بازدید 10783

شیوه‌ای جدید که آمریکا برای مداخله در سوریه در پیش گرفته است

از آغاز بحران سوریه تاکنون، همواره بحث هایی جدی درباره میزان حضور و دخالت آمریکا در این بحران وجود داشته است. هرچند دولت آمریکا تاکنون مدعی بوده که اقدامات خود را صرفاً به حملات هوایی در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش محدود کرده، اینک اطلاعاتی منتشر شده که نشان می دهد این کشور به طور غیرمستقیم در عرصه درگیری های میدانی نیز حضور دارد.
کد خبر: ۶۱۳۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷ 09 August 2016
شیوه‌ای جدید که آمریکا برای مداخله در سوریه در پیش گرفته استاز آغاز بحران سوریه تاکنون، همواره بحث هایی جدی درباره میزان حضور و دخالت آمریکا در این بحران وجود داشته است. هرچند دولت آمریکا تاکنون مدعی بوده که اقدامات خود را صرفاً به حملات هوایی در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه مواضع داعش محدود کرده، اینک اطلاعاتی منتشر شده که نشان می دهد این کشور به طور غیرمستقیم در عرصه درگیری های میدانی نیز حضور دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «دیلی بیست»، هر روز رأس ساعت پنج عصر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) فهرستی از قراردادهایی که در آن روز به امضا رسانده را به ارزش بیش از هفت میلیون دلار، منتشر می کند. روز 27 ژوئیه، در این گزارش نکته قابل توجهی به چشم می خورد: شرکت های مقاطعه کار نظامی، در کنار حدود 300 نیروی ارتش آمریکا، در سوریه حضور و فعالیت دارند.

این نخستین بار است که پنتاگون به صورت علنی تأیید می کند که مقاطعه کاران خصوصی نیز در نبرد سوریه نقش دارند و همچنین نشانه ای است مبنی بر اینکه ارتش آمریکا، حضور و مداخله نظامی خود را در سوریه افزایش داده است. 

آن گونه که از گزارش پنتاگون برمی آید، شرکتی به نام Six3 Intelligence Solutions که یک شرکت اطلاعاتی خصوصی است، توانسته قراردادی به ارزش 10 میلیون دلار را برای تأمین «خدمات تحلیل اطلاعاتی» مورد نیاز ارتش آمریکا، به امضا برساند. بر اساس این قرارداد، شرکت مذکور فعالیت خود را در کشورهای آلمان، ایتالیا و به ویژه سوریه انجام خواهد داد. 

جزئیات چندانی درباره این قرارداد موجود نیست. به عنوان مثال، به سختی می توان گفت که چه تعداد نیرو قرار است بر اساس این قرارداد به سوریه اعزام شوند. ممکن است تنها تعداد اندکی نیروی اطلاعاتی با دستمزد بالا برای تقویت واحدهای نظامی به سوریه اعزام شوند و یا ممکن است تعداد، بیشتر باشد. افزون بر این، عبارت «خدمات تحلیل اطلاعاتی» طیف وسیعی را شامل می شود و معلوم نیست که شرکت مذکور قرار است دقیقاً چه کاری انجام دهد. 

شرکت Six3 بخش عمده کار خود را با نهادهای اطلاعاتی انجام می دهد و در زمینه بیومتریک و هویت‌یابی (تشخیص هویت واقعی افراد) و همچنین عملیات های شناسایی و سایبری تخصص دارد. رئیس سابق این شرکت می گوید 95 درصد از پرسنل آن، دارای بالاترین سطح گزینش اطلاعاتی هستند. هرچند این شرکت کمتر سابقه کار با نهادهای نظامی را دارد، اما در پیشینه آن، فعالیت در افغانستان نیز مشاهده می شود. 

به هر حال، هرچند تا به حال هیچ اشاره رسمی به حضور مقاطعه کاران خصوصی در داخل خاک سوریه نشده بود، کارشناسان نظامی بر این باورند که مورد شرکت Six3، احتمالاً نخستین مورد نیست. با این حال، به دلیل ماهیت به شدت حساس عملیات در سوریه، اطلاعات در این زمینه طبقه بندی شده است و در دسترس عموم نمی باشد. در مورد عراق که حساسیت کمتر است، اطلاعات بیشتری در اختیار قرار دارد: از تابستان گذشته تاکنون، شمار نیروهای مقاطعه کار در عراق از 1300 به 2500 نفر افزایش یافته است. 

به هر حال، همان گونه که اشاره شد، این امر حاکی از آن است که حضور نظامی آمریکا در سوریه و مداخله در جنگ این کشور، تنها به حملات هوایی در چارچوب ائتلاف محدود نشده و حضور در عرصه میدانی نیز در پوشش اقداماتی چون استفاده از شرکت های خصوصی، رو به افزایش است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی