بازدید 10897
۳

قصور پزشکی باعث مرگ الینا شد

پدر الینا فروتن گفت: تا زمانی که دستگاه احیا، توسط پزشک بیمارستان (جهت بررسی توان ادامه حیات الینا بدون اتصال به دستگاه) برای حدود بیست دقیقه از کودکم جدا شد و مجددا وصل شد، حال دخترم را، رو به بهبود می‌دیدم.
کد خبر: ۶۱۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ 21 August 2016
پدر الینا فروتن گفت: تا زمانی که دستگاه احیا، توسط پزشک بیمارستان (جهت بررسی توان ادامه حیات الینا بدون اتصال به دستگاه) برای حدود بیست دقیقه از کودکم جدا شد و مجددا وصل شد، حال دخترم را، رو به بهبود می‌دیدم.

به گزارش ایسنا، حسین فروتن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از یک ماه و نیم قبل از فوت، الینا علایم حیاتی خوبی داشت. حتی زمانی که دستش را فشار می دادم، واکنش نشان می‌داد و امکان برگشت دخترم وجود داشت.

وی با بیان اینکه، دخترم درد را احساس می‌کرد، افزود: همه چیز خوب پیش می‌رفت تا زمانی که دستگاه احیا، توسط پزشک بیمارستان (جهت بررسی توان ادامه حیات الینا بدون اتصال به دستگاه) برای حدود بیست دقیقه از کودکم جدا شد و مجددا وصل شد. از این تاریخ به بعد واکنش های بی‌قرارانه الینا شروع شد و دخترم مدام دست و پا می‌زد. پس از هشت روز دست وپنجه نرم کردن الینا با این ناآرامی‌ها دچار ایست قلبی شد و فوت کرد.

پدر الینا در ادامه تاکید کرد: قبل از این با مشاهده علایم حیاتی مطلوب از الینا، نوار مغزی وی را جهت بررسی بیشتر، به شهرهای مشهد و ساری ارسال کردیم که پزشکان آنجا به ما اعلام کردند که علایم الینا امیدوارکننده است و به احتمال 99 درصد امکان بازگشت کودک وجود دارد. این درحالی است که پزشکان معالج الینا هیچ کدام پیشرفت علایم حیاتی الینا و مطلوب بودن تست نوار مغزی را تایید نکردند. الینا مدام تشنج می‌کرد که این واکنش در علم پزشکی برای کودکی در وضعیت الینا، مثبت بود.

وی درخصوص نظر پزشکان درباره مرگ الینا خاطر نشان کرد: تشخیص پزشکان این است که "پارگی سنوس پری فرم" کودک باعث مرگ الینا شده است و یکی از پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی در آخرین بررسی خود اعلام کرده است بیمار به نوعی ناهنجاری مادرزادی مبتلا بوده است، درصورتی که در خانواده ما هیچ گونه بیماری مادر زادی وجود ندارد.

فروتن در خصوص دلیل عدم اهدا عضو الینا گفت: چند روز پس از به کما رفتن الینا از کادر پزشکی خواستم که مرگ مغزی کودکم را تایید کنند تا من با اطمینان از عدم بازگشت الینا، کارهای اهدا عضو کودکم را پیگیری کنم، اما هیچکدام از پزشکان معالج الینا در بیمارستان، مرگ مغزی کودکم را امضا نکردند و فقط چند پزشکی که از بیرون بیمارستان جهت بررسی وضعیت الینا آورده بودند، تایید کردند که رییس پزشکی قانونی امضای آنها را تایید نکرد و تمامی کادر بیمارستان به من می گفتند، حال الینا خوب است درصورتی که در مصاحبه بارسانه ها اعلام می‌کردند که الینا دچار مرگ مغزی شده است.

وی درخصوص هزینه های انجام شده برای الینا گفت: تاکنون بیمارستان درباره دریافت هزینه‌ها، با ما صحبتی نکرده است و تاکنون مبلغی پرداخت نکرده ایم. تاکنون هیچ ارگان و مسئولی برای عرض تسلیت و عذرخواهی در خصوص قصورپزشکی صورت گرفته، نزد ما نیامده است و حتی مسئولینی که از آنها خواستار پیگیری پرونده دخترم بودم نیز هیچ کدام به طور قاطع پاسخگوی ما نبودند.

وی ادامه داد: فقط در پاسخ به شکایت من، سازمان پزشکی قانونی طی نامه‌ای، اعلام کرد که قصور تیم پزشکی محرز گردیده است، ولی جهت تعیین درصد قصور پزشکان، پرونده مجددا درحال بررسی است و مراحل پایانی خود را طی می‌کند. کالبد شکافی جسد می تواند نتیجه کاملتر و قطعی تری برای صدور رای نهایی داشته باشد، لذا اعلام رای نهایی، موکول به اعلام نتیجه کالبد شکافی جسد شد. اکنون کالبد شکافی انجام شده، ولی هنوز نتیجه‌ای ارسال نشده است. در این نامه، جراح تبرئه شده و قصور بقیه کادر درمانی مسجل است و درصد و میزان قصور پس از اعلام نتیجه کالبد شکافی اعلام می شود.

فروتن در ادامه گفت: من برای احقاق حق الینا نامه‌ای به دیوان عالی کشور فرستادم و نامه‌ای هم برای سازمان ملل آماده کرده‌ام که درصورت عدم پاسخگویی مسئولان دیوان عالی کشور، نامه را به سازمان ملل ارسال می کنم، تا شاید کسی پاسخگوی من باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۳
یه دستگاهی هست به نام دستگاه تنفس مصنوعی که کمک میکنه به تنفس تو فردی که تنفسش مشکله یا تنفسش قطع شده.
بیمارو به این دستگاه وصل میکنن و بعد از مدتی سعی میکنن که بیمارو ازین دستگاه جدا کنن. جدا کردن بیمار هم وقتی انجام میشه که علایمی دیده بشه دال بر اینکه بیمار میتونه به تنهایی تنفس کنه .
فرد متصل به دستگاه هر چی بیشتر به دستگاه وصل باشه بیشتر وابسته به دستگاه و به نوعی تنبل میشه و جدا کردنش سختتر میشه.
برا همین ابتدا با فاصله های کم مثلا چند دقیقه بیمارو جدا میکنن که بدن تلاش کنه خودش دوباره سیستم تنفسی رو فعال کنه.
و.....
کلا جان انسان ها برای برخی پزشکان داخل کشور ما بی ارزش هست. دلیلش هم نامشخصه.
ای کاش زمانی که مهران مدیری محموعه اتاق عمل راساخت اینقدر پزشکان عزیز پارازیت و انتقاد نمی کردند که مجبور بشه کل داستان را عوض کنه.الان داریم واقعیات تلخ این سریال را متوجه میشه
سلام پدر الینا
خدا صبرت دهد
جگرگوشه من مرضیه با قصورپزشکی 15سال است پیش خداست
فقط شما درک میکنی من ومادرش چه کشیدیم
چون عدالت اصلی وواقعی را خداوند پیاده خواهدکرد منتظر آن روز هستیم
در دنیا دستمان و زورمان به کسی نمی رسد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار