بازدید 15775
مروری بر روزنامه های دوشنبه چهارم مرداد ماه؛

ماهواره از 70 درصد ایرانی ها را مجرم می کند تا 75 درصد موافق زيان‌آور بودن آن!

روزنامه های امروز، موضوع انهدام بیش از صد هزار ماهواره و همچنین اظهارات بی پرده وزیر ارشاد را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع فیش های حقوقی و برخی تحلیل ها پیرامون وضعیت سیاسی لیست امید و برجام، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۰۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 25 July 2016

روزنامه های امروز، موضوع انهدام بیش از صد هزار ماهواره و همچنین اظهارات بی پرده وزیر ارشاد را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که موضوع فیش های حقوقی و برخی تحلیل ها پیرامون وضعیت سیاسی لیست امید و برجام، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های ایران و اعتماد امروز در گزارش هایی به موضوع انهدام صدهزار ماهواره پرداخته اند.

روزنامه ایران در گزارشی با تیتر «وقتی70 درصد ایرانی‌ها مجرم می‌شوند!» با تأکید بر ضرورت‌ اصلاح قانون «ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره» نوشت: «ما که ماهواره نداریم اما دیشب خونه همسایه‌مون...» این جمله در محاورات روزمره برای بسیاری از ما آشناست. از دوستان و همکاران خود بسیار شنیده‌ایم و شاید خود ما هم گفته باشیم. این دروغ رایجی بود که 10 الی 15 سال پیش در دورهمی‌ها جدی گفته می‌شد تا داشتن ماهواره لو نرود. امروز اگر چه کمتر، به شوخی گفته می‌شود تا طعنه‌ای زده شود به تناقض آشکار بین قانونی که 22 سال پیش در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان رسید با رفتار میلیون ها ایرانی که از منظر این قانون مجرمند. بگذارید قبل از ورود به بحث، مواد اول و دوم قانون «ممنوعیت به‌کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره» را که در 26 بهمن ماه سال 1373 به تأیید نهایی شورای نگهبان رسید، مرور کنیم:«ماده 1 - به موجب این قانون ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات دریافت از ماهواره جز در مواردی که قانون تعیین کرده است ممنوع است.‌ماده 2 - وزارت کشور موظف است با استفاده از نیروهای انتظامی یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت ‌از ماهواره اقدام نماید.»کافی است از پشت‌بام یک ساختمان 4 یا 5 طبقه‌ای در تهران و شهرهای بزرگ نگاهی به اطراف بیندازید تا مجرمانی را که خلاف این رفتار می‌کنند ببینید. تعداد این مجرمان چقدر است؟ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: 70 درصد مردم ایران! یعنی عددی بالاتر از 50 میلیون نفر! و همین بزرگی عدد است که باعث شده علی جنتی خواستار اصلاح این قانون شود. «حداقل 70 درصد مردم خلاف قانون رفتار می‌کنند. با این حال، مادامی‌که قانون ممنوعیت از ماهواره وجود دارد قوانین زیرمجموعه آن نیز اعمال خواهد شد«.

بحث اصلاح قانون استفاده از تجهیزات دریافت ماهواره، اگرچه تازه نیست و قبلاً هم مطرح بوده و حتی تا مرحله اعمال نظر شورای نگهبان در مجلس ششم هم رسیده اما هرچه زمان می‌گذرد، ضرورت اصلاح آن بیشتر محسوس می‌شود چرا که تعداد متخلفین از این قانون بر اساس آمار رسمی و غیر رسمی روز به روز افزایش می‌یابد».

 ماهواره از 70 درصد ایرانی ها را مجرم می کند تا 75 درصد موافق زيان‌آور بودن!

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان « انهدام ١٠٠ هزار ديش ماهواره» با اشاره به اینکه چند روز پس از آنكه وزير ارشاد گفت «٧٠ درصد مردم ماهواره دارند»، فرمانده بسيج از نظرسنجي اين نهاد خبر داد كه براساس آن «٧٥ درصد مردم موافق زيان‌آور بودن ماهواره‌ها هستند» نوشت: «در حالي كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي چند روز پيش از اصلاح قانون استفاده از ماهواره سخن گفته است روز گذشته در مراسمي ويژه و با حضور سردار نقدي، فرمانده بسيج صد هزار دستگاه ماهواره جمع‌آوري شده در غرب تهران امحا شد. او در حاشيه اين مراسم گفت: «اين تنها بخشي از چيزي است كه مردم به صورت داوطلبانه و با بهره‌گيري از برنامه‌هاي اقناعي و روشنگري پايگاه‌هاي بسيج تحويل داده‌اند. بسيج اين برنامه را از سال گذشته آغاز كرده و اين برنامه با روشنگري و آگاهي بخشي خود آثار بسيار مطلوبي داشته است. با شروع برنامه‌هاي روشنگري بسيج بيش از يك ميليون نفر از استفاده‌كنندگان برنامه‌هاي ماهواره‌اي آنها را كنار گذاشته‌‌اند و اين يك حركت مردمي و ملي است.» سردار نقدي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيرا وزير ارشاد اعلام كرده است طرح اصلاح استفاده از ماهواره بررسي شود، گفت: من نمي‌دانم منظور ايشان از اصلاح چيست اما چيزي كه مي‌دانيم اين است كه اين شبكه‌ها هيچ سودي براي ما ندارند و موجب اخلال در جامعه خواهند شد. بزرگ‌ترين نظرسنجي كه توسط بسيج از ١٨٠ هزار نفر در كشور صورت گرفته مردم در پاسخ به اين نكته كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي ضررشان بيشتر از نفع‌شان است اين‌طور پاسخ دادند ٦/٤٢درصد كاملا موافق، ٢/٣٢درصد موافق، ٢/١٢درصد بي‌نظر، ٢/٩مخالف و ٨/٣درصد كاملا مخالف بودند.

البته او در شرايطي اين حرف‌ها را زد كه وزير ارشاد، علي جنتي گفته بود: « بخش قابل‌توجهي از مردم از ماهواره استفاده مي‌كنند و بر اساس قانون، متخلف به شمار مي‌آيند. بهترين كار در اين زمينه، اصلاح قانون استفاده از ماهواره است. از سال ۷۳ با قانوني كه تصويب شد در اين زمينه معذوريت قانوني وجود دارد و بايد با متخلفان برخورد شود. بنابراين بخش قابل توجهي از مردم در اين زمينه متخلف از قانون به حساب مي‌آيند. بهترين كار، اصلاح قانون است. ماهواره هم مثل ديگر پديده‌هاي نوين جهان كه در ابتدا براي ما عادي نبود و كم‌كم عادي شد، بايد پذيرفته شود.»

 

با این حال امروز روزنامه شهروند با اشاره به اینکه علی جنتی در سه جلسه مختلف درباره موسیقی، تئأتر و کتاب سخن گفت؛ در گزارشی با عنوان« نقد ظاهربینان » نوشت: «وزیر ارشاد روز گذشته همچنین با کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار داشت که پس از آن به خبرنگاران گفت: «ترکیب و وضع کمیسیون فرهنگی در این مجلس نسبت به گذشته بهتر شده است. ما در دوره قبل همین که صبح از خواب بیدار می‌شدیم، اعضای محترم کمیسیون فرهنگی دست به کار می‌شدند و الحمدلله فقط هم انتقاد می‌کردند و تذکر می‌دادند.» او درحاشیه این دیدار، در پاسخ به خبرنگاران درخصوص بحث‌ فشار دولت بر رسانه‌ها نیز پاسخ گفت. جنتی درباره شدت گرفتن فشار دولت بر رسانه‌ها در هفته‌های اخیر و طرح شکایت‌های حقوقی از آنها و حتی به دادگاه کشاندن ادمین‌های برخی کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی گفت: «ما به‌عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه‌ها شکایتی نکرده‌ایم و توصیه آقای رئیس‌جمهوری هم در دولت این بوده که دستگاه‌های اجرایی از مطبوعات و روزنامه‌ها شکایت نکنند». او ضمن اشاره به مسأله بارزی چون بدحجابی در جامعه توضیح داد: «عده‌ای بدون این‌که به ریشه‌های آن بپردازند و کار پژوهشی درستی انجام دهند و ببینند چرا مرتب گسترش می‌یابد، تنها به ظاهر خیابان‌ها نگاه می‌کنند و می‌پرسند وزارت ارشاد پس چه می‌کند؟‌ ما باید بپرسیم این همه نهادهای فرهنگی چه می‌کنند.

 ماهواره از 70 درصد ایرانی ها را مجرم می کند تا 75 درصد موافق زيان‌آور بودن!

اگر ٥٠‌هزارنفر عالم در حوزه‌های علمیه کشور داریم، ‌همه برای خود چنین رسالتی قائلند. ما هم در هر موقعیت مناسبی مثل ماه رمضان و محرم مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌کنیم؛ اما چرا وضع کشور این‌ گونه است. حدود ٨٠٠ امام جمعه داریم، ٧٠‌هزار مسجد که در خطبه‌ها مردم را به تقوا دعوت می‌کنند، پس اینها چه کار می‌کنند، باید بپرسیم چرا وضع جامعه این‌گونه است؟» او به حضور ائمه جمعه و برخی دلسوزان جامعه اشاره کرد و گفت: «‌می‌دانم نکاتی که مطرح می‌کنند، از علاقه به ارزش‌های انقلاب و اسلام است و غیر از این نیست ولی دلیل این‌که نکات غیرواقعی را مطرح می‌کنند، این است که به یکسری خبرهایی که در سایت‌ها نوشته می‌شود، اعتماد می‌کنند. اگر تمام اصحاب سایت‌ها و مطبوعات را عادل می‌دانید، حداقل در مورد حرف آنها تحقیق کنید ببینید این خبر درست است یا نه بعد واکنش نشان دهید.»

 

روزنامه کیهان در ادامه مطالب در مورد فیش های حقوقی امروز در گزارشی با عنوان « توجیه عجیب برای فرار از مجازات /مبارزه با فساد باعث فساد می‌شود!» نوشت: « روزنامه های اجاره ای در دو ماه گذشته برای تطهیر و توجیه ویژه خواری برخی مدیران دولتی که حقوق های نامتعارف دریافت کرده‌اند دلایل زیادی تراشیده و در اطراف آن قلم زده‌اند.

انداختن تقصیر این واریز ها به گردن دولت‌های سابق ، قانونی خواندن این پرداخت ها، اندک خواندن مدیران حرامخوار و ...بخشی از دلایلی است که زنجیره ای ها در مقالات و تحلیل های خود به آنها استناد کرده‌اند.

روزنامه آرمان در شماره روز شنبه در مقاله ای پا را از دلایل فوق نیز فراتر گذاشته و واریزهای نجومی را برای مقابله با فسادهای بیشتر ضروری خواند!

این روزنامه بدون استناد دقیق و ارائه منبع و این که در کدامین کشور به مقامات و از جمله قضات چک سفید برای حقوق می دهند نوشته است: در برخی از کشورها مرسوم است که بابت دستمزد قضات به آنها چک سفید اعطا می شود تا مایحتاج زندگی خود را از این محل دریافت دارند تا در اجرای وظایف خود به عنوان قاضی که یکی از حساس ترین مسئولیت ها را در برقراری عدالت و نظم و احقاق حقوق شهروندان دارد با آسودگی کامل خیال درخصوص معیشت و فارغ از دغدغه‌های روزمره زندگی، بدون در نظر گرفتن منافع شخصی به صدور حکم و اجرای توازن اجتماعی اقدام نماید و تحت تاثیر تطمیع افراد سودجو قرار نگیرد.

فارغ از این که دلیل تراشی برای واریزهای نامتعارف تاسف بار به نظر می رسد روزنامه زنجیره ای آرمان به این سوال پاسخ نمی دهد که اگر و با فرض محال پرداخت حقوق بالا به قضات آن هم در برخی کشورها طبیعی است آیا مدیران دولتی نیز مجاز به دریافت چنین حقوق‌هایی هستند؟!

نویسنده روزنامه زنجیره ای آرمان در ادامه از برخورد با این مدیران ویژه‌خوار انتقاد کرده و این برخوردها را زمینه ساز فسادهای دیگر دانسته و می‌افزاید : حال در بحث مقابله با دستمزد های نامتعارف اگر درگیر سخت گیری های شدید و بازستاندن‌های قهری شویم، ممکن است از آثار زیان بار این اقدام غافل بمانیم و زمینه فسادهای اداری دیگر را بستر سازی نماییم، چرا که افراد با دریافت مبلغ معینی از حقوق و دستمزد برنامه‌ها و سبک زندگی خود را به گونه ای رقم زده اند که در چرخه معیوب و فاسد نظام اداری کشور به راحتی امکان تحصیل منفعت از راه های دیگر را برای خود ممکن می دانند و اگر از کار برکنار شوند راه‌های غیرقانونی و نامشروع دیگری را برای کسب مال برخواهند گزید.

معنای صریح این جملات آن است که «مدیران ویژه خوار با دریافتی های نامتعارف سبک زندگی نامشروعی برای خود دست و پا کرده اند که اگر با این دریافت ها برخورد شود مدیران فوق از راه های دیگری سبک زندگی ایجاد شده را ادامه خواهند داد و در نتیجه نباید با این مدیران برخورد شود»!»

 

امروز روزنامه جوان در یک اقدام عجیب کاریکاتوری شبیه به آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است.این کاریکاتور در کنار مطلب طنزی در صفحه ی ۹ این روزنامه صفحه ی طنز با تیتر «۸ فرمان كدخدا» منتشر شده است. همچنین در زیر کاریکاتور جمله ای نقل شده که دقیقا تیتر چند روز پیش رسانه ها از یک سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی است:«برای برگشت رونق به کشور باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم».

 
ماهواره از 70 درصد ایرانی ها را مجرم می کند تا 75 درصد موافق زيان‌آور بودن!
 

 

رضا نصری نیز در یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان « تأثیر برجام بر قانون‌گذاری کنگره » نوشت: « یکی از اصطلاحاتی که اخیرا به ادبیات سیاسی آمریکا اضافه شده، اصطلاح «Nuclear snapback» یا «بازگشت‌پذیری هسته‌ای» است. این اصطلاح اشاره به قابلیت جدیدی دارد که - به گمان برخی استراتژیست‌ها و اتاق‌فکر‌های آمریکا - ایرانِ پس از برجام به آن مجهز شده است. درواقع، جریان ایران‌ستیز در واشنگتن گلایه‌مند است که به برکت «برجام»، ایران توانسته در ازای امتیازهای «فنی» اندکی که به طرفِ مقابل واگذار کرده است، به این قابلیت دست پیدا کند که با تهدید ایالات متحده به «Nuclear snapback» (یا تهدید به بازسازی تمام توان هسته‌ای خود) عملا قابلیت قانون‌گذاری کنگره درباره خود را (ولو در موارد غیرهسته‌ای) خنثی سازد. به عبارت دیگر، جریان ایران‌ستیز از این امر شکایت دارد که پس از برجام به‌دلیل فضای روانی و سیاسی‌ای که خطر «بازگشت‌پذیری هسته‌ای» به وجود آورده است و همچنین به دلیل محدودیت‌های حقوقی‌ پدید آمده در سطح بین‌المللی - قوه مقننه آمریکا دیگر قادر نیست مانند گذشته از اختیار قانون‌گذاری خود به‌طور تمام و کمال علیه ایران استفاده كند. به بیان ساده‌تر، همان‌طورکه «مارک دوبوویتز»، رئیس‌ سازمان FDD و یکی از شاخص‌ترین چهره‌های ضدایرانی در واشنگتن، در آخرین جلسه استماع کنگره به آن اشاره كرد، تهدید به تصویبِ قانون جدید کماکان پا برجاست؛ اما از زمان تصویب برجام تا کنون‌-‌در عمل - هیچ قانونی علیه ایران به سرانجام نرسیده است. درواقع، اگر بخواهیم به مناسبت سالگرد برجام، تنها یک دستاورد مهمِ آن را نام ببریم، شاید آن دستاورد حقیقتا همین ضربه‌ ساختاری و سنگینی است که برجام به سازوکار تصویب قانون‌گذاری علیه ایران در نظام حقوقی آمریکا وارد کرده است. سابقا، در ایالات متحده، هر سناتور یا نماینده مجلسی که اراده می‌کرد می‌توانست - در کوتاه‌ترین زمان - تمام سازوکارهای حقوقی و سیاسی این کشور را (در سطح دولت فدرال، کنگره و دولت‌های ایالتی) بسیج كند و - بدون کوچک‌ترین مقاومتی - طرح‌های امنیتی و اقتصادی خود را در قالب مصوبات الزام‌آور علیه ایران - با همراهی و هماهنگی تمام بازیگران - به اجرا بگذارد. اما امروز هم دولت ایران، هم دولت‌های اتحادیه اروپا و هم جریانی که در درون آمریکا خواهان تنش‌زدایی با ایران است، یک سند سیاسی-حقوقی به اسم «برجام» - با ظرفیت‌های درونی‌اش از قبیل «Nuclear snapback» - و یک قطعنامه الزام‌آور شورای امنیت به اسم قطعنامه ۲۲۳۱ در دست دارد که می‌تواند به وسیله آن از تصویب طرح‌های ضد ایرانی در کنگره یا از اتخاذ اقدامات تحریک‌آمیز جریان متخاصم، جلوگیری كند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۲۰
یگانه اثبات گر حقانیت چیزی نیست جز گذر زمان ، گذر زمان است که درستی حرف ها را تحقق بخشیده و به کرسی می نشاند
به جای اینکه ماهواره رو تخریب کنید سعی کنید کیفیت برنامه های داخلی رو به ماهواره برسونید تا بیننده داشته باشید. الان کمتر کسی از شبکه های داخلی استفاده میکنه به جز فوتبالی یا برنامه ۹۰ باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
بیش از 8 سال است که تلویزیون ایران را نمی بینم البته به جرات میتونم بگم در این 8 سال شاید در حد 12 ساعت در کل دیده باشم
چرا با روزنامه جوان برخورد صورت نمیگیرد. حرکت این روزنامه برخلاف قانون و مقررات روزنامه ها در کشور می باشد...
توهین به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام توهین به لباس روحانیت و ده ها مورد دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
کار روزنامه جوان درسته کاریکاتور ماهیتش اینه و باید یاد بگیریم کاریکاتور توهین به حساب نمی آید و جدا کردن یک عده از کاریکاتور غلط است
هم ماهواره ها باید دوباره از پشت بام ها در طی عملیات پاکسازی جمع شود و هم شبکه های اجتماعی همه فیلتر شوند.



چرا دولت در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات کند عمل می کند، مشکل اصلی خود اینترنت است، چقدر مردم فریاد بزنن که اینترنت نمی خوان، شبکه داخلی کافی است، هر کس با کد ملی وارد شبکه شود که سازمان های نظارتی مراقب باشند که چه کسی چه کاری می کند.
پاسخ ها
سلام علیکم و رحمة الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
سلام علیکم برادر، سوالی برای حقیر عارض شد، شما این ها رو به تنهایی فکر کردید و بهش رسیدید و یا از کس دیگری نیز کمک گرفتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
""چقدر مردم فریاد بزنن که اینترنت نمی خوان""
شما حالت خوبه ... به نظرم گرمای هوا توی شهر شما به وضعیت بحرانی رسیده .... برو یه دوش آب سرد بگیر برادر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
مفسدین اقتصادی هم باید تشویق بشن تا بیشتر بخورن حتما
سلام معلومه دیگه انوره دنیاننشسته که برای ما سرگرمی و اوقات فراقت پر کنه یک هدفی یک استراتژی و تاکتیکهایی داره .باید به فکر جایگزین بود نه حذف ماهواره از در بندازی بیرون از پنجره با قدرت بیشتر وارد می شه کمترین کار اینکه مثل برخی کشورهای اسلامی شبکه های تلوزیونی خصوصی هدفدار زیر ذره بین ایجاد بشه...
در خصوص نظر سردار محترم فرمانده بسیج باید به اطلاع برسانم:
اولا : این نظر سنجی رو دوستان سردار از طیف خاصی از خانواده ها انجام دادند و نمی توان آن را به تمام سلیقه ها و خانواده ها تعمیم داد.
ثانیا: حتی اگر بپذیرم که 75 درصد مردم به ضرر داشتن ماهواره اذعان داشته باشن در اینصورت آیا به عنوان جایگزین مناسب برنامه های صدا و سیما را قبول دارند؟ یا حتی حاضرند ماهواره را کنار بگذارند؟ مانند پزشکی که زیان داشتن سیگار را میداند ولی استفاده میکند!!!
100 هزار دیش منهدم شد اما هنوز یک خاوری هم نه
اگر حساب کنید مجموع نظر سنجی بسیج حدود 23 % میشود . 77% بقیه چی شده
این تفکر ترس از هرچیز بلای جان مردم شده است . زمانی دستگاههای بزرگ و کوچک ویدئو .. زمانی ویدئو سی دی ها ... و مدتهاست که ماهواره و رسیور و دیش ماهواره ایی .... سئوالم این است آیا این دستگاهها کاملا سیاه است و سفیدی درآن وجود ندارد و یا ..... کجا قرار گرفته ایم که ضعف نداشته هایمان را روی سر این تکنولوژی که به راحتی دنیا را قبضه کرده است خالی می کنیم ... حکایت ما حکایت آدم بیسوادی است که کتاب را دشمن و ملحد خدا می داند بی آنکه بداند درون آن چه نوشته شده است ... کاشکی می توانستیم جایگزین قوی و بهتری از خود تولید می کردیم که دیگر به هیچوجه نگران تکنولوژیهای بعد از این نباشیم ... از اینها بجز تفکر غلط و نگرانی می شود کارهای مثبت و سودآوری را هم کسب کرد. تا بیننده چه بیند و شنونده چه بشند .
یادم میاد پدر بزرگم میگفت 45 سال قبل تو روستای ما رادیو حرام بوده
از امروز كار و كاسبي نصاب ها گرم ميشه
سلام تابناک عزیز من میدونم نظرات و نوشته های امثال بنده رو منتشر نمیکنی ولی باز مینویسم.
ضمن رعایت احترام برای جناب سردار نقدی و همفکران ایشان باید سوال کنم که این نظر سنجی از چه طیف و گروهی انجام شده است . و اگر اینهمه آمار مخالفین استفاده از ماهواره زیاده چرا هنوز پشت بامهای خانه مردم پر است از دیش های ماهواره؟
من خواهش میکنم برای صلاح مملکت برادران قدری واقع بین باشن.
100،000 دستگاه گیرنده ماهواره قدیمی و از رده خارج منهدم گردید تا سیستم های به روز جایگزین آن گردد، و در این بین عده‌ای هم نونی بخورند.
کاش در مورد خودروهای فرسوده هم بدین گونه عمل شود.
مشکل مملکت ما فقط دیش ماهواره است؟؟؟؟ این همه نهاد فرهنگی با بوجه هایی که هیچ نظارتی روشون نیست چیکار می کنند ؟؟؟ اگه برنامه های ماهواره بده ! چرا صدا و سیما اینقدر بی محتواست که بیش از 60 درصد خانواده ها به ماهواره روی می آورند؟؟؟؟؟ جلوی تکنولوژی را نمی توان گرفت.
شما كه مدعي هستيد همه عقايد وانديشه هايمان خوب است ازچه نگران هستيد بگذاريد مردم هم نفس بكشند اگرشماهم متاعي داريد درهمان ماهواره ها به فروش بگذاريد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر