بازدید 13684

برنامه جدید ناسا برای پیدا کردن حیات در همین نزدیکی! +ویدیو

اکنون چند وقتی است، ناسا با برنامه های متفاوت و بودجه های کلان، به دنبال رصد و شکار سیاره های شبیه به زمین به امید یافتن حیات در آنهاست و برای این منظور به کهکشان های دوردست نیز سر کشیده است؛ اما این هفته ناسا خبر داده که قصد دارد در همین نزدیکی و نه چندان دور از زمین به دنبال حیات باشد.
کد خبر: ۶۱۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 31 July 2016

اکنون چند وقتی است، ناسا با برنامه های متفاوت و بودجه های کلان، به دنبال رصد و شکار سیاره های شبیه به زمین به امید یافتن حیات در آنهاست و برای این منظور به کهکشان های دوردست نیز سر کشیده است؛ اما این هفته ناسا خبر داده که قصد دارد در همین نزدیکی و نه چندان دور از زمین به دنبال حیات باشد.

به گزارش «تابناک»، از زمانی که ناسا در سال 2009 اقدام به بهره برداری از تلسکوپ «کپلر» کرد تا کنون این نهاد اقدام به رصد و شکار اگزوپلانت هایی در اندازه زمین در کهکشان های دوردست و با فاصله هزاران تا صدها هزاران سال نوری دورتر از ما کرده است؛ اما شاید ما تا کنون متوجه وجود این چنین سیاره هایی با احتمال وجود حیات در همین نزدیکی خود نشده باشیم!

برنامه جدید ناسا برای پیدا کردن حیات در همین نزدیکی!

به همین منظور است که اکنون ناسا می خواهد، ماهواره جدید را برای شکار سیاره های شبیه به زمین با اگزوپلانت ها در خارج از منظومه شمسی اما در همسایگی آن راهی فضا کند.

نام این ماهواره جدید Transiting Exoplanet Survey Satellite یا به شکل مخفف TESS است و قرار است سیاره های شبیه به زمین را که به دور ستاره های پرنور خود می گردند، در فاصله ای برابر با نهایتا 100 سال نوری از زمین، در همه جهات مختلف در پیرامون منظومه شمسی و با استفاده از متدی با نام متد «ترانزیت» شناسایی کند.

این ماهواره در واقع اقدام به رصد «شیب روشنایی» می کند. شیب روشنایی اصطلاحی خاص است و مربوط به زمانی است که یک سیاره از مقابل ستاره خود عبور میک ند و در نتیجه منجر به آن می شود که بخشی از نور ستاره از زاویه ای خاص از دید ما پنهان شود. این شیب روشنایی به ما وجود یک اگزپلانت را نشان می دهد و همچنین اطلاعاتی در مورد اندازه آن و زمان مورد نیاز برای کامل شدن گردش آن به دور ستاره نیز به ما می دهد.

برنامه جدید ناسا برای پیدا کردن حیات در همین نزدیکی!

به گفته ناسا این دو مورد اطلاعات برای تخمین اینکه آیا این سیاره ها امکان شکل گیری یا وجود حیات  بر روی آن هست یا نه، برای ما بسیار حیاتی و ضروری هستند.

دانشمدان ناسا انتظار دارند، تلسکوپ TESS در زمان دو ساله مأموریت خود دست کم 200 هزار ستاره را شکار کند که معنی آن یافتن و شکار هزاران اگزوپلانت جدید است. این دانشمدان با رصد این سیاره های جدید، سال های پیش روی را به مطالعه بر روی آن ها برای یافتن نشانه های حیات صرف خواهند کرد.

تعداد بازدید : 111
دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
نزدیکترین ستاره به زمین حدود 4 سال نوری با ما فاصله دارد.و سیاره مربوط به آن هم همین اندازه از ما دور است.ما واقعا همسایه نداریم.با تکنولوژی امروزی فعلا باید تنها باشیم و در حسرت .ولی باید امید به علوم آیندگان داشت.علومی فراتر از علم امروز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
تکنولوژی که ما میبینیم خیلی پایینتر از واقعیته. مساله پرده هایی است که عوام بشر رو از دیدن تکنولوژی های اصلی محروم کرده. برای مثال وسایل پرنده خیلی خیلی سریع و پیشرفته که با دستکاری جاذبه حرکت میکنند...وجودشون قابل انکار نیست.
موفق باشید چشم حهان به خبرهای خوش شما دوخته شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
درود بر آمریکا
موفق باشند
بگو مرگ بر امریکا
حالا همين زمين را از بين نبريد حيات داره
در قرآن آمده رازهای پنهانی در آسمانها هست که دست هیچکس به آنها نخواهد رسیذ و اگر کسی قصد سرک کشیدن داشته باشد توسط شهاب سنگ رانده خواهد شد.
اتفاقي داره براي كره زمين مي افته كه همه دنبال يك سياره مشابه به زمين هستند يا اينكه اين يك پروژه در زمان آتي است و جزو ايده آل هاي انسان‌ها؟!
ناسا سازمانی تحت نظارت فرماسونری .دروغهایی مثل سفر به ماه وپیدایش یخ یا آب در کرات دیگر
انسانها روی همین زمین به وسیله های مختلف از موجوداته زنده و همنوعانه خود سلب حیات می کنند اونوخت روی کرات دیگه دنباله حیاتند ... !
ماهواره وویجر 1 در حال حاضر 18 میلیارد کیلومتر از زمین دور شده و هنوز در حال ارسال اطلاعات به زمین میباشد،این ماهواره حدود 40 سال پیش به منظور اکتشاف حیات
در کرات دیگر و همچنین شناسایی جهانهای دیگر و با تجهیزاتی که حتی امروزه فوق پیشرفته میباشد
اگر هم حیات باشه، عمرا شما آدما بتونین پیداش کنین
خواهشا زودتر یه جایی رو پیدا کنید که نه امریکا ونه اسراییل ونه داعش اونجا باشه .....
سال نوری چیزی حدود ۶۰ هزار برابر فاصلۀ زمین تا خورشید است به عبارت دیگر برابر ۹ بیلیون کیلومتر در مقیاس بزرگ و ۹ تریلیون کیلومتر در مقیاس کوچک است که به صورت تقریبی و گردشده برابر است با « ۹٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ کیلو متر » و نزدیک ترین ستاره به زمین پروکسیما قنطوروس چهار سال نوری با ما فاصله داره ۴ سال ضرب در ۹ تریلیون کیلومتر کنیم میشه ۳۶ تریلیون کیلومتر ستاره قنطروس تا زمینه و با فناوری امروزی سفر به مریخ که ۵۶ میلیون کیلومتر با زمین فاصله داره یک سال طول می کشه و با این حساب سفر به نزدیک ترین ستاره به زمین یعنی قنطروس در بهترین شرایط ۶۵۰ سال طول می کشه و ستاره های با فاصله ۱۰۰ سال نوری ۶۵۰۰ سال طول می کشه تا بهشون برسیم به نظرم ناسا باید بی خیال این موضوع بشه و دست از بلند پروازی و خیال بافی برداره و پولشو خرج پروژه های زیست محیطی و محافظت از لایه اوزون و گاز های گل خانه باشه و به فکر فرار از زمین نباشه که ممکن نیست
سال نوری چیزی حدود ۶۰ هزار برابر فاصلۀ زمین تا خورشید است به عبارت دیگر برابر ۹ بیلیون کیلومتر در مقیاس بزرگ و ۹ تریلیون کیلومتر در مقیاس کوچک است که به صورت تقریبی و گردشده برابر است با « ۹٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ کیلو متر » و نزدیک ترین ستاره به زمین پروکسیما قنطوروس چهار سال نوری با ما فاصله داره ۴ سال ضرب در ۹ تریلیون کیلومتر کنیم میشه ۳۶ تریلیون کیلومتر ستاره قنطروس تا زمینه و با فناوری امروزی سفر به مریخ که ۵۶ میلیون کیلومتر با زمین فاصله داره یک سال طول می کشه و با این حساب سفر به نزدیک ترین ستاره به زمین یعنی قنطروس در بهترین شرایط ۶۵۰ سال طول می کشه و ستاره های با فاصله ۱۰۰ سال نورسال نوری چیزی حدود ۶۰ هزار برابر فاصلۀ زمین تا خورشید است به عبارت دیگر برابر ۹ بیلیون کیلومتر در مقیاس بزرگ و ۹ تریلیون کیلومتر در مقیاس کوچک است که به صورت تقریبی و گردشده برابر است با « ۹٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ کیلو متر » و نزدیک ترین ستاره به زمین پروکسیما قنطوروس چهار سال نوری با ما فاصله داره ۴ سال ضرب در ۹ تریلیون کیلومتر کنیم میشه ۳۶ تریلیون کیلومتر ستاره قنطروس تا زمینه و با فناوری امروزی سفر به مریخ که ۵۶ میلیون کیلومتر با زمین فاصله داره یک سال طول می کشه و با این حساب سفر به نزدیک ترین ستاره به زمین یعنی قنطروس در بهترین شرایط ۶۵۰ سال طول می کشه و ستاره های با فاصله ۱۰۰ سال نوری ۶۵۰۰ سال طول می کشه تا بهشون برسیم به نظرم ناسا باید بی خیال این موضوع بشه و دست از بلند پروازی و خیال بافی برداره و پولشو خرج پروژه های زیست محیطی و محافظت از لایه اوزون و گاز های گل خانه باشه و به فکر فرار از زمین نباشه که ممکن نیست ی ۶۵۰۰۰ سال طول می کشه تا بهشون برسیم به نظرم ناسا باید بی خیال این موضوع بشه و دست از بلند پروازی و خیال بافی برداره و پولشو خرج پروژه های زیست محیطی و محافظت از لایه اوزون و گاز های گل خانه باشه و به فکر فرار از زمین نباشه که ممکن نیست
پیشرفتهای علمی بسیار جلوتر از آنی است که ما میدانیم، شاید مسافتهای چندین سال نوری مسئله حل شده ای باشد،که با این شدت برای رصد چنین سیاره هایی سرمایه گذاری و برنامه ریزی میشود.خصوصا از زمان آزمایش بزرگ شبیه سازی بیگ بنگ ... و ایجاد سیاه چاله های مصنویی،که کمتر از آن میشنویم و یا آنچه میشنویم،لازم است بشنویم یا محرمانه است.
خواهش می کنم نظرم که قبل فرستادم منتشر کنید حرف علمی زدم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار