بازدید 38364
بسته خبری «تابناک»؛

دستگیری مدیرعامل معزول یک بانک/ ناگفته های ظریف از احمدی نژاد/ رونمایی از چهره‌های سوخته اصولگرا/ تکذیب اجازه دزدی به معتادان/ واردات شورلت با ١٥ میلیون تومان!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«استانداری که نیامده تغییرات را کلید زد»،«پاسخ دبیرکل موتلفه به اظهارات مشاور احمدی نژاد»،«خواننده استیج من‌وتو به دنبال مجوز»،«واکنش تهمینه میلانی به پرونده پزشکی کیارستمی»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۰۷۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷ 19 July 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حضور سرزده وزیر در جلسات کمیسیو‌ن‌های مجلس!

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز به صورت سرزده و بدون آنکه دعوتی از وی به عمل آمده باشد در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس حاضر شد.حضور ربیعی در جلسه کمیسیون بهداشت در حالی صورت گرفته که وزیر بهداشت و درمان در حال ارائه گزارش به اعضا بود و حضور وزیر کار و معاونانش دراین شرایط تعجب نمایندگان را به همراه داشت.این روزها احتمال استیضاح وزیر کار در مجلس قوت گرفته و وی با این قبیل اقدامات در صدد است تا نمایندگان را از انجام استیضاح منصرف کند.این خبر را فارس منتشر کرده است.

 

رونمایی از چهره‌های سوخته جریان اصولگرا

حجت‌السلام محسن غرویان در خصوص وضعیت وحدت اصولگرایان در یکسال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر اصولگرایان به سمت اعتدالیون تمایل پیدا کنند شاید بتوانند برای سال آتی به وحدت برسند در غیر اینصورت وحدتی صورت نخواهد گرفت.غرویان با بیان اینکه اصولگرایان افراطی به وحدت نخواهند رسید، خاطرنشان کرد: افراطیون اصولگرا افکار دیگران را تحمل نمی‌کنند.وی ادامه داد: معتقدم در انتخابات سال آتی کسی که پیروز می‌شود خود حسن روحانی است، زیرا سابقه نشان داده است که اصولگرایان چهره افراطی را معرفی می‌کنند، چهره‌های که مردم از آنها خسته هستند. این فعال سیاسی با اشاره به حضور افرادی مانند جلیلی، قالیباف و حدادعادل برای کاندیداتوری سال 96 خاطرنشان کرد:این افراد درگذشته هم بوده‌اند اما مردم به آنها تمایلی نداشته اند و چهره‌های سوخته این جریان هستند.حجت‌السلام غرویان در خصوص حضور احمدی‌نژاد و تحرکات وی گفت:شورای نگهبان باید محمود احمدی نژاد را رد صلاحیت کند. وی فعالیت انتخاباتی دارد و ممکن است که از فرد دیگری حمایت کند و به نوعی پشت صحنه را هدایت کند. وی هیچگاه قابل پیش بینی نبوده است و نمی‌توان به طور قطعی در مورد تحرکاتش سخن گفت.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.


استانداری که نیامده تغییرات را کلید زد

"شنیده شده که در روزهای گذشته اقداماتی در استان که شائبه سیاسی دارد در حال انجام است، همکاران اطلاعات سپاه گزارش‌های این موضوع را داده‌اند." این جمله را سردار سیدهاشم غیاثی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی عصر دیروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده بسیج سپاه شهرستان بیرجند بیان کرد. وی این را هم گفت: "اگر روند فعلی انتصابات ادامه یابد پشت صحنه جریانات را با بسیجیان در میان خواهیم گذاشت."آنطور که خبرگزاری فارس گزارش داده این فرمانده سپاه جابجایی استاندار و جابجایی فرمانداران و مدیران را حق دولت دانست اما توصیه کرد: "استاندار اقدامی نکند که در آینده شاهد پشیمانی باشیم." به عقیده سردار غیاثی در استان خراسان جنوبی آزمون و خطا دیگر جواب نمی‌دهد.فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در خاتمه اظهار کرد: "اگر احساس کردیم منافع سیاسی، منافع مردم را تحت‌الشعاع قرا می‌دهد اطلاع‌رسانی می‌کنیم."


بقایی از نماینده رشت شکایت کرد

وکیل مدافع حمید بقایی از شکایت رسمی موکلش علیه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: شکایت کردیم تا ثابت کنیم با «تاکتیک دروغ بزرگ» دیگر نمی‌توان وجهه کارگزاران حکومت اسلامی در دولت‌های نهم و دهم را نزد ملت ایران مخدوش کرد.سیدعادل حیدری اظهار کرد: با اتمام مهلت داده شده به آقای «جعفرزاده ایمن‌آبادی» به منظور ارائه مدارک یا عذرخواهی از موکل به دلیل بیانات سراسر کذبشان و عدم پاسخگویی وی بالاجبار از وی شکایت کردیم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


پاسخ دبیرکل موتلفه به اظهارات مشاور احمدی نژاد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به اظهارنظر اخیر عبدالرضا داوری درباره دلیل شکست اصولگرایان درتهران در انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد.محمد نبی حبیبی گفت:‌این استدلال داوری را اصلا قبول ندارم که دلیل نتیجه نگرفتن اصولگرایان در تهران جدایی از احمدی نژاد است.وی هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان در انتخابات ۹۶ به حمایت از احمدی‌نژاد روی می آورند اظهار کرد: من در حال حاضر هیچ گونه اظهارنظری راجع به هیچ شخصیتی به عنوان نامزد انتخابات بیان نمی کنم و معتقدم اصولا اظهارنظر درباره اشخاص در این مقطع از طرف حزب موتلفه بی موقع است.حبیبی درباره فعالیت انتخاباتی موتلفه نیز تصریح کرد: موتلفه از سه ماه پیش بررسی موضوعات انتخاباتی را آغاز کرده اما هنوز در مرحله کلیات هستیم و وارد مسائل و موضوعات جزئی از جمله نامزدهای انتخاباتی نشده ایم.دبیر کل موتلفه در پایان افزود:‌هنوز به سایر تشکل های اصولگرا جلسه انتخاباتی نداشته ایم اما هر چه زودتر این جلسات را آغاز کنیم بهتر است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.


هشدار محمدرضا تاجیک به رئیس‌جمهور

مشاور رئیس دولت اصلاحات خطاب به روحانی گفت: اگر دولت آقای روحانی صدای پای آینده را نشنود تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری توسط مخالفان «چپ و راست» می‌شود.محمدرضا تاجیک مشاور رئیس دولت اصلاحات طی گفت‌وگو یک روزنامه اصلاح‌طلب در تحلیل شکست عارف در انتخابات ریاست مجلس، گفت: آرایی که در انتخاب ریاست مجلس به صندوق ریخته شد، نشان داد که اصلاح‌طلبان در تخمین و تحلیل خود درباره نتایج انتخابات بی‌اشتباه نبوده‌اند و دچار خطای استراتژیک شده‌اند.وی می‌گوید: برخی از کسانی که با جریان اصلاحات میثاق بسته بودند، فردای ورود به مجلس به جای اینکه با کارت اصلاح‌طلبی بازی کنند با کارت «قدرت» بازی کردند. این عده با «دگردیسی سیاسی» خیلی زود به مکتب «دیگران» وارد شدند و با دیگران به «خلوت» رفتند و «بده وبستان» کردند. به نظر من باید قبل از تشکیل مجلس برای این مساله تدبیر و اندیشه لازم صورت می‌گرفت.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


فردی که به اندازه 4 پتروشیمی از کشور برد
معاون اول رئیس جمهور در افتتاحیه طرح پتروشیمی شیراز گفت: بخشی از تحریم‌ها علیه ملت ایران برچیده شده و بخش دیگر نیز باید لغو شود، فردی به مبلغ احداث ۴ پتروشیمی شیراز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از کشور بُرد. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح واحد اوره و آمونیاک شرکت پتروشیمی شیراز گفت: آنچه اهمیت دارد اینکه باید شرایطی وجود داشته باشد که نهادهای عمومی و خصوصی بتوانند سهام خود را در بورس عرضه کنند و بگذارند تا مردم سهامدار باشند، تا از این طریق تأمین مالی انجام شود. در حال حاضر حجم صادرات کشور به بیش از 5 میلیارد دلار رسیده و باید از کل واحدهای پتروشیمی فعلی در این بخش قدردانی کرد که توانسته‌اند، در دوران تحریم‌ها این اقدامات را انجام دهند.جهانگیری عنوان کرد: فردی به اندازه احداث 4 پتروشیمی شیراز در گذشته مبلغی در حدود 2 میلیارد و 700 میلیون دلار از پول‌های کشور را برداشت و بُرد؛ امیدواریم که شرکت‌های پتروشیمی بخش خصوصی در این زمینه افزایش و توسعه یابد و با توجه به فرصت‌های خوبی که برای کشور به وجود آمده و در عین حال چهارچوب‌های‌ اقتصاد مقاومتی بتوانیم وارد رونق اقتصادی شویم. انتخاب این خبر را منتشر کرد.
 
خواننده استیج من‌وتو به دنبال مجوز
مهدی بوستانی از شرکت کنندگان برنامه «استیج» یکی از شبکه های ماهواره ای است که با حضور در این مسابقه توانست تا مرحله نیمه نهایی پیش برود و در نهایت حذف بشود. مهدی بوستانی نیز یکی از شرکت کنندگان حاضر در یک شبکه ماهواره ای است که اخیرا برای دریافت مجوز اقدام کرده است. این خواننده غیر مجاز چندی پیش به عنوان میهمان در یکی از گروه هایی که فعالیت آن ها در کشور قانونی است ، به اجرای گروهی موسیقی پرداخته و به گفته خودش در شهر شیراز برای دریافت مجوز خوانندگی مدتی است اقداماتی را انجام داده است. این اولین بار نیست که یک شرکت کننده در شبکه ماهواره ای برای دریافت مجوز اقدام می کنند، ، بلکه پیش از این نیز فردی به نام امیر حسین کرمی ، شرکت کننده یک آکادمی موسیقی از همین شبکه برای مجوز اقدامات زیادی انجام داد که فعلا به نتیجه ای نرسیده است.باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را منتشر کرده است.
 
 
شکنجه روحی با زندانی شدن در سلول زندانیان 88
یکی از متهمان حمله به سفارت عربستان در جلسه دادگاهش گفت: چیزی را تخریب کرده‌ام حتی نتوانستم شعار دهم قطعا متهم اول پرونده پلیس ناجا است شک نکنید موضوع از قبل پیش بینی شده بود قصد ما فقط پایین آوردن پرچم عربستان بود و بعد از آن محل را ترک کردیم این متهم ادامه داد از این بابت ناراحت هستم که ما را در سلول‌های نگه داشتند که قبل از آن اختشاشگران سال 88 روی دیوارهای آن یادگاری نوشته بودند و من در سال 88 قصد داشتم این افراد را از کار اشتباه خود آگاه کنم. باشگاه خبرنگاران جوان این خبر را منتشر کرده است.
 
 
حذف پست‌ جنجالی بهنوش‌بختیاری در اینستاگرام
پس از آنکه «ارتش بهنوشى» نامیدن ۵ میلیون فالوئر اینستاگرام بهنوش بختیارى توسط وى با تمسخر کاربران شبکه هاى اجتماعى مواجه شد، این بازیگر سینما و تلویزیون آن پست را حذف کرد.
دستگیری مدیرعامل معزول یک بانک/ ناگفته های ظریف از احمدی نژاد/ رونمایی از چهره‌های سوخته جریان اصولگرا/ تکذیب اجازه دزدی به معتادان/  واردات شورلت با ١٥ میلیون تومان!

اجازه دزدی به معتادان تکذیب شد!

آنچه از قول رئیس کمیته امداد امام خمینی مبنی بر بلااشکال بودن سرقت از صندوق‌های صدقات توسط افراد معتاد و سارق نقل شده، به صورت جدی تکذیب می‌شود. چرا که کمک‌های مردمی بسان امانتی است که لزوم امانتداری در فرایند دریافت و رساندن آن به دست نیازمندان یک تکلیف شرعی، قانونی و اخلاقی به شمار می‌رود.روابط عمومی کمیته امداد این خبر را منتشر کرده است.

 

همه کنکوری ها قبول می‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت، تمام داوطلبان رشته‌های ریاضی و انسانی در کنکور قبول می‌شوند/‌‌نصف ظرفیت دانشگاه‌ها ثبت‌نام داوطلب داشتیم.

 

تیم اطلاع رسانی دولت هیچ حسنی ندارد

عباس عبدی در گفت و گو با روزنامه شرق ضمن انتقاد از تیم رسانه ای دولت گفت: کلا ستاد آقای روحانی ضعیف است و دفتر او بوروکراتیک و غیرسیاسی است درحالی‌که دفتر رئیس‌جمهور باید سیاسی باشد. در بخش رسانه هم فوق‌ضعیف است. اگر بخواهیم ایرادهای سیستم اطلاع‌رسانی و ارتباطی دولت را بگوییم، بهتر است که نگوییم چون اساسا حسنی ندارد.

 

دستگیری مدیرعامل معزول یک بانک

علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است. علی رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضایی و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.بنابراین گزارش پس از مدتها کار شناسایی و اطلاعاتی یک شبکه فساد بانکی در کشور کشف شده که رستگار مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از اعضای این باند است.رستگار یکی از مدیرانی بود که در جریان افشای حقوق‌های نجومی مدیران دولتی و بانکی از سمت خود استعفا کرده بود!.فارس این خبر را منتشر کرده است.

 

ناگفته های ظریف از احمدی نژاد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گویی در پاسخ به سئوالی درباره اولین برخورد با احمدی نژاد بیان داشت، قبلا هم در دفتر مجلس سابق با ایشان دیدار کرده بودم. دیداری که بعد از پیروزی ایشان در انتخابات و قبل از تحلیف و تنفیذ انجام شد و در آن جلسه از ایشان پرسیدم که برنامه شان برای سفر به نیویورک چیست تا مقدمات سفر را آماده کنم.

شما چه زمانی متوجه شدید ایشان می خواهند بحث هولوکاست را مطرح کنند؟

آقای احمدی نژاد بحث هولوکاست را در آن سفر مطرح نکردند. آن را در یک سفر دیگری که به سازمان کنفرانس اسلامی سازمان همکاری اسلامی کنونی که در آن زمان هنوز به نام سازمان کنفرانس اسلامی شناخته می شد -- در مکه داشتند، مطرح کردند. حدودا مهر ماه به نیویورک آمدند و اشاره ای هم به بحث هولوکاست نکردند، اما اگر اشتباه نکنم در آذر ماه و در مکه مکرمه و در حاشیه اجلاس ویژه سران کنفرانس اسلامی موضوع هولوکاست را طرح کردند.

یعنی در نیویورک ایشان هیچ اشاره ای به بحث هولوکاست نداشتند؟

خیر. من در دو سفر ایشان به نیویورک مسئولیت داشتم که در هیچ یک از این دو سفر، ایشان اشاره ای به هولوکاست نداشتند.

شما دیپلمات و سفیر با سابقه ای در سازمان ملل بودید و احتمالا روابط گسترده ای هم با دیپلمات های سایر کشورها داشیتد، بر این اساس مقامات سایر کشورها در باره گفتمان تازه و عجیب رئیس جمهور ایران از شما سوال نمی کردند؟ به هر حال مطالعه و تحلیل چرایی و چگونگی آقای احمدی نژاد آن روزها به یکی از سوژه های جذاب و مهم جهان بدل شده بود.

من تا امروز تلاش کردم در مورد فردی که به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم بوده، به رغم اختلاف اساسی که در دیدگاه با ایشان داشتم صحبتی نکنم و تصمیم ندارم امروز این روش را عوض کنم.ایسکا نیوز این خبر را منتشر کرده است.

 

فعالیت انتخاباتی «پنهان» یک تشکیلات اصولگرایی

وزنامه «اعتماد» نوشت: «حسین نجابت، نماینده اصولگرای سابق مجلس با رد حمایت خود از احمدی‌نژاد گفت: من از این افراد نیستم. بهتر است از خودشان سوال کنید. بروید از آقای کریمی قدوسی سوال کنید. صاحبش ایشان است.او افزود: ‌در حال حاضر یک گردونه ٣٠ نفره برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ مطرح هستند و آقای احمدی‌نژاد هم یکی از آنهاست اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست و این افراد باید ارزیابی شوند.او با اعلام این خبر که کمیته‌ای پنهان از اصولگرایان مشغول ارزیابی کاندیداهاست، گفت: یک تشکیلاتی از اصولگرایان این کار را انجام می‌دهد اما به‌طور غیررسمی کار می‌کند.»

 

واکنش تهمینه میلانی به پرونده پزشکی کیارستمی

تهمینه میلانی معتقد است: اگر در روند درمان عباس کیارستمی خطایی رخ داده باشد، باید در آرامش به آن رسیدگی شود.این کارگردان در گفت‌وگویی، گفت: اکثر اعضای خانواده من از جمله پدر و برادرها و دایی‌ها، شوهر خواهرم و ... و نسل بعد ایشان پزشک هستند و در مورد اتفاقاتی که برای عباس کیارستمی رخ داد پزشکان خانواده و دوستان پزشک ما هم بر این باور هستند که خارج از تعصب بی‌اساس،اگر در مورد ایشان و البته همه‌ی بیمارانی که در موردشان خطای پزشکی رخ می‌دهد، قبل از آنکه بی‌دلیل فردی را قضاوت کنیم باید رسیدگی شود.وی با اشاره به جمله یکی از بزرگان معماری جهان لویی کان ادامه داد: فرق معماران و پزشکان در این است که معماران نمی‌توانند خطاهایشان را دفن کنند اما پزشکان به راحتی این کار را انجام می‌دهند. اما امیدوارم با پیگیری پرونده ی پزشکی عباس کیارستمی فصل جدیدی در نظام پزشکی ما آغاز شود و نه تنها در مورد ایشان، بلکه در مورد همه شهروندان اگر خطایی صورت گرفت، خطای پزشکان دفن نشود و سرآغازی باشد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.این کارگردان تاکید کرد: فکر می‌کنم در این زمینه پزشکان کشور برای اعاده‌ی حیثیت از شغل خود باید پیشقدم باشند، نه اینکه با تهدید و توهین با این موضوع برخود کنند!ایسنا این گفت و گو را منتشر کرده است.

 

اجازه رهبر انقلاب برای نظارت بر زیرمجموعه‌ها و دفتر رهبری

بهرام پارسایی در گفت‌وگو یی در پاسخ به سوالی درباره بی‌نتیجه ماندن بسیاری از پرونده‌های تخلف‌ها در کمیسیون اصل نود مجلس نهم و تاکید رئیس پیشین این کمیسیون مبنی بر این‌که قرائت گزارش برخی تحقیق وتفحص‌ها همچون پرونده بنیاد شهید صلاح نیست، اعلام کرد: باتوجه به این‌که مقام معظم رهبری اجازه داده‌اند که کمیسیون اصل نود حتی نهادهای زیرمجموعه رهبری و حتی دفتر ایشان را مورد نظارت قرار دهد، دیگر جای بحثی نبوده و نیازی به این مصلحت‌اندیشی‌‌ها نیست. چراکه صلاح این است که افکار عمومی به روشنی در جریان واقعیت‌ها قرار بگیرند و هرچه بیشتر واقعیت‌ها را به افکار عمومی منتقل کنیم، اعتمادشان به مسئولان بیشتر می‌شود.سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دهم همچنین اضافه کرد: مقام معظم رهبری در دیداری که نمایندگان در زمان آغاز به کار مجلس دهم با ایشان داشتند، بر بعد نظارتی و به سرانجام رساندن تحقیق و تفحص‌های مجلس نیز تاکید فرمودند.ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

 

واردات شورلت با ١٥ میلیون تومان!

پرونده ورود و تردد خودروهای آمریکایی به کشور گویا بسته شدنی نیست. حتی علیرغم اینکه مقام معظم رهبری هم نسبت به ورود این خودروهای پرمصرف و البته لوکس آمریکایی تذکراتی را به دولت دادند، اما هنوز منفذهایی برای رخنه این خودروها به خیابان‌های ایران وجود دارد و به نظر می‌رسد که دلالان واردات خودروهای آمریکایی دست بردار نیستند و نمی‌توانند از سودهای جذابی که واردات این خودروها برایشان دارد، دست بردارند. یکی دیگر از واردکنندگان خودروهای آمریکایی گذرموقت در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: یک خودروی گذر موقت تنها ۶ ماه اجازه تردد در کشور را خواهد داشت، پس از ۶ ماه باید از مرز خارج شود و اگر صاحب آن بخواهد بارها و بارها می‌تواند مجدد وارد کشور شود. پس از اتمام ۶ ماه، برای بار اول گذرموقت تمدید می‌شود و هزینه‌ای برای مشتری نخواهد داشت، اما در هر دفعه که قرار باشد گذرموقت تمدید شود، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان باید به عنوان هزینه این کار، پرداخت شود.او می‌افزاید: خروج خودروی گذر موقت در مرزهای جنوبی کشور به صورت صوری انجام می‌پذیرد، یعنی خودرو سوار بر کشتی می‌شود و مهر خروج می‌خورد، بلافاصله بعد از ثبت مهر خروج، مجدد می‌توان به عنوان یک خودروی جدید آن را وارد کشور کرد و مهر ورود آن را دریافت کرد، پس از آن هم که پلاک موقت برای تردد خودرو به صورت قانونی صادر می‌شود، به راحتی می‌توان در خیابان‌های کشور تردد کند.این فروشنده خودروهای آمریکایی گذرموقت می‌گوید: شما می‌توانید هر مدل خودروی آمریکایی را که بخواهید خریداری کرده و سفارش دهید، هیچ مشکلی وجود ندارد و بعد از استفاده شش ماه که اعتبار پلاک گذرموقت آن تمام شده است، ما با کسر ۲۰ درصد از مبلغ خودرو، آن را از شما خریداری خواهیم کرد، اما اگر هم بخواهید که تمدید شود، حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه دارد که باید بپردازید و دوباره خودروی خود را تحویل بگیرید.مهر این خبر را منتشر کرده است.

 

واکنش امیری به طرح استیضاح ربیعی

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه اختتامیه همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتمای استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران در واکنش به طرح نمایندگان برای استیضاح ربیعی اظهارداشت:‌ به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خوشبینم و به همکاری‌شان امیدوارم و اگر هم تذکر و سوالی هم دارند در جهت بهبود وضعیت کشور و اصلاح امور است.

 

رئیس دائم فراکسیون امید مشخص شد

نشست مجمع عمومی فراکسیون امید عصر امروز سه‌شنبه با هدف انتخاب هیات رئیسه دائم فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی برگزار شد.براساس آرای ماخوذه اعضا فراکسیون امید، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رئیس دائم فراکسیون امید مجلس دهم شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر