بازدید 30797

آینده به دبی می رسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

در میانه جنگ های خونین در منطقه پر آشوب خاورمیانه، به نظر می رسد، کشور امارات متحده عربی به آرامی راهی را می پیماید که شاید پس از چندین سال و در حالی که سایر همسایگان آن انرژی و منابع خود را وقف جنگ و درگیری کرده اند، به عنوان یک ابرقدرت فناوری ظهور کند. «هایپرلوپ»، تنها بخشی از فناوری هایی است که امارات متحده عربی در یکی دو سال گذشته به آن دست پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۱۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 16 August 2016

در میانه جنگ های خونین در منطقه پر آشوب خاورمیانه، به نظر می رسد، کشور امارات متحده عربی به آرامی راهی را می پیماید که شاید پس از چندین سال و در حالی که سایر همسایگان آن انرژی و منابع خود را وقف جنگ و درگیری کرده اند، به عنوان یک ابرقدرت فناوری ظهور کند. «هایپرلوپ»، تنها بخشی از فناوری هایی است که امارات متحده عربی در یکی دو سال گذشته به آن دست پیدا کرده است.

به گزارش «تابناک» به لطف عقد قراردادی که روز گذشته میان شرکت Hyperloop One و شرکت DP World در دبی امضا شده است، به زودی قرار است فناوری «هایپرلوپ» پای خود را به خطه خاورمیانه نیز باز کند. این همکاری قرار است امکان اجرایی شدن این تکنولوژی را که مربوط به حمل و نقل سریع السیر و مافوق صوت است، در بندر «جبل علی» دبی بررسی کند و البته این تازه شروع کار است.

آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی


هایپرلوپ چیست؟

در واقع ایده ای به نام هایپرلوپ برای نخستین بار از سوی «ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت تسلا و پروژه Space X مطرح شد. این ایده واکنشی بود در برابر طرح سیستم حمل و نقل ریلی سریع السیر کالیفرنیا، که اکنون در حال توسعه است؛ اما به نظر ایلان ماسک ایده ای پر هزینه و بیهوده است.

آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی


ایده هایپرلوپ ایلان ماسک تشکیل شده از دو تونل بزرگ است که بین سانفرانسیسکو و لس آنجلس کشیده می شود و مسافران قادر هستند در درون این تونل ها با سرعتی برابر با 700 مایل در ساعت یا بیش از 1120 کیلومتر در ساعت جا به جا شوند. قدرت پیش رانه کابین های هایپرلوپ توسط شتاب دهنده های مغناطیسی تولید می شود که در طول مسیر تونل ها کار گذاری می شود و خود این تونل ها دارای فشار بسیار پایین هوا هستند که کابین ها را در بر گرفته و به آن اجازه حرکت با سرعت بسیار بالا را می دهد.

ویدئوی زیر به شکل کامل تکنولوژی هایپرلوپ را معرفی می کند؛

تعداد بازدید : 538

دانلود

در واقع کابین های مخصوص هایپرلوپ حالتی شناور در تونل ها دارند که به این ترتیب موضوع اصطکاک تا حد زیادی از بین رفته و با توجه به فشار پایین هوا امکان رسیدن به سرعتی نزدیک به صوت فراهم میشود. این گونه از حمل و نقل را به عنوان پنجمین نسل از حمل و نقل و تکنولوژی دوستدار طبیعت و کم مصرف تلقی می کنند. این ایده هنوز در حال تکمیل است، ولی با این حال، کشور امارات متحده می خواهد آن را در دبی پیاده سازی کند.

آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی


آینده ای که به دبی می رسد

با وجود این، نباید گفت، دبی به سمت آینده می رود، بلکه باید به صراحت عنوان کرد که این آینده است که اکنون به دبی می رسد. دبی در نظر دارد این فناوری را در بندر جبل علی و برای حمل و نقل کالاها و مسافرانی که با کشتی به این بندر می رسند اجرایی کند.

«پیتر دیاماندیس»، مدیر ارشد شرکت Hyperloop One در مورد این پروژه می گوید که این تکنولوژی در دل کوریدورهای فعلی حمل و نقل دبی قابلیت پیاده سازی دارد و با خارج کردن کامیون ها و تریلی های حمل بار از جاده ها تا حدی بسیاری بار ترافیکی این شهر را کاهش داده و همچنین هزینه های حمل و نقل را تا حدی باورنکردنی کاهش می دهد.

آینده به دبی میرسد! / سرعت مافوق صوت در حمل و نقل برای امارات متحده عربی

در واقع تکنولوژی هایپرلوپ، تنها بخشی از تکنولوژی ها و فناوری هایی است که کشور امارات متحده عربی طی بیش از یک سال گذشته به آنها دسترسی پیدا کرده است. ساخت اولین ساختمان تماما چاپ شده با چاپگر سه بعدی، عقد قرار داد با شرکت هایی مانند آی بی ام برای آوردن تکنولوژی هوش مصنوعی در عرصه خدمات، اقدامات برای فناوری هایی مانند خودروهای خودران و در کنار آنها حاشیه های دیگری دنیای فناوری مانند میزبانی از اولین مسابقات بین المللی پهپاد رانی در دنیا به خوبی نشان می دهد که امارات متحده عربی در حال قدم گذاشتن در راهی است که در آینده هنوز بسیاری از کشورهای خاورمیانه به آن فکر هم نکرده اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۳۰
خدا خیرت بده ، ما همبرای اولین بار به یک کشور بیگانه اجازه دادیم از خاکمان برای حملات هوایی استفاده کنند ،درحالیکه در زمانحکومت امریکایی در این کشور لااقل به شکل رسمی سابقه نداشته و جالب انست که با افتخار ازان یاد میکنیم ، بی تردید انچه که مارا میسازد ایجاد زمینه رشد اقتصادی و تکنولوژیکی میباشد و تا چندی دیگر شاهد فرار مغزها به دوبی خواهیم بود و همچنان رکود اقتصادی مفسده انگیز را شاهد خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
دوست عزیز رشد اندیشه خیلی مهتر است و اساساً کشورهای غربی اول با درست فکر کردن به این تمدن رسیدند ولی انگار این اماراتی ها می خواهند اول تکنولوژی را بیاورند تا بعداً اگر فرصت شد اندیشه را هم بروز کنند !
چرا ما هم به نابودی اسرائیل و حالگیری از آمریکا داریم فکر میکنیم.
ما قبل از دوبی این را تولید می کنیم.
هر گاه دانشمنداني در امارات ظهور يافتند كه با تكيه بر توان علمي و تكنولوژي دروني خود به اين فناوري ها دست يافتند آن گاه مي توان ادعا نمود كه كشور امارات صاحب اين فناوري است. اين كه شما با صرف پول فراوان تكنولوژي خريداري كنيد ودر عمل به تنهايي قادر به راه اندازي و استفاده از آن نباشيد و تا ابد وابسته به كارشناسان كشورهاي ديگر باشيد به معناي توسعه و رشد فناوري در يك كشور نيست.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
خیلی کشورها هستند که پول دارند و.لی بجای خرید تکنولو.ی تاسسیسات از رده خارج روسی و شهرک موشکی و غیره وارد می کنند .
خوشم میاد از حاکمان امارات خصوصاً حاکم دبی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم. این مرد اینقدر جالب و بروزه که آدم حیرت میکنه. و براستی حکومت فقط ابزاری بوده در دست این انسان برای به جلو بردن و ترقی کشورش . اما آیا ما نمی تونستیم الان مثل دبی و یا از اون جلوتر باشیم؟ چرا ، می تونستیم..... وقتی در ایران انقلاب شد در بیشتر جاهای همین دبی امروز باید دشداشه خودت رو بالا میزدی تا بتونی تو رمل ها راه بری !!! بیشتر جاهایش کپر نشین بودند!!! اما حالا برید ببینید چی شده دبی. نه تنها دبی ، ابوظبی هم و سایر شیخ نشین ها. راستش رو بخواید دوستان ما گند زدیم. حسابی هم گند زدیم. الان اراده کنیم مثل حالای دبی باشیم چهل سال راه در پیش داریم ببینید اونا چهل سال دیگه کجا هستند!!!!
چرا که نه!!!!!!!!! حالا در کشور ما واقعا کنسرت حرامه یا حلال؟؟؟؟ یا مشکل آب ایران طی هزار سال حل میشه؟؟؟ فعلا با این بد حجاب ها چیکار کنیم!!!!! راستی مشکل با نظام پزشکی به کجا رسید!!!!!! معضل قاچاق حل شد ؟؟؟؟؟ در ادامه هزاران هزار درد دیگر
بعد بگید شیوخ بی عرضه و خود فروخته عرب و مفتخور.
برید پیشرفت را از عرب های به اصطلاح ... یاد بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
بابا عقده بازی رو با پیشرفت اشتباه نگیریر اینها واقعاً اگه مثل کشورهای غربی با تلاش پول بدست می آوردند ببینم باز هم میاومدن بابت یه همچین چیزایی پول بدن
ایران آبادم ارزوست!!!!
ارزویی طولانی و با این وضعیت نشدنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
پیشرفت واقعی رو کشورهای غربی کردند نه این احمق های پولدار که تنها ویژگی مثبتشان همین پولداری بودنشان است
و ما هنوز درگیر احداث مترو هستیم. . .
ایران هم یک عقب مانده علمی اقتصادی تجاری در بین این کشورهاست. و هنوز در خم چند مسئله مونده اونم چیکار کنه جلوی واردات غیر قانونی را بگیریم ایا برجام خوب یاد بد،ریزگرد تقصیر کیه ایا تقصیر دولته؟ تا چی سالی پراید باید تولید بشه؟ جانه زنی ایراان خودرو با دولت برای کاهش سطح الایندگی. حق بی ساب و دزدی ها از بیت المال. وام ازدواج ، ایا ما در کشور خشک زندگی میکنیم یا بی اب. با سرمایه گذاری ما تنها میتونیم پیشرفت کنیم و ...... این مسائل بی ارزش. که حاکی نداشتن استراتژی و برنامه گی و سطحی نگری است که حاصل بدبختی فقر شدید در ایران خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
عزیزم اونها رو هم یه جور دیگه درگیر مسایل بی ارزش کردند
تازه پروژه ای را در دست اجراء میخواهد بگذارد که جزیره ای که 1000 اپارتمانی و با 4000 نفری در د ریا بنا کند که این جزیره چرخی مثلا در اوج گرما در عمق دریا و شبها در اسمان مثل حرکت کره زمین جابجا شوند که در دتیا مثل آن هنوز نیست !!!
اینها که میگید قوم پر مدعای اریایی هزار ان سال پیش انها را ساخته است.کلنگش رو کورش زده احمدی نژاد هم افتتاحش کرد و توسعش داد
این جا هم ملیار ها دلار بودجه و فایننس در چند سال گذشته صرف طرح های بی خودی مثل مترو ، آزاد راه شمال و حق های مختلف برای مدیران مثل حق اوقات فراغت شده که اگه این منابع صرف کنترل جمعیت میشد الان کشور این قدر مشکلات مختلف اقتصادی ، اجتماعی و اشتغال نداشت. ایشان (امارات) فقط 5 میلیون نفر جمعیت دارد اما همه شاغل و کاراهای یدی و تمیز کردن خانه را هم به هندی ها می دهند. اما ایران 150 میلیون نفر جمعیت دارد که حداقل 70 % آن فاقد توان اداره خود و خانواده های شان هستند.
ماهم در حال پیشرفت هستیم ...


به عنوان نمونه مونو ریل قم با بیس از ده سال سابقه اقدام و آماده بهره برداری شدن ...

راه نیفتاده فرسوده شده ...
هیچ فایده ای نداره همه اینها رو که داشته باشن خون پاک آریایی در رگهاشون نیست.
تا زنده ایم متوهمیم با توهم پاینده ایم
كشورى مثل امارات ، اگه همين امروز هم ، كل پروژهاش رو تعطيل كنه ، ما صد سال ازش عقب تريم !!!شوربختانه ما هميشه فقط شاهد پيشرفت ديگر كشورها بوديم ، دريغ از يه پيشرفت كوچيك تو كشور خودمون !
امارات هیچکاره ست چون قدرت دردست ملکه انگلیسه و اعراب دقیقاهیچکاره هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
توهم توهم كاش ماهم هيجكاره بوديم ولي رفاه و پيشرفت انها را داشتيم.
برید یاد بگیرید که هنوز که هنوزه یک آزادراه ۱۲۵ کیلومتری رو نتونستید بسازید!
http://strata.ae
این کارخونه هم بهش اضاف کنید،
تولید کننده قطعات بویینگ و ایرباس هست توی امارات،
ماه قبلی قرارداد 1 میلیارد دلاری بست با غول های هواپیمایی.
یه خبر خوب بدم از این حالت منفی بافی در بیایید شیخ دبی و شیخ شارجه اصالتا ایرانی هستند در ضمن امروز اراده کنیم طی 15 سال کشوری به روز خواهیم داشت مشکل خواستن است
انها کجایند ما در حال امحا خودوهای لوکس.
ما هم قشم را ساختیم بزرگترین بندر ذخیره نفت در خاورمیانهههههههههههه
تو دولت ما زیر زبانی دارن قومیت ها را از بین میبرن اینجا منطقه ترک هاست اینکارو نکنیم اینجا کرده این کارو نکنیم اونجا عربن اونجا سنی هستن این قسمت شماله اون قسمت جنوبه اون قسمت بختیاری هستش نتیجه سرازیر شدن همه به تهران و کم ابی الودگی ترافیک بیکاری بدبختی میگن همه چی تحت کنترل هستش اره هستش اگه بخوای با قطار بری جنوب باید بری تهران بعد بری جنوب اگه از جنوب به شمال غرب باز همینجور به هر جا بری باید از تهران رد شی
این یعنی کنترل
قابل توجه تحلیل گرهای ... بویژه ناشناسهای مغرض

چرا رنگتان پرید مگر چی شده یه شرکت غربی میخواد یه کاری برا دوبی بکند
چه ربطی به دوبی دارد
حال اگر دوبی ساتریفیوژ تولید می کرد چه می کردید
پیشرفت همینی است که ایران آغاز کرده
نرخ شتاب توسعه درایران بسیار بالاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار