بازدید 24243

سعودی‌ها برای انفجار پتروشیمی بوعلی هشتگ زدند و خوشحالی کردند!

به نظر می‌رسد، برخی کشورهای منطقه و به طور خاص عربستان سعودی، از هیچ امکانی برای ایجاد ناامنی در ایران نمی‌گذرند و طبیعتاً وقوع عملیات‌های روانی مشابه از سوی سعودی‌ها در سایر حوادث نیز قابل تصور است؛ رویکردی که باید افکارعمومی نسبت به آن هشیار باشد و در جزیره امن خاورمیانه، تبلیغات سعودی‌ها فاقد کارکرد باشد، کما اینکه در ماجرای پتروشیمی بوعلی سینا، فاقد کارکرد بود.
کد خبر: ۶۰۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 07 July 2016
پس از آتش‌سوزی و انفجار یکی از واحدهای پتروشیمی بوعلی سینا، سعودی‌ها که همه اقداماتشان برای فعال کردن گروه‌های تکفیری در خاک ایران شکست خورده، با راه اندازی هشتگی در توییتر، کوشیدند این آتش‌سوزی را اقدام تروریستی تلقی کنند و از این اقدام تروریستی ابراز خوشحالی کردند؛ رفتاری که با واکنش تند کاربران ایرانی روبه رو شد.

به گزارش «تابناک»، نشست گاز در مخزن ۸۰۰۱ مجتمع پتروشیمی بوعلی منجر به آتش کشیده شدن بلند‌ترین برج پتروشیمی ایران و واحد px۸۰۰۳ این مجتمع پتروشیمی شد؛ آتش‌سوزی که پس از وسعت یافتن با یک انفجار نیز همراه شد و در ‌‌نهایت پس از کوشش طولانی نیروهای وزارت نفت و آتش نشانی، این حریق بدون آنکه تلفات جانی داشته باشد، کامل مهار شد؛ اما در ساعات گذشته، گزارش شد که دوباره آتش در بخش‌هایی از این واحد پتروشیمی شعله‌ور و تلاش‌ها برای مهار از سر گرفته شد.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار در شمال غربی خلیج فارس در استان خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به عنوان شرکت وابسته به شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد؛ برجی که در محل آتش سوزی در این پتروشیمی واقع شده نیز به عنوان بلند‌ترین برج پتروشیمی ایران در سال ۱۳۷۸ از سوی شرکت توسعه شبکه‌های صنعتی ایران و با استفاده از جرثقیل ۱۲۰۰ تنی نصب شد.

همزمان با این آتش‌سوزی که ویدیوهایی از لحظه وقوع تا اطفای آن منتشر شده، سعودی‌ها هشتگی تحت عنوان #ایران_تحترق را در توییتر فعال کردند و کوشیدند تا از حوادث رخ داده در یک واحد پتروشیمی ایران، بهره برداری تبلیغاتی و تروریستی کنند و در همین راستا  یک شبكه وهابی ادعا کرد: «گردان هاي عقاب هاي احواز مسئوليت حادثه را به عهده گرفتند» و سپس بر این طبل محکم‌تر از قبل کوبیده شد، به گونه‌ای که این هشتگ در توییتر ترندِ منطقه‌ای شد.

متأسفانه سعودی‌ها و برخی دیگر از کشورهای منطقه تلاش مستمری برای ایجاد بحران تروریستی در ایران در دستور کار انجام دادند که قریب به اتفاق این تروریست‌ها در مرز یا عمق خاک ایران شناسایی، دستگیر و یا کشته شده‌اند. در مقابل، عربستان به عنوان منبع فکری و اقتصادی تروریسم جهانی، اکنون با فعال شدن تروریسم در مرز‌هایش روبه روست و حملات مکرر تروریستی، فضای به شدت بسته و امنیتی عربستان را ملتهب ساخته‌اند؛ اتفاقی که طبیعتاً خرسندی ایران را در پی ندارد.

در مقابل اما سعودی‌ها رویه دیگری در پیش گرفتند و تلاش کردند، پس از اثبات عجزشان در مدیریت حملات تروریستی در ایران، این بار در گام نخست، شایعه انفجار را در فضای مجازی به راه انداختند، سپس هشتگ کاذبی را ایجاد کردند و نسبت به وقوع این آتش سوزی -که توهم تروریستی بودنش را داشتند- ابراز خوشحالی کردند؛ خوشحالی که نشان می‌دهد این گروه چه ماهیتی دارند.

این خوشحالی نیز با واکنش شدید کاربران ایرانی همراه شد و کاربران ایرانی، ذات آنهایی که به دنبال خوشحالی بابت انفجار و آتش‌سوزی در ایران هستند را تروریست خواندند؛ تعابیری که با توجه به نوع عملیات روانی سعودی‌ها و خوشحالی گروهی از سعودی‌ها از این حادثه چندان دور از منطق نبود.

به نظر می‌رسد، برخی کشورهای منطقه و به طور خاص عربستان سعودی، از هیچ امکانی برای ایجاد ناامنی در ایران نمی‌گذرند و طبیعتاً وقوع عملیات‌های روانی مشابه از سوی سعودی‌ها در سایر حوادث نیز قابل تصور است؛ رویکردی که باید افکارعمومی نسبت به آن هشیار باشد و در جزیره امن خاورمیانه، تبلیغات سعودی‌ها فاقد کارکرد باشد، کما اینکه در ماجرای پتروشیمی بوعلی سینا، فاقد کارکرد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۴۲
انتشار یافته: ۱۹
وقتى از تريبون نماز جمعه از مرگ شاه عزبستان خوشحالى مى كنيم، انتظار ديگه اى داريد؟ چرا مثل بچه ها هستيد.
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
آفرین
چیزی که عوض داره گله نداره
ناشناس
| Denmark |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
afarin, gol gofti
پول های بی حساب و کتاب عمره کیفورشان کرده است.
اگر بتونیم نسل ملخ را از بین ببریم،حتما برای پیدا کردن غذا به سوی جهنم خواهند رفت.
ولشون کن. دیوانه و نژاد پرستند.
مشابه خوشحالی هموطنان ایرانی در انفجار تروریستی ترکیه.
مررگ برآل سعودپدرداعش
آتش سوزی عمدی نبود واقعا؟
خوب بلدن تشنج درست کنن
مفسرعزیزاگرراست می گویی که عربستان درصددناامن کردن ایران هستندپس چراجواب قاطع نمی دهندپس این همه موشکها کی به دردمی خورند
ایجادناامنی یعنی اعلام جنگ به ایران است
درغیراین صورت بااعصاب مابازی نکنید
بعدش ماكامنت ميزاريم... شمامنتشرنميكني اتفاقامن ازانفجارهاي عربستان خيلي هم خرسندوخوشحال شدم كاشكي بمب اتمي داخلش منفجركنن
7 تا 9 سال دیگه... :)
منتظر باشید سعودی ها... :)
ایرانی ها هم از انفجارهای ترکیه و عربستان خوشحال بودن
جهت اطمینان بهتر است تمام قسمت های صنایع نفت و پتروشیمی به دوربین های مدار بسته مجهز شوند
وقتی بخاطر عدم رعایت مسایل ایمنی سرمایه کشور عزیزمان دود میشود و کک کسی نمیگزد باید هم اون نامردا هشتگ بزنن ، وقتی ساختمان شهید تندگویان در عسلویه آتیش میگیره و حتی یک کارمند ساده هم توبیخ نمیشه و مدیران راست راست میگردن باید هم امروز شاهد آتش سوزی وحشتناکی باشیم که ملیونها دلار سرمایه مملکت رو دود کنه . از ماست که بر ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
دمت گرم
Hse در بوعلی چه می کند که بعد از اطفا مجددا دچار حریق می شود؟ ...
میگن چیزی که عوض داره گله نداره!
سالی که آلمان تو جام جهانی با نتیجه پرگل عربستان را درهم کوبید
من عمره مشرف شده بودم، وقتی رسیدیم تو هتل خدمه کاروان ما جشن گرفته بودن و عربهارو مسخره میکردن و بهشون شیرینی تعارف میکردن.
با سلام به تمام دوستان در سایت تابناک
مایه تاسف است که این همه سمینار و کلاس و هزینه در خصوص ایمنی هزینه میشه اما دریغ از وسایل ایجاد امنیت ، این همه پتروشیمی تولید کرد عوایدش کو نبایستی یک یا دو بالگرد اتش نشان همیشه استندبای با ایجاد یک عرصه پرواز برای انها در مراکز حساس تهیه شده باشه .اینهایی که در مسند قدرت نشستند و حقوق های نجومی میگیرند باید جوابگوی بیت المال و مردم باشند که در اون دنیا منتظر پاسخ و حساب باشند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی