی رود. مقطعی زیاد می شوند بعضی ها ولی اگر امار بگیرید 9 تا 11 درصد تورم داریم
ولی خب رکود هم داریم. این رکود دلیل ضربات مهلک اقتصادی هست که ما در دوران تحریم خوردیم. به هر حال اگر راه قبلب را می رفتیم وضع خیلی خیلی ناگوار بود. من از این جهت که دولت توتنسته اقتصاد فوق العاده زخمی و نابود کشور را تا حدودی احیا کنه راضی هستم
آدم با جرات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
آره ثبات هست.هنر پیشرت یک ملت در سایه ی ثباته.نه اقتصاد پویا همراه تورم بالا!خدا پدرش رو بیامرزه.آدم شجاعیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
انشاللله که شما با آن آدم شجاع در سابه رکود بیکاری و ورشکستگی پیشرفت هم بکنید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
الان دیگه مردم باید به خودشون بیان خود شما که میری قرض میکنی و وام میگیری که تولید سامسونگ و ال جی و بقیه برند های خارجی و بخری باعث تورم میشی وحتی خود من
مجید
|
Netherlands
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
کاملا موافقم
درسته که رکود هم هست ولی شب نمیخوابی و صبح بلند شی ببینی همه چیز چهار برابر شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
شما از فرانسه میتوانی قمیت مواد غذایی رو تو 3 سال پیش برای من پیدا کنی با قیمت های امروز مقایسه کنیم ؟
ناشناس
| - |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
راست میگه آدم صبح بلند میشه میبنی قیمتهادو برابرخ شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
پرچم هلنده مجید جان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
این مربوط به چهارساله دومه که هیچ چیز دست دولت نبود و دوستان بعضی ها در داخل و خارج هر کاری تونستند کردند
مجید
| Netherlands |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
شما اول اسم خودتونو بنویسید بعد بیایید حرف بزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
این پرچم روسه هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
دوست عزیز که میگی از فرانسه اگه ایشون از وی پی ان استفاده کرده باشه فردا کامنتشو ار بورکینا فاسو می ذاره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
شاید با فیلتر شکن اومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
احسنت
فرهنگی بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
درخصوص قیمت ها باید گفت انصافا افزایش قیمت در بعضی از اقلام نسبت به گذشته کم بوده ولی رکود حاکم بر بازار را نمی توان نشانه ثبات بازار دانست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
آفرین بعضی سیاست ها که پشتش فکر های دیگه است میتونه بازار و از رکود خارج کنه مثلا همین کم کردن سود بانکی که خیلی ها ناراحت شدند میتونه باعث بشه پول های بلوکه شده تو بانک ها که به نفع اون هاست بیاد تو چرخه تولید و اقتصادی وسرمایه گذاری بشه . مثلا این قضیه رو به عینه دیدم که باعث شد بعضی از مستأجر ها البته به سختی اقدام به خرید مسکن کنند چون صاحب خانه دیگه پول پیش و رهن قبول نمی کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
احسنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
حقیقتا درست است
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟