بازدید 14551
روزنامه «تایمز اسرائیل»؛

عقب نشینی اسراییل از مواضع ضد برجام با طعم عذرخواهی

پس از آنکه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان اوباما با صدور بیانیه ای برجام را با پیمان مونیخ با آلمان نازی مقایسه کرد، هم اکنون روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در روز دوشنبه، بابت این مقایسه اظهار تاسف و عذرخواهی کرده است.
کد خبر: ۶۱۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۴ 09 August 2016
پس از آنکه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان اوباما با صدور بیانیه ای برجام را با پیمان مونیخ با آلمان نازی مقایسه کرد، هم اکنون روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در روز دوشنبه، بابت این مقایسه  اظهار تاسف و عذرخواهی کرده است.
 
به گزارش «تابناک»؛ پنج شنبه هفته گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری خود در پنتاگون گفته بود که حتی مقامات ارشد نظامی اسرائیل این موضوع را تایید می کنند که توافق اتمی با ایران نتایج مثبتی به همراه داشته است.
 
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه در بیانیه ای ضمن واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره توافق هسته ای با ایران مدعی شده بود: «توافق هسته ای میان گروه 1+5 و ایران مانند معاهده مونیخ میان کشورهای انگلیس، فرانسه و ایتالیا با آلمان در زمان جنگ جهانی دوم است».
 
در این بیانیه آمده بود :« سیستم دفاعی اسرائیل معتقد است تنها توافق هایی ارزشمند است که بر اساس واقعیات موجود ایجاد شده باشد . چنانچه واقعیات روی زمین کاملا برخلاف آن چیزی باشد که در یک توافق آمده ، هیچ ارزشی نمی توان برای آن قائل بود».
 
وزارت جنگ رژیم اسرائیل در این بیانیه گفته بود: «توافق نامه مونیخ نتوانست مانع جنگ جهانی دوم شود و هولوکاست دقیقا به دلیل آن ایجاد شد چرا که تصور میشد آلمان نازی می تواند بخشی از یک توافق باشد؛ به این دلیل که رهبران جهان اظهارات صریح و روشن هیتلر و دیگر رهبران آلمان نازی را نادیده گرفته بودند. این وضعیت در مورد ایران نیز صدق می کند که علنا اعلام می کند که هدفش نابودی اسرائیل است. در انتها باید گفت که معامله هسته ای ایران تنها مبارزه سازش ناپذیر ما علیه کشورهای تروریستی ای نظیر ایران را به چالش می کشاند».
 
پس از صدور این بیانیه، روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد بیانیه وزارت جنگ این رژیم درباره توافق هسته ای ایران بدون هماهنگی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی صادر شد و نتانیاهو نیز غافلگیر شد.
 
روزنامه هاآرتص روز شنبه گزارش داده بود که ژاکوب نایجل، مشاور موقت امنیت داخلی نتانیاهو، دنی شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل را به دفتر نخست وزیری فراخوانده است. نایجل در این دیدار به شاپیرو گفته که لیبرمن، قبل از صدور بیانیه مذکور، آن را با نتانیاهو هماهنگ نکرده است.
 
در ادامه عقب نشینی اسرائیلی ها در قبال بیانیه وزارت جنگ این رژیم در مورد برجام، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی اسرائیل نیز روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو رژیم صهیونیستی گفت که ایران تاکنون به مفاد توافق هسته ای با کشورهای گروه 1+5 احترام گذاشته است.
 
وی ضمن بد خواندن توافق هسته ای میان ایران و غرب اظهار داشت: با این وجود توافق هسته ای یک واقعیت است و طرف ایرانی در سال نخست هیچ تخطی از آن نداشته است.
 
در نهایت، روز دوشنبه نیز روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که لیبرمن وزیر جنگ رژیم اسرائیل با صدور بیانیه ای گفته است که در آن بیانیه هدفش مقایسه برجام و پیمان مونیخ با یکدیگر نبوده و اگر از بیانیه وزارت جنگ چنین مقایسه ای درک شد، عذرخواهی می کند.
 
در بیانیه روز دوشنبه که روزنامه تایمز اسرائیل آن را نیمه عذرخواهی نامیده، آمده است: « بیانیه روز جمعه یک مقایسه مستقیم شخصی یا تاریخی میان برجام و پیمان مونیخ نبود. از این جهت ما متاسفیم که چنین برداشتی از این بیانیه حاصل شد».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار